پایان خسارت شهروندان از تدابیر مسئولان چه زمانی فرا می‌رسد؟

خسارت به تعدادی از خانه‌های حاشیه رودخانه در ولیعصر و رودخانه‌ای که نیاز به لایروبی دارد

به گزارش بصیر، با بسته بودن دریچه سد لاستیکی در فریدونکنار، آب رودخانه هراز به طور چشم‌گیری افزایش یافته که البته این امر برای تامین آب کشاورزی است تا مانند سال گذشته کشاورزان با مشکل کم‌آبی روبه‌رو نشوند اما این موضوع همان ضرب‌المثلی را به یادمان می‌آورد که «می‌خواستند ابرو را درست کنند چشم را کور کردند»

آسیب به تاسیسات فاضلاب و سرویس‌های بهداشتی برخی منازل در خیابان ولیعصر(عج)، زندگی تعدادی از شهروندان را نیز با اخلال مواجه کرده است.

شنیده‌ها از آن حکایت می‌کند که تعدادی از افراد که با این تدبیر مسئولان با خسارت روبه‌رو شدند برای پیگیری و برطرف کردن این وضع نابهنجار به فرمانداری، شهرداری و برخی اعضای شورای شهر مراجعه کردند اما همچنان هیچ پیگیری از سوی آنها به عمل نیامد.

پایگاه خبری بصیر به محض مطلع شدن، این موضوع را مورد پیگیری قرار داد.

DSCN7926

 برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر، بر روی عکس کلیک کنید

در فصل غیر کشت لایروبی شود

سیدهادی میرانی‌کناری رئیس کمیسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار ذخیره آب در رودخانه کچپ‌رود را تدبیر مسئولان برای رفع مشکل آب کشاورزان دانست و اظهار داشت: مسئولان استان مازندران اعلام کردند که امسال نسبت به سال گذشته با مشکل بیشتری در زمینه کم‌آبی روبه‌رو هستیم و به همین دلیل مسئولان باید تدبیر و مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی منازل از این وضعیت دچار خسارت شده‌اند، اذعان داشت: در حال حاضر دریچه سدلاستیکی به مقدار لازم بالا است و آب مازاد از آن خارج می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار عدم لایروبی را نیز مشکل دیگر بالا آمدن رودخانه کچپ‌رود و خسارت به برخی منازل شهروندان فریدونکنار دانست و با اشاره به اینکه باید در فصل غیر‌کشت لایروبی صورت بپذیرد، گفت: هرچند در سال گذشته بخشی از این رودخانه مورد لایروبی قرار گرفت اما نداشتن بیل چرخ زنجیری بازوبلند بزرگترین مشکلی است که امروز فریدونکنار در این زمینه دارد که نیازمند ورود خیران و حمایت شهرداری برای خرید این ماشین‌آلات است.

میرانی‌‌کناری یادآور شد: به دلیل آنکه در ته‌بند رودهراز قرار داریم، رسوبات ته‌نشین می‌شوند و آب رودخانه بالا می‌آید، بنابراین حجم آبی که در پشت سد می‌ماند کمتر است و برای فاضلاب‌ها و خانه‌های مردم مزاحمت ایجاد می‌کند.

وی در پایان اظهار داشت: افراد خسارت دیده مشکل به وجود آمده را باید در فرمانداری پیگیر شوند تا نسبت به این ارتفاع آب تجدید نظر کنند و در زندگی مردم اختلال نشود.

DSCN7929

برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر، بر روی عکس کلیک کنید

به دلیل پیگیری برخی افراد، با عجله آب‌گیری از سد لاستیکی آغاز شد!

فرماندار فریدونکنار نیز در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار داشت: به گفته کشاورزان، امسال وضع آب کشاورزی بهتر است و با توجه به اینکه از آب‌بندان‌ها بازدید کردم، در تمامی آنها آب‌گیری ۱۰۰ درصدی انجام شده است.

مهرداد ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سد لاستیکی نظر کارشناسان کشاورزی و میرآب‌ها مهم است، به دلیل پیگری زیاد برخی افراد به فرمانداری، بخشداری و دفتر امام جمعه بسیار زود، آب‌گیری از سد لاستیکی آغاز شد و با وجود آنکه کارشناسان این امر را زود می‌دانستند به دلیل ذهنیت ایجاد شده از سوی رسانه‌ها مبنی بر اینکه امسال سال خشک‌سالی است با عجله آب‌گیری انجام شد.

وی اذعان داشت: از سوی فرمانداری مهندس رحمانزاده را برای پیگیری این امر اختصاص دادیم تا بررسی کاملی را انجام دهند.

افراد متضرر برای دریافت خسارت به سازمان‌های مربوطه مراجعه کنند

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که مردم خسارت‌دیده باید برای پیگیری خسارت به وجود آمده به کجا مراجعه کنند، گفت: اگر خسارتی به بار آمد دستگاه‌های مسئول مانند جهاد کشاورزی، امور آب و شورای کشاورزی باید پاسخگو باشند.

وی افزود: آنچه که صلاح بود گفتیم و کارها را انجام دادیم و حتی بعد از نمازجمعه به همراه حجت‌الاسلام جلالی از سد لاستیکی بازدید کردیم اما این چند منزل هر سال با این مشکل روبه‌رو می‌شوند.

نیازمند بودن رودخانه فریدونکنار به لایروبی

فرماندار فریدونکنار با تاکید بر اینکه پس از فصل کشت و کار امسال لایروبی باید صورت بگیرد، اظهار داشت: لایروبی داخل شهر به عهده شهرداری است و پیش‌بینی ما این است که امسال باید لایروبی صورت بپذیرد و در غیر این صورت علاوه بر بوی بسیار بد خساراتی هم به شهر وارد می‌شود.

به گزارش بصیر، به هر حال این مشکل که حتی به گفته فرماندار فریدونکنار هرساله برای برخی شهروندان فریدونکناری به وجود می‌آید نیازمند تدبیر مستمر مسئولان این شهرستان است.

هرچند که ایجاد سد لاستیکی برای ذخیره‌سازی آب امری لازم و حیاتی است، برای اینکه این خانواده‌ها آسیب نبینند باید دیوار حفاظتی در دو سوی رودخانه تعبیه شود و همچنین در زمان باز و بسته کردن این سد تجدیدنظر صورت بپذیرد.

همچنین لایروبی به موقع رودخانه کچپ‌رود و نهرها نیز بسیار مفید است و علاوه بر جلوگیری از ایجاد بوی تعفن، خسارات ناشی از این عمل را نیز به کمترین مقدار خود می‌رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا