توقف فاز 3 سکوی تماشاگران استادیوم آزادی فریدونکنار 3 ساله شد

صانعی: برای احداث سکو ۸۰ میلیون تومان اعتبار تصویب شد/ کلیج: اداره‌کل بودجه ای تصویب نکرده است

بصیر، به فوتبال در عصر جدید فراتر از یک ورزش و به عنوان یک شغل و صنعت نگاه می شود و اثبات کننده این ادعا نیز قراردادهای میلیاردی و میلیونی است که بین بازیکنان و باشگاه ها بسته می شود.

این ورزش آن چنان توانسته جایگاه خود را در جامعه ما پیدا کند که حتی افرادی غیرفوتبالی و سیاسی نیز تمایل حضور در این رشته را دارند.

اما آنچه که برای موفقیت در این زمینه مورد نیاز است و در کشور ما کمتر به آن توجه می شود، زیرساخت های مورد نیاز چون کمبود استادیوم های استاندراد، سالن های ورزشی، بودجه های نامتعارف و غیره نمونه از این موانع و مشکلات است.

در شهرستان فریدونکنار نیز با وجود تیم های متعدد کمبود امکانات در این رشته ورزشی کاملا محسوس است، ۴ زمین فوتبال در این شهرستان وجود دارد اما تنها استادیوم شهید کریم آزادی فریدونکنار از شرایط مناسب تری نسبت به بقیه برخوردار است.

این استادیوم که میزبان تمامی مسابقات رسمی و غیر رسمی فوتبال در فریدونکنار است با مشکلات متعددی به ویژه سکوی تماشاگران مواجه شد.

فاز سوم احداث سکوی تماشاگران چندسالی است که متوقف شده و علی رغم قول های مکرر مسئولان، هنوز هیچ تغییری در این سکوها ایجاد نشد.

فرشید قدیمی رئیس سابق اداره ورزش و جوانان فریدونکنار در آبان ماه سال ۱۳۹۰ یعنی دقبقا سه سال پیش، از اجرای فاز سوم عملیات اجرایی استادیوم شهید آزادی این شهرستان خبر داد اما همچنان این پروژه بر زمین مانده است.

به همین دلیل با غلام‌حسین صانعی رئیس هیئت فوتبال فریدونکنار در این زمینه گفت‌و‌گویی انجام دادیم.

برای احداث سکو ۸۰ میلیون تومان اعتبار تصویب شد

وی در پاسخ به علت این موضوع که چرا پس از گذشت ۳ سال هیچ پیشرفتی در اجرای این پروژه نیست، گفت: چند هفته قبل از آمدن مدیر کل جدید، با آقای سعادتمند مدیر‍‌کل سابق ورزش و جوانان مازندران در حضور کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران جلسه ای در بهنمیر داشتیم که در نهایت ۸۰ میلیون تومان برای این کار مصوب شد.

صانعی افزود: با رفتن مدیرکل سابق، باید دید حبیب‌زادگان مدیرکل جدید نسبت به این موضوع چه واکنشی نشان می دهد و آیا این مبلغ مصوب به فریدونکنار داده می شود یا خیر.

اداره‌کل بودجه ای تصویب نکرده است

در ادامه خبرنگار ما در گفت‌و‌گوی تلفنی با رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار علت این توقف احداث را پرسید که قهرمان کلیج گفت: تا این لحظه هیچ بودجه‌ای از سوی اداره کل برای این موضوع در نظر گرفته نشده است، وی تصریح کرد: قرار شد تا از طریق ماده ۱۸۰ نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی ایران، اعتباری در نظر گرفته شود اما این موضوع نیز محقق نشد.

کلیج افزود: در ادامه از محل تملک دارایی ۳۵ میلیون تومان برای این امر تخصیص داده شد که ۱۵ میلیون تومان اعتبار پرداخت کردند که آن هم به پیمانکار بابت طلبکاری داده شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا