قرعه سخت بارسا و رئال در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

بصیر،با بسته شدن پرونده بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مشخص شدن چهره تمامی هشت تیم صعود کننده، قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها امروز (جمعه) در مقر یوفا در شهر نیون سوئیس برگزار شد که بر اساس آن چهار بازی دومین مرحله حذفی لیگ قهرمانان به شرح زیر است: (تیم‌های اول میزبان بازی رفت هستند)

* پاری‌سن‌ژرمن فرانسه – بارسلونای اسپانیا
* اتلتیکومادرید اسپانیا – رئال مادرید اسپانیا
* پورتوی پرتغال – بایرن مونیخ آلمان
* یوونتوس ایتالیا – موناکوی فرانسه

دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا طی دو هفته، روز‌های چهاردهم و پانزدهم آوریل (۲۵ و ۲۶ فروردین) و بیست و یکم و بیستو دوم آوریل (۱ و ۲ اردیبهشت) برگزار می‌شود تا هشت تیم برتر حاضر در این رقابت‌ها ادامه مسیر رسیدن به فینال مسابقات را که امسال ۱۶ خرداد در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می شود، بپیمایند. گفتنی است دیدارهای نیمه نهایی هم قرعه کشی خواهد شد.

گفتنی است دو تیم بارسلونا و پاریسن ژرمن در مرحله گروهی هم به مصاف هم رفتند که سهم هر تیم یک پیروزی خانگی بود؛ برد ۳-۲ برای پاریسی ها و برد ۳-۱ برای بارسلونا.

تیم های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید هم امسال ۴ بار در لالیگا و جام حذفی اسپانیا به مصاف هم رفته اند که سه دیدار با برتری ۲-۱، ۴-۰  و ۲-۰ شاگردان سیمئونه در اتلتیکو همراه بوده است و یک دیدار هم با تساوی ۲-۲ پایان یافته و آنچلوتی قطعا از قرعه به دست آمده برای رئال خوشحال نیست.

در حواشی این مراسم اتفاقاتی اینچنین گزارش شد:

*زمانی که مشخص شد بایرن مونیخ در این مرحله حریف پورتو پرتغال شده است، تصاویر تلویزیونی از خرسندی مسئولان تیم آلمانی و رضایت نسبی آنها داشت. البته با توجه این نکته که تیم پرتغالی در فصل جاری بدون شکست مانده،‌به نظر نمی‌رسد کار بایرن برای صعود به نیمه نهایی چندان راحت باشد.

*قبل از آنکه مراسم قرعه‌کشی شروع شود، وقتی برخی خبرنگاران نظر انریکو سرزو، رئیس باشگاه اتلتیکومادرید را پرسیدند، وی پاسخ داد: این که با چه حریفی روبه‌رو شویم، برایمان اهمیتی ندارد. در فصل گذشته به میلان، چلسی و بارسا برخوردیم. همه را هم شکست دادیم و سرانجام فینالیست شدیم. امسال هم همین رویه را دنبال می‌کنیم.

*در پی مشخص شدن قرعه پورتو، خبرنگار اعزامی روزنامه آبولا در گزارش مستقیم خود نوشت:‌هیچ تیمی از جمله بایرن نباید پورتو را دست کم بگیرد. پورتو در بین تیم‌های حاضر تنها تیمی است که امسال شکست نخورده است.

*در مصاحبه‌ای که یکی از روزنامه‌های ورزشی ایتالیا قبل از قرعه‌کشی از جورجیو کیه‌لینی، بازیکن ملی‌پوش یوونتوس تورین (بانوی پیر) منتشر کرد، وی اظهار داشت: اگر قرار باشد تیمی را از بین تیم‌های حاضر انتخاب کنم که بخواهم به کمک هم‌تیمی‌هایم حذف کنم، آن تیم قطعاً بایرن مونیخ خواهد بود.

*روزنامه اکیپ، چاپ پاریس در گزارش مستقیم خود نوشت با رویارویی پاری‌سن‌ژرمن – بارسلونا و موناکو – یوونتوس، نمایندگان فرانسه به رقبای سرسختی برخوردند. اما این دو تیم با توجه به آمادگی خوب کنونی خود شانس زیادی برای رسیدن به بازی نهایی در برلین دارند.

*در مرحله یک چهارم نهایی پورتو ابتدا میزبان بایرن خواهد بود. در همین ارتباط نشریه کیکر، چاپ آلمان در گزارش لحظه به لحظه خود از این مراسم گزارش کرد پس از فینال سال ۱۹۸۷ میان دو تیم ، یکبار دیگر تاریخ تکرار شده است.

*در مرحله یک چهارم نهایی یک دربی از نوع مادریدی انجام خواهد شد. دربی که میان اتلتیکو و رئال اسپانیاخواهد بود. در این ارتباط روزنامه مارکا در گزارش خبرنگار اعزامی خود عنوان کرد این مصاف، نسخه جدیدی از رویارویی فینال لیگ قهرمانان فصل قبل دو تیم خواهد بود.

*زمانی که کارل هاینس ریدله در ابتدای قرعه‌کشی اعلام کرد پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا حریف هم شده‌اند، از این رویارویی به عنوان تیم‌های آشنا به هم یاد کرد. ریدله توضیح داد در مرحله گروهی مسابقات امسال این دو تیم برابر هم صف‌آرایی کردند که هر کدام یک برد کسب کردند.

*دقایقی قبل از این مراسم رسانه‌های آلمانی ستاره هلندی بایرن مونیخ مصاحبه‌ای را منتشر کردند. در این گفت‌وگوی کوتاه روبن اظهار داشت برای مراسم قرعه‌کشی و تعیین حریف تیمش،‌ لحظه‌شماری می‌کند.ستاره ۳۱ ساله همچنین گفت همه تیم‌های اروپایی از رویارویی با بایرن می‌ترسند.

*روزنامه لوپاریزین فرانسه در گزارش مستقیم خود از مراسم قرعه‌کشی عنوان کرد برای چهارمین مرتبه است که بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا با هم روبه‌رو می‌شوند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا