امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد

معلمان تعلیم و تربیت را جدی بگیرند/ برگزاری نماز جماعت با حضور مسئولان شهری

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در نشست صمیمی با معاونان و مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان فریدونکنار، دانش‌آموزان را به زمین های آماده کشت توصیف کرد و اظهار داشت: هر نوع بذری را که در این زمین بکاریم، همان را برداشت می کنیم.

امام‌جمعه فریدونکنار تصریح کرد: عوامل زیادی در شکل‌گیری شخصیت و اخلاق فرد موثر هستند که از مهم‌ترین آنها می توان از وراثت، خانواده، معلمان و جامعه نام برد.

وی مسئولیت معلمان را در امر تعلیم و تربیت سنگین دانست و افزود: مؤثرترین عامل شکل‌گیری اخلاق و شخصیت، تعلیم و تربیت است و از همین نقطه نظر می توان گفت که ارزش کار معلم با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: تاثیری که یک معلم می تواند بر دانش‌آموز بگذارد حتی بالاتر از پدر و مادر او است بنابراین لذتی بالاتر از تربیت یک انسان وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از اهتمام ویژه آموزش و پرورش به امر برگزاری نماز‌جماعت در مدارس، تأکید کرد: اقامه نماز‌جماعت در مدارس با نگاه ویژه‌ای دنبال شود و امیدواریم شاهد حضور مسئولان شهری در این کار بزرگ فرهنگی باشیم.

احیای ستاد امر‌به معروف در مدارس متوسطه دوم

در ابتدای این نشست سیدعظیم اسماعیل‌زاده مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار با ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته از سوی این اداره با اشاره به روش های اجرای ساحت‌های شش‌گانه «سند تحول بنیادین» در مدارس، اذعان داشت: اهمیت ویژه به برگزاری نماز با حضور ائمه جماعت در مدارس و تشویق همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان به حضور در نماز‌جمعه از جمله فعالیت هایی است که در آموزش و پرورش فریدونکنار پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: معاونان و مربیان پرورشی، آموزش های لازم جهت ترویج مسائل دینی و احکام را فرا گرفته‌اند و امسال ستادهای امر‌به معروف در اداره آموزش و پرورش فریدونکنار و مدارس متوسطه دوم احیا شده است.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار همچنین از برگزاری یادواره شهدا در مدارس و دیدار از خانواده های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز از سوی این اداره در فریدونکنار خبر داد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا