یک جامعه شناس؛

شبکه های اجتماعی زمینه ساز برای انواع جرم نظیر خودکشی، قتل، خیانت، معضلات اخلاقی، سست شدن بنیان خانواده و … هستند

بصیر، غفور شیخی، جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تأثیر شبکه های اجتماعی بر افزایش خودکشی به ویژه در جوانان و نوجوانان اظهار داشت: اگرچه شبکه های اجتماعی علت مستقیم برای خودکشی جوانان نیستند اما بستر لازم برای این اقدام را فراهم می‌کنند.

وی افزود: دانش آموزی که زمینه های لازم برای خودکشی در آن به وجود می آید، به خاطر وجود اطلاعات درست و غلط در شبکه های اجتماعی، انگیزه برای خودکشی در آن تقویت شده و در نهایت دست خودکشی می‌زند.

این جامعه شناس ضمن هشدار نسبت به اطلاعات ناصحیحی که در قالب های مختلف در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود تصریح کرد: جوانان و نوجوانانی که نمی توانند اطلاعات مفید و سودمند برای خود را تشخیص بدهند، محتواهایی را در این شبکه ها دریافت می کنند که نا امیدی آنها را بیشتر کرده و در نهایت حالت های شک و تردید را در وی تشدید می کند.

شیخی خاطر نشان کرد: همانگونه که خانواده ها بر روی خوراک و پوشاک فرزندان خود نظارت دارند، باید بر روی خوراک فکری آنها نیز نظارت کنند و نباید به راحتی امکان استفاده از محتواهای نامناسب را در اختیار فرزندان خود قرار بدهند.

وی در ادامه تصریح کرد: شبکه های اجتماعی در حقیقت امروز زمینه ساز و فراهم کننده بستر لازم برای انواع جرم ها نظیر، خودکشی، قتل، خیانت، معضلات اخلاقی، سست شدن بنیان خانواده ها و … هستند.

این استاد دانشگاه در پایان یادآور شد: نظارت بر روی این شبکه ها در دو سطح دستگاه های نظارتی و خانواده ها باید کامل تر و جدی تر صورت بگیرد؛ امروزه ثابت شده است که نمی توان جلوی ورود محتواهای نامربوط به شبکه های اجتماعی را گرفت و بنابراین باید خانواده ها نظارت خود بر این مسئله را بیشتر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا