از تیم ملی تا جبهه

دانشجوی شهیدی که ۴۰ شهید تربیت کرد

بصیر، ۱۶ آذر روز دانشجو، نماد ایستادگی و مقاومت دانشجویانی است که هرگز نمی خواستند تن به ذلت و خواری دهند و در برابر حقوق مسلم خود ایستادگی کردند.

دانشجویانی که در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند و به نوعی با رفتن رضاشاه خائن زمانی که فضای دموکراسی و آزاداندیشی در دانشگاه تهران فراهم شد، با به راه انداختن جنبش‌های دانشجویی به دنبال تحقق خواسته‌های به حق خود شدند.

این حضور پرشور دانشجویان پس از این واقعه همچنان تداوم داشت تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ نیز بسیاری از دانشجویان ایران اسلامی، محیط علمی را ترک کردند و در جبهه های حق علیه باطل حضوری پررنگ داشتند.

دانشجویان ایران اسلامی همواره نشان دادند که در تمامی صحنه های حساس با بصیرت بالا میدان نبرد را ترک نکرده و با حضور به موقع خود موجب افزایش عزت این نظام در برابر قدرت های پوشالی غرب شدند.

یکی از این دانشجویان نخبه و برتر شهید که در برابر زیاده‌خواهی های دشمنان در دوران جنگ ۸ ساله، میدان درس، دانشگاه و ورزش حرفه‌ای را ترک کرد، شهید شاخص شهرستان فریدونکنار در سال ۱۳۹۳ شهید علی اصغر ربیع نتاج است.

در گفتگو با ابوالقاسم فرجی یکی از شاگردان این شهید بزرگوار، شهید سید علی اصغر ربیع نتاج، نکات جالب مطرح شد که خواندن آن خالی از لطف نیست:

دانشجوی نخبه رشته الهیات دانشگاه تهران

شهید علی اصغر ربیع نتاج متولد سال ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۳ سال بیشتر نداشت، یکی از دانشجویان نخبه رشته الهیات دانشگاه تهران بود که سرآمد دیگر دانشجویان بوده است، این شهید بزرگوار که سرشار از هوش و زکاوت بود، بدون حضور در دانشگاه به جهت حضور مستمر در دفاع مقدس، با نمره های بسیار خوب درس ها را پاس می کرد که به گفته یکی از اساتید (سید من تعجب می کنم دانشجویانی که بر درس من حاضر هستند پایان ترم مشروط می شوند اما شما با نمره های عالی درس را پاس می کنید).

توانمندی در سرودن اشعار و تعجب اساتید دانشگاه

این شهید بزرگوار در سرودن شعر توانایی بسیار بالایی داشت تا آنجایی که پس از شهادت ایشان برادر بزرگترش که خود از اساتید دانشگاه است دفتر اشعار شهید را نزد اساتید جهت بررسی و اظهارنظر ارائه کرد از قدرت سرودن شعر شهید جویا شد که تمامی اساتید اذعان داشتند، شاعر حتما از تحصیلات بالای رشته ادبیات برخوردار است که با فهمیدن اینکه دانشجوی سال سوم رشته الهیات بوده، تعجب می کردند.

تدریس، مناظره و خوشنویسی از دیگر توانمندی های این دانشجوی شهید

این دانشجو در سخنرانی و اجرا نیز بی نظیر بود، به طوری که در زمان پیروزی انقلاب دانش‌آموز سال اول دبیرستان بود، بینش سال چهارم را به جهت نبود معلم تدریس می کرد.

در مبارزه و مناظره با منافقین توانایی بالایی داشت، در خوشنویسی با آنکه استادی نداشت توانمند بود.

عضو تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران/ به جبهه آمده‌ام تا شرف شهرم باشم

این شهید که عضو تیم ملی فوتبال دانشجویان کشور بود، توانایی بازی در تمامی پست های تخصصی را داشت، به طوری‌که مربیان در هر پستی احساس ضعف می کردند از این دانشجوی شهید استفاده می کردند، با اینکه در اردوی تیم ملی فوتبال دانشجویان حاضر بود، پیامی از سوی جبهه های حق علیه باطل دریافت می کند که عملیات نزدیک است، این دانشجوی شهید در عین جوانی تیم ملی را رها می کند و به مناطق عملیاتی جنوب عازم می شود، زمانی که با این جمله همشهریان خود(سید شما در تیم ملی آبروی شهر ما بودی و می توانستی شهر ما را معرفی کنی چرا آنجا را رها کردی و به جبهه آمدی) رو به رو شد گفت(آمدم اینجا تا شرف شهر شما باشم).

تربیت ۴۰ شهید در کلاس های صالحین

دغدغه اصلی این شهید بزرگوار تربیت دینی و اسلامی نوجوانان و جوانان بود که وی بیش از ۱۱ جلسه و هیئت را در سطح شهرستان اداره و سرپرستی می کرد که از این جمع ۴۰ نفر شربت شهادت را نوشیدند.

این قسمتی از اوصاف یک الگوی دانشجوی دهه ۶۰ ایران اسلامی بود که به راحتی بر نفس خود پای گذاشت و برای عزت کشور برترین سرمایه خود یعنی جانش را تقدیم کرد، امروز نیز با این پیشرفت تکنولوژی و دسترسی راحت و آسان به علوم، بر دانشجویان واجب است که با بصیرت بالا در تمامی شرایط حساس، در صحنه باشند و با تبعیت از ولایت و کوشش خود در عرصه های متفاوت برای سرافرازی ایران اسلامی تلاش کنند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا