۱۳ میلیون ایرانی عضو تلگرام

بصیر ،دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در برنامه تلویزیونی نگاه یک گفت: براساس اعلام وزارت ارتباطات، ١٣ میلیون نفر در ایران عضو تلگرام هستند.

محمدحسن انتظاری با اشاره به اینکه نیاز به شبکه‌های اجتماعی داخلی داریم، افزود: شبکه‌های اجتماعی اکنون در داخل کشور بدون رعایت مقررات حاکمیتی ما در حال کار هستند و باید مقرراتی برای تنظیم این شبکه‌ها ایجاد شود و درخواست کرده‌ایم این مقررات تدوین شود.

این در حالی است که شبکه‌های داخلی بومی‌ می‌توانند این تعداد کاربر را جذب کرده و از لحاظ اقتصادی و فرهنگی به‌نفع کشور خواهد بود.

وی درباره شبکه ملی اطلاعات هم با اشاره به اینکه این شبکه، زیرساخت اطلاعاتی بسیار گسترده‌ای است، افزود: قرار است نیاز اطلاعاتی کشور در این شبکه تولید و منتشر شود و دیگر نیازی به بردن اطلاعات به خارج از کشور نباشد و اطلاعات در داخل کشور میزبانی شود و مردم در داخل به آن دسترسی داشته باشند و با ایجاد این شبکه، دسترسی به اطلاعات، سریع، امن و ارزان‌تر تمام می‌شود.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گفت: اکنون ٣٠ درصد اطلاعات در داخل و ٧٠ درصد آن در خارج از کشور میزبانی می‌شود. وی گفت: ما باید موتور جست‌وجوگر داخلی داشته باشیم و شبکه ملی اطلاعات وظیفه دارد خدمات امن، ارزان، پهن‌باند و قابل رقابت را در داخل کشور به‌ کاربران بدهد.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی گفت: اکنون اطلاعات ما در خارج از کشور میزبانی می‌شود و سالی دو تا سه هزار میلیارد تومان برای این منظور هزینه می‌پردازیم.  وی با اشاره به اجرای فیلترینگ در کشور نیز گفت: موضوع فیلترینگ در حوزه کارگروه تعیین مصادیق است و تاکنون بحث مستقلی درخصوص فیلترینگ در شورای‌عالی فضای مجازی مطرح نشده است، اما موضوع نظام پالایش فضای مجازی با هدف سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت در حوزه فضای مجازی در جهت نظام‌مندکردن این فضا برای طرح در شورای‌عالی فضای مجازی، آماده ارائه است.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با بیان اینکه این شورا وارد مصادیق نمی‌شود، گفت: برنامه جامع برای دسترسی به محتوای سودمند و جلوگیری از محتوای مضر در شورای‌عالی فضای مجازی تحت عنوان «طرح فضای مجازی سالم» به تصویب رسیده است که فضای مجازی ایمن، سالم و مفید بدون فیلتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طراحی آزمایشی این طرح ‌رو به اتمام است و تا سه‌ماه آینده با تشکیل یک کنسرسیوم قابل ارائه خواهد بود.

عصر ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا