افزایش آبونمان آب در سال ۹۵

بصیر ،حمیدرضا تشیعی گفت: بودجه نشانه کمی از یک برنامه شامل حجم فروش برنامه‌ریزی شده و درآمد، مقدار منابع، هزینه‌ها، دارایی‌ها، بدهی و جریان های نقدی برای یک دوره مشخص از زمان است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر استفاده از ظرفيت فروش پساب برای توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اظهارداشت: استفاده از ظرفيت بخش خصوصي و فاينانس در اصلاح و بازسازي شبكه توزيع است كه بايستي در سال ۹۵ حداقل يک شهر از هر استان از اين ظرفيت استفاده نماید.
وی ادامه داد: با بهره‌مندي از ظرفيت فروش پساب توسط صنعت برای توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه‌ها استفاده و در راستاي تله‌متري و سامانه‌هاي كنترلي بايد به‌ کار گیریم. بودجه سندي است که شامل واژه‌ها و ارقامی بوده که هزینه‌ها را به اهداف معین ارتباط می‌دهد؛ اگر درخواست‌هاي بودجه، جمع‌آوري و طبق دستورالعمل‌ها به مصرف برسند و فعالیت‌ها به نتایج مطلوب بیانجامد، هدف بیان شده در سند بودجه، تحقق یافته است؛ بنابراین بودجه یک پیوستگی بین منابع مالی و رفتار انسانی براي تحقق اهداف و خط مشی‌ها ایجاد می‌کند.
تشیعی افزود: فلسفه بودجه‌ريزي، منابع محدود و نيازهاي محدود بشر است كه مي‌بايست با برنامه‌ريزي، تعقل و تدبير و پيش‌بيني صحيح و اصولي منابع موجود در راستاي دستيابي به اهداف به نحو بهينه هزينه شود.
این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه در شركت‌هاي آب و فاضلاب نيز با توجه به محدوديت تامین منابع مالي و آب، بودجه‌ريزي از اهميت بسزايي برخوردار است، تصریح کرد: ماهيت بودجه‌ريزي در بهره‌برداري، بودجه‌ريزي عملياتي است در بودجه‌ريزي عملياتي پس از تعيين اهداف و استراتژي‌ها بايد برنامه‌هاي عملياتي در راستاي رسيدن به اهداف بهره‌برداري كه مهم‌ترين آن تحويل آب شرب سالم و بهداشتي به مشتركين است تعريف شود.
وی اظهارداشت: معاونان بهره‌برداری در بودجه سال ۹۵ باید حرکت رو به جلو داشته باشند و با مهارت و مذاکره و تعامل بیشتر با ستاد بودجه شرکت بتوانند نسبت به تخصیص بودجه مناسب جهت بخش‌های مختلف حوزه بهره‌برداری اقدام نمایند.
تشیعی یادآور شد: يكي از منابع مالي مهم جهت هزينه كرد در بهره‌برداري استفاده از پتانسيل تبصره ۲ و ۳ و افزايش آبونمان در سال ۹۵ است كه معاونين بهره‌برداري با استفاده از مهارت و خلاقيت بايد به نحو اَحسن از اين منابع استفاده نمايند.
این مقام مسئول در وزارت نیرو تاکید کرد: وضعيت ظاهري تأسيسات و ايستگاه‌هاي پمپاژ مناسب نیست و این امر فعاليت‌هاي صنعت آب و فاضلاب را زير سؤال مي‌برد و نياز به توجه ويژه در اين زمينه داريم.
شیعی با بیان اینکه استفاده از تبصره ۳ جهت اصلاح شبكه توزيع و مديريت فشار در بودجه سال ۹۵ و از اهداف اصلی حوزه بهره‌برداري است، ادامه داد: لازم است نسبت به ارتقای کیفی تصفیه‌خانه‌های آب اقدام کنیم و با توجه به آلاینده‌های خاصی که رو به تزاید است؛ لازم است سامانه‌های اُزن زنی و کربن اکتیو به‌ کارگیری شوند و در خصوص آلاینده‌های خاص نیز با برگزاری جلسات علاج بخشی ساماندهی لازم به‌ عمل آید.
شفاف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا