گزارش بصیر از مراسم حلیم‌پزی در فریدونکنار

مراسم حلیم‌پزان، همایش تجمع شیعیان است/ پیام برپایی این مراسم «لبیک یا حسین» است

به گزارش بصیر، در این مراسم که همواره مورد استقبال پرشور مردم متدین این شهرستان است، حلیم پخته شده بین مردم تقسیم می شود.

مردم فریدونکنار از این حلیم به عنوان نذری برای حاجات خود استفاده می کنند و از آن به عنوان تبرک نام می برند.

در حاشیه مراسم حلیم ‌پزان در خیابان ولیعصر(عج) فریدونکنار با علی یوسف‌نژاد معروف به «حاج علی» که برای پنجمین سال متوالی است این مراسم را برپا کرده است، به گفت‌گو نشستیم.

DSCN9872

باید با قلبم در کربلا باشم

برای پنجمین سال متوالی است که خداوند این توفیق را به ما داده تا در خدمت عزادارا حسینی باشیم، همواره آرزو می کردم که خداوند این توفیق را به من در برپایی این مراسم بدهد و امروز خداوند را به خاطر این عزتی که به من داد شاکرم، برقرار کردن حلیم‌پزی در شب اربعین در ابتدا کمی برایم سخت بود چرا که نمی توانسم در جمع عاشقان اباعبدالله در کربلا حاضر باشم اما به این امر راضی شدم که باید با قلبم در کربلا باشم و حضور فیزیکی ام در این مراسم باشد.

مراسم حلیم‌پزان، همایش تجمع شیعیان است

این مراسمی که چندین سال است در بسیاری از شهرستان های کشور برگزار می شود چیزی جز شور حسینی نیست، در واقع این مراسم، همایش تجمع شیعیان را نشان می دهد و خداوند را شاکرم که مسبب این تجمع شورآفرین شده ام.

DSCN9868

در تمامی لحظات حلیم‌پزان به یاد کربلا هستم

بسیاری از مردم از جاهای دور و نزدیک می آیند و با گرفتن تبرک به نیت شفای مریض‌شان حلیم می برند، ما هم سعی می کنیم هیچ کس از اینجا بدون نذری خارج نشود و تا حد ممکن حتی از خود نیز می گذریم.

با برپایی این مراسم حس می کنم در کربلا و در کنار ضریح امام حسین (ع) هستم، تمام لحظاتم در اینجا به یاد کربلا می گذرد، من معتقدم دل کسانی که نتواستند به کربلا روند، اینجا است، در واقع کربلا را در این مکان متصور می شویم.

پیام برپایی این مراسم «لبیک یا حسین» است

پیام برپایی این مراسم در امتداد حضور شیعیان در کربلا همان لبیک یا حسین است، ما در اینجا جمع شده ایم که به جهانیان بفهمانیم کشور ایران و مردمش هرگز از هدف اصلی خود منحرف نمی شویم و در عصر حاضر با نائب امام عصر خود یعنی ولی فقیه زمان‌‌مان پیمان بسته ایم.

پس از گفت‌و‌گو با «حاج علی» به سوی مکان دیگری که در آنجا نیز حلیم پخت می شد رفتیم، بانی این کار در ابتدا حاضر به مصاحبه نشد اما وقتی اصرار کردیم در چند جمله به شرط آنکه نامش فاش نشود، شروع به صحبت کرد.

DSCN9876

 

به فرزندانم وصیت می کنم راهم را ادامه دهند

این کار هزینه نیست، سرمایه گذاری است به عشق امام حسین این اعمال را انجام می دهیم و امیدوارم مورد رضایتشان قرار بگیرد، ۱۰ سال است که این مراسم را به لطف خداوند برپا می کنم و تا در قید حیات هستم این کار را ادامه می دهم اما وصیتم این است که فرزندانم باید راه من را ادامه دهند و نوکری اباعبدالله را بکنند.

اگر بعضی از معذورات نبود، تمامی مردم ایران در اربعین کربلایی می شدند

حضور در کربلا در این ایام سعادت می خواهد و بسیار حسرت خوردم که نتوانستم در آن مکان مقدس حاضر شوم، اما معتقدم که با برپایی این مراسم دل هایمان را روانه کربلا کردیم، درست است که حضور فیزیکی نداریم اما قلب های مان در کربلا حضور دارند.

چیزی برای گفتن نمی ماند، بیش از ۳۰ میلیون نفر در کربلا حاضرند و اگر بعضی از معذورات نبود تمام مردم ایران در اربعین امسال رهسپار دیار عشق می شدند، اما با این حال بار دیگر هم‌پای تمامی زائران حسینی درجای جای این کشور و در استان ها و شهرستان های مختلف، مراسمی چون حلیم‌زان برپا می شود و اینها همه حاوی پیامی مهم است، پیامی چون «لبیک یا حسین».

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا