امام جمعه فریدونکنار:

برجام خصومت‌ و تحریم آمریکا علیه ایران را بیشتر کرد/ پذیرش خواسته‌های آمریکا هدردادن خون شهدا است

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در جمع بسیجیان فریدونکنار با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام علی (ع) اظهار کرد: امام خمینی(ره) درباره روز تولد امام علی(ع) فرمودند “این روز (روز ولادت حضرت علی) روزی است که علی بن ابی طالب (علیه السلام) که باب وحی و امانتدار وحی بود، متولد شد، و این روزی است که قرآن کریم و سنت رسول اکرم به ولادت این مولود بزرگ مفسر پیدا کرد، باید بگوییم فتح باب وحی و تفسیر وحی و ادامه وحی، به وجود مقدس این سرور محقق شد. من این روز را که هم روز بعثت است و هم روز ولایت است و هم روز نبوّت است و هم روز امامت، به همه ملت تبریک عرض می‌کنم.”

وی با اشاره به روز بیستم فروردین که به روز فناوری هسته‌ای و قطع رابطه سیاسی با آمریکا نامگذاری شد، خاطرنشان کرد: روز ملی فناوری هسته ای در واقع روز تجلی نبوغ ایرانی‌ها است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: مردم ایران دارای استعداد سرشاری بودند که سال‌ها توسط مستکبران نهفته بود و مانع شکوفایی این استعدادهای برجسته شد.

جلالی یادآور شد: اعلام موفقیت دانشمندان هسته‌ای ایران به دانش هسته‌ای که پایه بسیاری از علوم و دانش‌ها است برای دنیا باور کردنی نبود.

وی با اشاره به اینکه این دانش بدون کمک گرفتن از نیروهای خارجی به دست آمد، گفت: دانشمندان ایرانی با اعتماد به نفس و توکل به خدای متعال توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند و شعار ما می‌توانیم را به تحقق برسانند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه کشور ایران با این دستاورد توانست به جمع ۵ کشوردارای دانش هسته ای بپیوندد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این کشورها از موفقیت ایران در دانش هسته ای ناراحت و عصبانی بودند مخالفت های خود را با جمهوری اسلامی افزایش دادند.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز اعلام فطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا، خاطرنشان کرد: آمریکا از سال ۱۳۲۰ هجری شمسی با ورود و مداخله در امور کشور ایران توانست بر سرمایه ملی کشور ما مسلط شود.

وی با بیان اینکه دزدی و چپاول آمریکا از سرمایه های ایران تا زمان انقلاب ادامه داشت، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات به هم خورد و دست غارتگران بین‌المللی از سرمایه‌های ایران قطع شد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: جنگ تحمیلی، کودتای نوژه، تحریم اقتصادی و توطئه‌های دیگر از جمله اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای زمین گیر کردن این کشور بعد از انقلاب بود تا بتوانند بر سرمایه‌های ما سلطه پیدا کنند.

جلالی با تاکید بر اینکه رابطه هر کشور با آمریکا رابطه مظلوم با ظالم است، افزود: دولتمردان آمریکا مانند گرگی هستند که به هیچ کس رحم نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه رابطه با آمریکا هیچ سودی ندارد، اظهار کرد: افرادی که فکرمی‌کنند مذاکره و رابطه با آمریکا می‌تواند برای آن‌ها منفعت داشته باشد کاملا در اشتباه هستند.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: در حالی که آمریکا با عراق رابطه سیاسی و سفیر داشت به این کشور حمله کرد و این نشان دهنده‌ی ذات حیوانی آمریکا است.

جلالی خاطرنشان کرد: برخی افراد در داخل کشور در این خیال بودند که با برجام تمام مشکلات حل می‌شود اما خصومت‌ها و تحریم‌ها بیشتر شده است.

وی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در حمله به پایگاه هوایی سوریه گفت: در حالی که سازمان ملل گزارش خود را مبنی بر اینکه حمله شیمیایی سوریه از طرف چه گروهی بوده صادر نکرده است، آمریکا با گستاخی تمام ۷۰ موشک خود را روانه یک پایگاه هوایی در سوریه کرده است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا از نابودی داعش سخن می‌گفت اما اکنون حامی این گروه تروریستی شده است و این نشان دهنده‌ی نفاق و دورویی است.

جلالی با بیان اینکه کشور ایران هم حمله شیمیایی در سوریه و همچنین حمله آمریکا به پایگاه هوایی سوریه محکوم می‌کند گفت: جمهوری اسلامی با عزت و استقلال خود تن به رابطه با آمریکا نمی‌دهد چراکه پذیرش خواسته‌های آمریکا هدردادن خون شهدا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا