کارشناس سیاسی در گفتگو با بصیرنیوز

کشور حامی تبعیض‌نژادی، مدافع حقوق‌بشر نیست/ برخی از رسانه های اصلاح‌طلب در اسیدپاشی تریبون دشمن بودند

به گزارش بصیر، امیرحسین سادات‌کرمی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار بصیرنیوز، با اشاره به اتفاقات روزهای گذشته شهر فرگوسن آمریکا، اظهار داشت: در کشوری که دم از دموکراسی می زنند و بر مبنای اینکه در بسیاری از کشورها همانند جمهوری اسلامی ایران حقوق بشر نقض می شود آن را محکوم و علیه آن قطعنامه صادر می کند، چرا این موضوع رعایت نمی شود.

وی تصریح کرد: سوال ما اینجا است که چه کشوری باید از حقوق‌بشر فاع کند، کشوری که خود در بحث ۱۱ سپتامبر از مردم خود نیز گذشت و آنها را قربانی کرد یا اینکه در افغانستان و پاکستان انسان ها را به خاک و خون کشیده و به رژیم صهیونیستی کمک مالی، نظامی و تسلیحاتی می کند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه آیا کشوری که در شهر خود یعنی فرگوسن تبعیض نژادی را اعمال می کند، می تواند مدافع حقوق بشر باشد، اذعان داشت: سوال ما اینجاست که آیا با کشتن یک انسان باید جنبش و تحرک داشت یا زندانی شدن یک عنصری که علیه نظام توطئه کرده و در درگیری های خیابانی حضور داشته است.

کرمی با بیان اینکه فرض کنید حفظ حجاب و گذاشتن روسری خانم های ایرانی که مطابق با ارزش های ما است در بحث حقوق بشر مهم تر جلوه می کند یا کشتن یک سیاه‌پوست و تبرئه کردن قاتل آن، گفت: متاسفانه اساتید سیاسی ما در این زمینه ها سکوت کردند و نسبت به این موضوعات پاسخی ندادند، در واقع بسیاری از آنها منفعل شدند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد برخی از سایت های داخلی در موضوعات مختلف حقوق بشری، اظهار داشت: سایت های اصلاح طلب و اصولگرا را در این زمینه رصد کردم، متاسفانه بسیاری ازسایت های اصلاح طلب معروف در این زمینه ساکت بودند در صورتی که در قضیه اسید پاشی که به صورت مشکوک انجام شد و در نهایت هم مشخص شد که اتهام های وارد شده به بچه های بسیجی یک توطئه کثیف سیاسی بود، در این حوزه تریبون برخی جریانات شدند و تا توانستند به این قضایا دامن زدند.

این کارشناس سیاسی افزود: چطور این اشخاص در زمینه داعش که در عراق در ابتدا پیروزی هایی کسب می کرد را گزارش می دادند اما در مورد نقض حقوق بشر از سوی کشوری که خود منادی آن است همه ساکت می شوند و دهان خود را می بندند.

کرمی با اشاره به فرموده امام راحل در مورد آمریکا و خوشبینی برخی از عناصر داخلی به آنها، اذعان داشت: شهروند آمریکایی نیز یک انسان است، باید نسبت به این موضوع مهم نیز موضع می گرفتیم اما بدتر از آن‌که آنها واکنشی از خود نشان نمی دهند حنجره های بی تقواهایی است که این قضیه را منعکس نمی کنند.

این کارشناس سیاسی در ادامه اظهار داشت: طرفداران مسائل اجتماعی همچون هنرمندان، بازیکنان ورزشی، سیاست مداران و شخصیت های مهم کشور چطور در مسئله چالش آب یخ به آن پیوستند اما در قضیه فرگوسن و در آمریکا که مردم به نشانه اعتراض تبعیض‌نژادی دو دست خود را بالا گرفتند هیچ واکنشی در شبکه های اجتماعی از خود نشان ندادند.

وی ادامه داد: آنهایی که طرفدار انعکاس چالش های اجتماعی هستند بیایند و حرکتی مانند چالش آب یخ را انجام دهند و در شبکه های اجتماعی بگذارند، آیا کسی هست که این موضوع را دغدغه خود بداند،آن وقت است که متوجه می شویم اگر هنرمند یا بازیگری در این قضایا موضع می گیرد بر اساس جو است یا واقعا در این زمینه دغدغه دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا