فرمانده سپاه فریدونکنار خبر داد:

از هزینه ۱۱ میلیاردی برای ساخت درمانگاه تا برگزاری ۱۸۰ کارگاه فرهنگی و رسانه‌ای/مجاهدت‌های بسیج روایت شود

فرمانده سپاه فریدونکنار از از هزینه 11 میلیاردی برای ساخت درمانگاه تخصصی و برگزاری 180 کارگاه فرهنگی و رسانه‌ای خبر داد و گفت: مجاهدت‌های بسیج باید روایت شود.


به گزارش بصیرنیوز، محمد برمر در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بسیج با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند “بسیج از مردم است” گفت: عملکرد بسیج را گفتن سخت است چراکه بسیج از مردم و برای مردم است.

وی یادآورشد: تاسیس بسیج ابداع امام خمینی(ره) برای دفاع مردم پایه بود که این اتفاق را در زمان جنگ تحمیلی شاهد بودیم زمانی که بیشترین شهید از بسیج که همان مردم بوده تقدیم انقلاب شد.

فرمانده سپاه فریدونکنار با اشاره به اینکه خدمات و مجاهدت‌های بسیج باید روایت شود اظهارکرد: در هیچ زمینه‌ای بسیج خالی از خدمت نیست.

برمر با اشاره به اینکه پیروزی قطعی در جنگ فلسطین برای مقاومت است خاطرنشان کرد: غزه نمایشگاه شکست تکنولوژی آمریکایی در مقابل ایدئولوژی مقاومت مومنانه مردم مظلوم است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد بسیج در چند بخش سازندگی، اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی، فرهنگ، هنر و فضای مجازی، دفاعی و امنیتی و تعلیم و تربیت قابل طرح است، گفت: مهمترین کار در بخش سازندگی اقدام به ساخت درمانگاه تخصصی که مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، فیزیوتراپی، دندان‌پزشکی، دیالیز، اورژانس عمومی، داروخانه و تجهیزات پزشکی در پنج طبقه به مساحت دو هزار و ۲۵۰ متر است که تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و از سال گذشته که آغاز عملیات آن بوده و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرمانده سپاه فریدونکنار خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش چهار میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان به خانواده‌های مددجویی اعطا و ۳۲ منزل مددجویی به ارزش ۷۷۰ میلیون تومان احداث یا مرمت و بازسازی شد.

برمر یادآورشد: ۹۰۵ نفر از مردم فریدونکنار از حمایت‌های حقوقی در بسیج به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: ۱۳ یادمان شهید با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان ساخته شد که از این میزان ۳۵ میلیون تومان از منابع سپاه، ۸۵ میلیون تومان اعتبار دولتی و ۳۳۰ میلیون تومان مشارکت مردمی بوده است.

فرمانده سپاه فریدونکنار گفت: برای کارگشایی و کمک به معیشت مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اعطا شد.

برمر از برپایی چهار مرحله نمایشگاه اقتصادمقاومتی در فریدونکنار خبر داد و اظهارکرد: ۷۰ درصد منابع اشتغال سپاه به بانوان اختصاص پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با ۷۰۰ خانواده شهید، برگزاری ۳۰ یادواره شهدا، چاپ کتاب شهید یزدانخواه، ۱۵۰ ساعت مصاحبه با رزمندگان دفاع مقدس و ۱۰۸ کارگاه تخصصی عفاف و حجاب از جمله برنامه‌های فرهنگی انجام شده است.

فرمانده سپاه فریدونکنار تصریح کرد: در بخش فضای مجازی و رسانه، ۶۰ کارگاه سواد رسانه و ۱۰ کارگاه آموزش تخصصی تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد که منتج به تولید هزار محتوا در قالب پوستر، کلیپ و استوری موشن و انجام پویش‌های مردمی در زمینه سبک زندگی، فرهنگ ایثار و شهادت و واکنش بصیرتی به مسائل روز جامعه شده است.

برمر ادامه داد: کشف و ضبط ۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، کشف و ضبط چهار هزار لیتر انواع مشروبات دست ساز خارجی و کشف و ضبط چهار دستگاه هلی‌شات غیرمجاز از فعالیت‌های دفاعی و امنیتی بوده است.

وی افزود: ۲۰ محفل انس با قرآن، ۱۵ کلاس تقویتی درسی و چهار کارگاه مهارت‌آموزی و سه مسابقه علمی با ۲۹۰ شرکت کننده از فعالیت‌های حوزه تعلیم و تربیت بوده است.

فرمانده سپاه فریدونکنار با اعلام مهمترین برنامه‌های هفته بسیج امسال در این شهرستان گفت: برنامه‌های تبیینی، تور ایست و بازرسی، اعزام گروه‌های جهادی به محلات آسیب دیده، کارگاه ازدواج آسان و افزایش جمعیت،  افتتاح خانه محروم، دیدار با خانواده شهدا و عطرافشانی مزار شهدا، دوخت چادر رایگان و اعطای کمک جهیزیه به نوعروسان از مهمترین برنامه‌های هفته بسیج در فریدونکنار است.

برمر تاکید کرد: برنامه شاخص این هفته نیز در روز جمعه سوم آذر ماه با فراخوانی دو هزار نفره بسیجیان در مصلی قدس فریدونکنار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ما پاسدار فرهنگ و هنر ایران هستیم، خاطرنشان کرد: در زمینه موسیقی ما از موسیقی بومی و محلی مازندرانی و ملی و سنتی ایرانی حمایت کرده‌ایم و می‌کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا