در پی رونمایی رئیس جمهور از اثر شفابخش برجام بر صادرات نفت ایران!

قبل از برجام ۱٫۵میلیون بشکه‌ نفت صادر می‌شد/ لطفا به رییس جمهور اطلاعات درست بدهید!

بصیر، حسن روحانی در نشست مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اظهاراتی قابل تأمل از برگی دیگر از نسخه شفابخش برجام رونمایی کرد.

وی گفت: آنهایی که امروز در مورد برجام صحبت‌هایی می‌کنند گویا فراموش کرده‌اند که غرب به دنبال کاهش تأثیرگذاری توانمندی ایران در بحث انرژی بوده است و اگر برجام نبود امروز حتی یک بشکه نفت نمی‌توانستیم صادر کنیم.

شاید برجام آن هم اگر اجرایی شود به ظن رئیس جمهور بتواند برخی از مشکلات کشور را حل کند اما نگاه دولتمردان به بیرون و وعده های بی شماری که به اجرای برجام موکول کردن از اشتباهات فاحشی است که دیر یا زود اثراتش گریبان دولت و البته ملت را خواهد گرفت.

در حالی رئیس جمهور صادرات نفت ایران را یکی دیگر از معجزات برجام می داند که در دوران پسابرجام تغییر چشمگیری در حوزه نفت ایران به وجود نیامده است.

روحانی در تازه ترین اظهارات خود مدعی شده است «اگر دولت راه گذشته را ادامه می‌داد امروز صادارت نفت ایران به صفر می‌رسید و نفت ایران در صحنه انرژی از بین می‌رفت».

مگر قبل از برجام دولت بیش از این صادرات داشته است؟

محمدعلی خطیبی نمایند سابق ایران در اوپک در گفت‌وگو با خبرنگار «رازق» در واکنش به اظهارات رئیس جمهور، اظهار کرد:  باید اطلاعات درست به رییس جمهور بدهند تا ایشان بتوانند منصفانه قضاوت کنند.

وی با تاکید براینکه در شرایط سخت تر مانند تحریم های بانکی و عدم خرید نفت و بیمه نفت کش ها، یک میلیون بشکه نفت خام صادر می کردیم که در کنار صادرات میعانات و نفت کوره این رقم به یک میلیون و ۵۰۰هم می رسید، افزود: صادرات قبل از برجام و درسال های گذشته صفر نبوده است اما متاسفانه در این رابطه اطلاعات غلط به رییس جمهورداده اند.

نمایند سابق ایران در اوپک با اشاره به این نکته که تا قبل از برجام مگر دولت بیش از این صادرات داشته است؟ و همین مقدار صادرات داشتیم، اضافه کرد: در آن دوران که شرایط بسیار سخت بود صادرات نفت یک میلیون بشکه بود.

خطیبی با بیان این نکته که اقتصاد مقاومتی فصل خیلی مهمی است و باید بروی آن کار شود، ابراز کرد: اقتصاد ما با مشکلات متعددی مواجه است مشکل تورم و رکود را داریم و عمیق ترین رکود را تجربه می کنیم.

رکود حاکم بر اقتصاد از تورم ۳۰ درصد خطرناک‌تر است

این کارشناس نفتی رکود حاکم بر اقتصاد کشور را خطرناک تر از تورم بیش از ۳۰درصد عنوان کرد و افزود: متاسفانه معضل بیکاری در جامعه را داریم و نباید امیدی به رییس جمهور فرانسه و سایر کشور ها داشته باشیم.

خطیبی با تأکید بر اینکه با برنامه ریزی درست می‌توان شرایط بهتری ترسیم کرد، گفت: رییس جمهور قول خروج از رکود را داده است و بی سامانی در اشتغال باید برطرف شود.

نمایند سابق ایران در اوپک با بیان اینکه دشمنی ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هر روز ادامه دارد و هر روز شاهد تحریم های جدید علیه کشورمان از سوی غرب و آمریکا هستیم، خاطرنشان کرد: باید با توجه به پتانسیل‌های داخلی پایه های بنیان اقتصاد را مستحکم کرد تا با تکانه های خارجی نلرزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا