تک درنای سیبری تالاب فریدونکنار را ترک می‌کند

بصیر،ناصر کیایی اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط جوی تک درنای سیبری امروز از تالاب بین‌المللی فریدونکنار به موطن اصلی خود بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: به دلیل امنیت زیاد تالاب بین‌المللی فریدونکنار پرندگان زمستان‌گذر به این شهرستان می‌آیند و در هنگام گرم شدن هوا در اواخر اسفند از این تالاب به وطن اصلی خود بر می‌گردند.
رئیس محیط‌زیست بابلسر و فریدونکنار خاطرنشان کرد: آخرین گروهی که در این تالاب باقی می‌مانند و دیرتر از تمامی آنها این تالاب را پشت سر می‌گذرانند خوتکا و مرغابی‌ها هستند که زمان مهاجرت آنها از این ماه آغاز می‌شود.
کیائی گفت: امروز تعداد پرندگان به مراتب کم شده است و از ۱۷ اسفند امسال نیز صید پرندگان کاملا ممنوع می‌شود و کشاورزان زمین‌های خود را برای کشت برنج آماده می‌کنند.
رئیس محیط‌زیست بابلسر و فریدونکنار خاطرنشان کرد: فصل صید تا ۱۵ اسفندماه بوده است و امیدواریم در سال آینده تحقق پیدا کند، امسال ۱۷ اسفند مردم و همکاران اداره با تراکتور و آتش زدن چوب به زمین‌های کشاورزی ورود پیدا می‌کنند و آنها را برای آغاز بازگشت به وطن خود کمک می‌کنند.
وی با اشاره به این‌که تلاش‌ها برای جفت‌یابی درنا بی‌نتیجه ماند، اظهار کرد: طرحی به نام درنای سفید سیبری را در تالاب بین‌المللی فریدونکنار آغاز کرده بودیم که به دلیل عدم توانایی پرواز بلند مدت این پرنده‌های پرورشی، تلاش‌هایمان بی‌نتیجه ماند.
رئیس محیط‌زیست بابلسر و فریدونکنار در پایان تاکید کرد: شکار با تفنگ از بهمن ماه ممنوع شده است و اگر شکاری صورت بپذیرد تخلف صورت گرفته است.
آفتاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا