حضور «یزدانی‌ها» در نظرسنجی برترین‌های کشتی ایران در سال ۹۶

به گزارش بصیرنیوز،

سایت فدراسیون کشتی ایران طی نظرسنجی‌ای، فهرستی از برترین‌های کشتی ایران را منتشر کرد. این لیست در پنج بخش برترین‌های کشتی فرنگی، کشتی آزاد، کشتی سنتی مردان، کشتی سنتی زنان و بهترین داور را معرفی کرد.

در این نظرسنجی نام حسن یزدانی در کشتی آزاد و زهرا یزدانی در بخش کشتی سنتی زنان به چشم می‌خورد. این دو کشتی‌گیر هر دو جویباری و دارنده مدال‌های متعدد در رقابت‌های المپیک، جهانی و آسیایی هستند.

حسن یزدانی دارنده مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در وزن ۷۰ کیلوگرم، مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در وزن ۷۴ کیلوگرم و مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در وزن ۸۶ کیلوگرم است. او همچنین در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جام جهانی کشتی به مقام قهرمانی تیمی رسید.

زهرا یزدانی نیز در بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی ۲۰۱۷ به مدال طلای مسابقات کشتی آلیش کلاسیک دست یافته‌ است. وی اولین بانوی ایرانی است که موفق شده مدال طلای کشتی سنتی بانوان در بازی‌های داخل سالن را به دست آورد.

زهرا یزدانی نیز پیش از فعالیت در رشته کشتی، دارنده مدال طلای تکواندو کشور بود و به‌عنوان فنی‌ترین تکواندوکار انتخاب‌ شده و سه سال هم عضو تیم ملی بود.

گفتنی است حسن یزدانی در اسفند سال ۱۳۹۵ با رأی مردم به‌عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران انتخاب شد.

لازم به ذکر است این نظرسنجی تا دوم بهمن‌ماه سال جاری ادامه دارد و پس‌ از آن برترین کشتی‌گیران آزاد، فرنگی و کشتی‌های سنتی زنان و مردان کشورمان و همچنین داور برتر با توجه به نظرات مردم معرفی می‌شوند و جوایزی به نفرات برتر تعلق می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا