ایران در عراق دنبال منافع نیست/ نقش سردار سلیمانی در عراق

بصیر،

سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین همایش علمی تبیین الگوی فرماندهی مطلوب از منظر فرماندهی معظم کل قوا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ایران از نظر قدرت نظامی، سیاسی و ژئوپلتیک جایگاه برجسته و مهمی در منطقه دارد و هیچ مسئله‌ای در منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست.

وی ادامه داد: اشغالگران قدس نه تنها در فلسطین بلکه در جهان منفورند و نگران هستند و فقط در دنیا حمایت چند کشور صاحب قدرت را دارند و آمریکا به عنوان نظام سرمایه داری به دنبال نفت است و آن‌ها نفت را طلب می‌کنند و از این قضیه مطمئن هستند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی و نگرانی آمریکا از این اقتدار تاکید کرد: ولایت فقیه هدیه قرآن است و ما همه کشورهای همسایه را دوست داریم و در عراق هم با تمام وجود حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات عربستان درباره اینکه ایران با کمک به حفظ تکریت به دنبال تصرف کل عراق است، اظهار داشت: آنچه که در عربستان مطرح می‌شود، موضعی است و در این کشور یک تحول رخ داده و یک دولت جدید روی کار آمده و این دولت رژیم قبلی را تسویه کرده و بین جمهوری اسلامی و عربستان مسئله‌ای وجود ندارد.

سرلشکر فیروزآبادی یادآور شد: مشخص است که جمهوری اسلامی در عراق منافعی را دنبال نمی‌کند و امنیت و عزت عراق، امنیت و عزت ایران است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به ویژگی‌های همایش «فرماندهی مطلوب» گفت: نیروهای مسلح به برکت ولایت فقیه، ابتکار به خرج داده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد غرب مبنی بر اسلام هراسی عنوان داشت: قضیه اسلام هراسی ریشه تاریخی دارد و آنها از اسلام نابی که امام (ره) معرفی کرده هراس دارند و هراس از زنده نگهداشتن قدرت است.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به رواج مسلمان شدن در بین کشورهای اسکاندیناوی یادآور شد: اگر اسلام نجات بخش به گوش مردم برسد، منشاء حرکت عظیمی خواهد شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دروغگویی صهیونیست‌ها و غرب مبنی بر اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است تا به وسیله آن سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد، گفت: ما به دنبال نقش مردم در فلسطین هستیم و به هیچ عنوان به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این‌ها دروغ است.

وی یادآور شد: تاریخ نشان داده هیچ تمدنی قابل مهار نیست و به نفع غرب است که با ایران کنار بیاید و اجازه دهند که ایران رشد کند.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به اینکه ما در کشورهای دیگر حضور نداریم و امنیت کشورهای دیگر به عهده سربازان آنهاست، تاکید کرد: ما به آمریکایی‌ها اعتراض داریم زیرا نمی‌توان به بهانه دوستی در یک کشور اقدام نظامی کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره نقش قاسم سلیمانی در عراق گفت: حضور قاسم سلیمانی در عراق مستشاری است و وی شیوه جنگ‌های پیچیده را بلد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای آزادسازی موصل باید تکریت تخلیه شود و اطراف آن آزاد گردد و عراق نیروهای مسلح خوبی دارد که می‌تواند از کشورش دفاع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا