چرا درباره صداوسیما شایعه زیاد است؟

بصیر،مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما در پاسخ به این‌که آیا مطالبی را که این روزها در فضای مجازی و برخی سایت‌ها انتشار یافته و اشاره به تغییرات گسترده در ساختار صداوسیما دارد،‌تائید می‌کنید؟ گفت: این مطالب شایعه است؛ شایعه پدیده بسیار مرموزی است و در واقع گفته‌ها یا نوشته‌هایی بی‌پایه و بی اساس هستند و افراد یا سایت‌هایی که سازنده و یا منتشر کننده شایعات هستند، هیچ دلیل و مدرکی برای گفته‌های خود ندارند و به عبارتی آنچه که انتشار می‌دهند ترکیبی از مطالب غیرمستند است. متاسفانه در جامعه ما شایعات عمدتاً در فضای مجازی مثل وبلاگ‌ها و سایت‌ها شکل می‌گیرد و رواج گسترده‌ای نیز یافته است.

نعمتی گفت: آنچه که درخصوص صداوسیما در ماه‌ها و روزهای اخیر منتشر شده است، اگر به ماهیت مطالب انتشار یافته در سایت‌ها و فضای مجازی توجه کنیم، پی می‌بریم که کذب است و هدفی جز تخریب ندارند. از همه جالب‌تر اینکه این سایت‌ها در انتشار شایعات از مرحله تغییر نیز عبور کرده و به پیش‌بینی و تعیین جانشین هم رسیده‌اند!
او به این پرسش که آیا آنچه که در ارتباط با تغییرات مدیریتی و ساختاری منتشر شده را تکذیب می‌کنید؟ پاسخ مثبت داد: آنچه را که بدون منبع موثق انتشار یافته باشد تکذیب می‌کنیم، اگر قرار باشد که تغییراتی در پست‌های مدیریتی و یا ساختار اتفاق بیفتد از منابع رسمی مانند روابط‌عمومی سازمان خبر آن اعلام می‌شود. در واقع عرض می‌کنم سایت‌های خبری که در روزهای اخیر شایعاتی مانند تغییرات گسترده در صداوسیما، استعفا، نیامدن رییس رسانه به محل کار و … را ساخته‌اند، به نوعی فاقد هویت و شناسنامه خبری حرفه‌ای هستند، چرا که اگر حرفه‌ای بودند و رویکردی حرفه‌ای در خبر رسانی خود داشتند، به سوی شایعه‌سازی گام برنمی‌داشتند.
به گزارش ایسنا، نعمتی انارکی سپس در پاسخ به اینکه به عنوان روابط‌عمومی صداوسیما چرا درخصوص همه شایعات موضع‌گیری رسمی نمی‌کنید؟ گفت: ما درباره شایعات چند نوع برخورد داریم؛ برخی از شایعات که شاید اهداف تخریبی در آن‌ها وجود نداشته باشد و صرفاً بر مبنای اطلاعاتی اشتباه منتشر شده باشد را با ارائه اطلاعات صحیح و شفاف روشنگری می‌کنیم، برخی از شایعات که مشخصاً هدفی جز تخریب و سیاه‌نمایی ندارند، با آن‌ها به شکل قانونی برخورد خواهیم کرد، چرا که اهداف پنهان و پشت پرده این شایعه پراکنی‌ها مشخص است، شایعه‌پراکنان به دنبال جریان‌سازی علیه رسانه ملی هستند تا به زعم خویش به تضعیف و تخریب آن نزد افکار عمومی بپردازند یا با چوب لای چرخ گذاشتن از طریق بحران‌سازی‌های خبری، به زعم خویش رسانه ملی را در تحقق اهداف و آرمان‌های خود بازدارند، بنابراین نباید اجازه داد که به این فضا دامن بزنند. برخی از شایعات نیز آنقدر تکراری و ملال‌آور شده که حوصله علاقه‌مندانش را هم سر برده و آنقدر بی‌ارزش و بی‌اعتبار هستند که باید از کنار آن‌ها گذشت.
آفتاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا