ارتش اسرائیل: حزب الله ما را شکست خواهد داد

به گزارش جهان به نقل از روزنامه «الاخبار»، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارنوت» در نسخه روز جمعه (دیروز) در گزارشی به نقل از مسئولان عالیرتبه ارتش صهیونیستی به توان ارتش این رژیم پرداخت و تاکید کرد که ارتش با صدای بلند فریاد برآورده است که توان ورود به نبردی علیه حزب الله را ندارد.

دشمن در «سرزمین برنج» (لبنان) آماده، با انگیزه و قادر به تحقق اهدافش است، اما ما در ارتش اسرائیل اینگونه نیستیم. نه پول داریم نه آموزش نه ابزارهای جنگی. جنگ آینده بی‌تردید شکست‌خورده خواهد بود». این جملات، خلاصه‌ای از گزارش این روزنامه صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد که چنین گزارشی با تحریک مؤسسه نظامی و بر سر رقابت به اختصاص دادن بودجه به ارتش صورت می‌گیرد و هدف از آن فهماندن این نکته به صهیونیست‌ها است که ممانعت از افزایش بودجه ارتش تاثیری منفی در توان نظامی و آمادگی‌اش برای رویارویی با حزب‌الله خواهد داشت.

این گزارش حاکی است که به دنبال شکست عملیاتی و اطلاعاتی دشمن صهیونیستی در جنگ اخیرش علیه نوار غزه، سعی می‌کند که از تکرار چنین تجربه‌ای در لبنان جلوگیری به عمل آورد ولی چنین امری بدون امکانات میسر نخواهد بود… اسرائیل ممکن است بتواند پیامدهای شکست در غزه را جبران کند ولی توان جبران شکست در لبنان را نخواهد داشت. چنانکه خسارت‌های جنگ علیه غزه تاکتیکی بود، در مقابل، در جنگ احتمالی با حزب الله این خسارت‌ها و زیان‌ها بحرانی و استراتژیک خواهند بود.

در گزارش یدیعوت آحارونوت آمده است: به هنگامی که سربازان ذخیره «اسرائیل» به جای آموزش نظامی به علت کسری بودجه در خانه‌هایشان می‌نشینند، در مقابل (سید حسن) نصر الله (دبیر کل حزب الله) منطقه القصیر سوریه را به پادگان آموزشی تبدیل کرده و بیش از ۵ هزار افسر و رزمنده آن به صورت مداوم در سوریه فعالیت می‌کنند، می‌جنگند و دارای مهارت نظامی هستند. آنها شلیک موشک دور برد را آموزش دیده‌اند. این امر،در هر گونه جنگ احتمالی آینده تعیین کننده به شمار می‌رود.

حزب الله ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد

از طرفی شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته (جمعه) گزارشی درباره «سناریوی عملیات صخره سخت در مرزهای شمال» پخش کرد و با بیان اینکه این عملیات هر لحظه ممکن است بین ارتش «اسرائیل» و حزب الله لبنان در مرزهای شمالی شعله‌ور شوند، به سفر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در اواخر سال ۲۰۱۲ به تل‌آویو پرداخت و افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) تصاویر هوایی مواضع حزب الله در مناطق جنوبی لبنان را به دبیر کل سازمان ملل نشان داد که بان کی مون گفت: چنانچه جنگی صورت بگیرد، این روستاها (واقع در نزدیکی مرزهای لبنان) به شدت متضرر خواهند شد.

در همین راستا «دان گلدفاس» فرمانده گردان «حیرام ۷۶۹» که در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی مستقر است، گفت: حزب الله همان سرویس پنتاگون برای ایران در منطقه است. این حزب دارای ابزارهای جنگی پیشرفته است. ساکنان این مناطق نباید احساس وحشت کنند ولی باید به حقایق امور بنگریم و به بهترین وجه برای رویارویی آینده آماده شویم.

وی افزود: تفاوت زیادی بین توانمندی‌های حماس در مرزهای جنوبی با توان حزب الله در مرزهای شمالی وجود دارد. حزب الله دارای نیرو و توان بیشتر و دقیق‌تر است. جنگ در مرزهای شمالی (فلسطین اشغالی) متفاوت خواهد بود.

گزارشگر تلویزیون صهیونیست تاکید کرد که داده‌های اطلاعاتی «اسرائیل» نشان می‌دهد که حزب الله ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد که اکثر آنها در مناطق نزدیک به مرزهای جنوبی مستقر هستند. موشک‌های دور برد نیز در بیروت استقرار داده شده‌اند. مواد منفجره برخی از آنها به یک تن و حتی بیشتر نیز می‌رسد.

این گزارش با اشاره به احتمال وجود تونل‌های حزب الله در خاک رژیم صهیونیستی به نقل از معاون شهرداری شهرک صهیونیست نشین «معالیه یوسف» تاکید کرد که بعد از آنچه در مناطق جنبی مشاهده کردیم،‌ مطمئن هستیم و معتقدیم که تونل‌ها از مرزهای ما عبور کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا