بازداشت یک ایرانی با ۵۴ كیلو متامفتامین در اندونزی

بصیر،این متامفتامین های مایع در بطری های چسب جاسازی شده بود و یك مقام رسمی اندونزی روز پنجشنبه گفت كه این دو نفر در یك خروجی خدمات پیك در ‘راوامانگون’ در شرق جاكارتا پس از كشف و ضبط ۱۲ جعبه شامل ۷۲ بطری چسب حاوی متامفتامین مایع بازداشت شدند.

به نوشته تارنمای ‘جاكارتا گلوب’، ‘اكو دانییانتو’ مدیر مبارزه با مواد مخدر پلیس جاكارتا، گفت كه تحقیقات نشان می دهد مواد مخدر از ایران به اندونزی حمل شده است.
وی گفت كه این متهمان هنگام تحویل گرفتن این بسته ها از یك شركت پست بین المللی (آرامكس) در شرق جاكارتا دستگیر شدند.
تارنمای ‘جاكارتا گلوب’ نوشت: این مواد مخدر با استفاده از پیك آرامكس در فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران به فرودگاه بین المللی ‘سوئكارنو-هتا’ شهر جاكارتا منتقل شده است.
اطلاعات نشان می دهد باندهای مواد مخدر در مالزی از سال ۲۰۱۲ تاكنون بیش از ۸۰۰ كیلوگرم متامفتامین از مالزی به اندونزی قاچاق و منتقل كرده اند.
پلیس مبارزه با مواد مخدر اندونزی همچنین اعلام كرد آپارتمان این دو قاچاقچی را در شمال جاكارتا مورد بررسی قرار داده، اما هیچ چیز یافت نشده است.
براساس قانون اندونزی حكم اتباع خارجی كه بیش از پنج گرم مواد مخدر به اندونزی حمل كنند، اعدام یا حبس ابد است.
در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نفر در اندونزی در انتظار اجرای حكم اعدام هستند.
به گزارش ایرنا، اندونزی پس از روی كار آمدن ‘جوكو ویدودو’ رییس جمهوری این كشور از مهر ماه سال ۱۳۹۳ تاكنون یك گروه ۶ نفره و یك گروه ۸ نفره از قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام كرده است.
اندونزی با دفاع از این اعدام ها، این اقدام را جنگ علیه مواد مخدر می داند و معتقد است كه انجام آن برای توقف تهدید حیات ملت اندونزی ضروری است.
آمار مصرف كنندگان مواد مخدر در اندونزی حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گزارش شده است، به طوری كه روزانه حدود ۵۰ نفر به دلیل مصرف موادمخدر جان خود را از دست می دهند.
آفتاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا