اعلام ۳ روز عزای عمومی در فلسطین

بصیر ،به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که محمود عباس رئیس این تشکیلات امروز دوشنبه به مدت سه روز عزای عمومی به مناسب شهادت ریهام دوابشه اعلام کرد.

ریهام دوابشه مادر «علی دوابشه» کودک شیرخواری که اواخر جولای گذشته توسط شهرک نشینان زنده سوزانده شد، بامداد امروز دوشنبه در اثر شدت سوختگی و جراحت وارده به شهادت رسید.

شهرک نشینان صهیونیست اواخر جولای گذشته منزل خانواده دوابشه در روستای دوما واقع در جنوب شهر نابلس در کرانه باختری را به آتش کشیدند که در نتیجه آن یک کودک شیرخوار این خانواده به نام علی سعد دوابشه زنده سوزانده شد و به شهادت رسید و پدر و مادر وی نیز در اثر شدت سوختگی در بیمارستان شهید شدند و این در حالی است که برادر ۴ ساله وی به نام احمد نیز در بیمارستان تحت درمان است.

جنبش حماس نیز در این باره ضمن درخواست اجرای عملیات بی نظیر در کرانه باختری علیه صهیونیست ها تاکید کرد که تحرکات سیاسی و اتکا کردن به مواضع بین المللی برای حمایت از ملت فلسطین در برابر جنایت های صهیونیست ها و شهرک نشینان دیگر کافی نیست و تحرکات خودجوش در کرانه باختری را می طلبد.

در این بیانیه آمده است: ما مردان مقاومت در کرانه باختری خواستار اجرای عملیات های بی نظیر برای مقابله با جنایت های شهرک نشینان را خواستار هستیم.

حماس همچنین تاکید کرد: افزایش مقاومت در کرانه باختری هرگز متوقف نخواهد شد و به رویارویی فراگیر و مستقیم با اشغالگران تبدیل خواهد شد و واقعیت ها را تغییر خواهد داد.

اعلام آماده باش نیروهای اشغالگر به دنبال شهادت ریهام

منابع صهیونیستی از آماده باش نیروهای اشغالگر اسرائیل به دنبال شهادت ریهام دوابشه خبر دادند.

کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مسئولان این رژیم سطح آماده باش نیروها در شهرها و شهرک های سرزمین اشغالی را به منظور مقابله با عملیات ها و تظاهرات های اعتراض آمیز فلسطینیان، بالا برده اند.

از سوی دیگر فعالان فلسطینی روز جمعه را روز خشم و تظاهرات در تمامی نقاط تماس با سرزمین اشغالی در اعتراض به آتش زدن خانواده دوابشه اعلام کردند.

بازداشت ۱۱ فلسطینی در کرانه باختری

منابع محلی گفتند که نیروهای اشغالگر شب گذشته ۱۱ شهروند فلسطینی را در جریان یورش و بازرسی مناطق پراکنده در کرانه باختری بازداشت کردند.
نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنین بامداد امروز دوشنبه ۵ شهروند ساکن قدس از جمله سه کودک را پس از یورش به منازل آنها به بازداشت خود درآوردند.

اسارت ۱۰۰ کودک فلسطینی در زندان عوفر

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین تاکید کرد که شمار کودکان اسیر فلسطینی در زندان صهیونیستی عوفر به ۱۰۰ نفر رسیده است. این در حالی است که طی ماه گذشته بیشتر آمار اسارت کودکان فلسطینی از ابتدای سال جاری به ثبت رسیده است.
نماینده کودکان اسیر فلسطینی در زندان عوفر که خود نیز به حبس ابد محکوم شده است، تصریح کرد که ماه گذشته ۴۲ کودک کمتر از ۱۸ سال از جمله ۱۳ کودک زیر ۱۵ سال به اسارت نظامیان رژیم صهیونیستی درآمدند.

عبدالفتاح دوله اظهار داشت که در میان این کودکان، ۲۳ نفر در خانه هایشان، ۵ نفر در ایست بازرسی های صهیونیستی، ۴ نفر در کوچه و خیابان ها، ۹ نفر پس از ابلاغ اخطاریه و یک نفر در محل کارش به اسارت نظامیان رژیم صهیونیستی درآمد. همچنین ۸ نفر از این کودکان هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته اند.

دوله بیان کرد که ۳ نفر از این کودکان به مدت ۲۶ روز متوالی در زندان مسکوبیه و عسقلان تحت بازجویی بودند و ۳ نفر هم بیش از یک مرتبه به بازداشت صهیونیست ها درآمدند.

از سوی دیگر، وکیل هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین تصریح کرد که رژیم صهیونیستی ماه گذشته ۲۱ کودک فلسطینی را به ۶ الی ۱۹ ماه بازداشت محکوم کرد و جریمه های مالی سنگینی را نیز برای آنان تعیین کرد که تنها در ماه گذشته مجموع جریمه های اعمال شده بالغ بر ۴۰ هزار شیکل بوده است و بدین گونه مجموعا از ابتدای سال جاری تا پایان ماه گذشته مبلغ ۳۱۷ هزار شیکل جریمه بر کودکان فلسطینی اعمال شده است.

اعرج در رابطه با وضعیت سلامت کودکان اسیر فلسطینی اظهار داشت که حدود ۳۰ نفر از این کودکان از مشکلاتی از جمله مشکلات تنفسی، قند و .. رنج می برند و عده ای نیز که در هنگام بازداشت به ضرب گلوله صهیونیست ها زخمی شده اند، از دردهایی در ناحیه مجروح شده رنج می برند.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هیچ توجهی به وضعیت سلامت کودکان اسیر فلسطینی نه در هنگام محاکمه و نه پس از صدور حکم و بازداشت آنان ندارد.

این وکیل فلسطینی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی تجاوزات را علیه کودکان فلسطینی به هنگام بازداشت مرتکب می شود از جمله اینکه آن ها را بدون هیچ تفهیم اتهام یا محاکمه ای بیش از ۲۴ ساعت بازداشت می کنند، یا برخی را یک سال پس از بازداشت محاکمه می کنند و از حضور پدر و مادر کودکان به هنگام تحقیق و بازجویی ممانعت به عمل می آورند که این نقض صریح قوانین بین المللی به ویژه قوانین و قطعنامه های مربوط به کودکان می باشد.

کنفرانس مهم خالد مشعل امشب برگزار می شود

منابع رسانه ای فلسطین اعلام کردند که خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امشب کنفرانس مهم خبری در دوحه برگزار می کند.

قرار است مشعل در این کنفرانس خبری به بیان دیدگاه جنبش حماس برای برون رفت از بحران کنونی قضیه فلسطین بپردازد.
قضیه فلسطین هم اکنون با چالش های دشواری در سطح داخلی و خارجی به خصوص در سایه افزایش تجاوزات اسرائیل مواجه است.

هشدار به اسرائیل نسبت به تبدیل بخشی از مسجد الاقصی به معبد یهودی

محمود الهباش قاضی قضات فلسطین و مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به قاهره سفر کرده است، طی اظهاراتی گفت که ما اخیرا شاهد هجمه اسرائیل علیه قدس و مسجد الاقصی هستیم.

وی گفت که از ۳ هفته پیش رژیم صهیونیستی تقسیم بندی زمانی مسجد الاقصی را آغاز کرده و در ساعات صبح این مسجد را به روی مسلمانان بسته و آن را به روی شهرک نشینان باز می کند.

هباش افزود: به رژیم صهیونیستی نسبت به تبدیل بخشی از مسجد الاقصی به یک معبد یهودی آنگونه که در حرم شریف ابراهیمی رخ داد، هشدار می دهیم.

سازمان ملل: ۱۳ هزار ساختمان فلسطینی در معرض تخریب قرار دارند

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین “اوچا” اعلام کرد که رژیم صهیونیستی قصد تخریب ۱۳ هزار ساختمان فلسطینی در کرانه باختری را دارد.

اوچا طی گزارشی که امروز دوشنبه منتشر شد، خاطر نشان کرد که رژیم اشغالگر قدس طی سال های گذشته ۱۱ هزار حکم تخریب برای ۱۳ هزار ساختمان در مناطق واقع در منطقه “ج” کرانه باختری که از لحاظ امنیتی تحت سلطه کامل این رژیم قرار دارد، صادر کرده است.

بر اساس توافقنامه اسلو که در سال ۱۹۹۵ میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به امضا رسید، کرانه باختری به سه منطقه “الف”، “ب” و “ج” تقسیم شده است که منطقه الف ۱۸ درصد از مساحت این منطقه را شامل می شود و تحت سلطه امنیتی و اداری تشکیلات خودگردان قرار دارد. منطقه “ب” شامل ۲۱ درصد از اراضی کرانه باختری است و از لحاظ اداری تحت سلطه تشکیلات خودگردان و از لحاظ امنیتی تحت سلطه رژیم صهیونیستی قرار دارد. اما منطقه “ج” که ۶۱ درصد از اراضی این منطقه را در بر می گیرد، هم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ اداری تحت سلطه طرف صهیونیستی قرار دارد و نزدیک به ۳۰۰ هزار فلسطینی در ۵۳۲ شهر و روستای آن زندگی می کنند.

در بیانیه اوچا آمده است که این احکام تخریب نشانگر وضعیت معیشتی ضعیف برخی خانواده های فلسطینی است که در معرض خطر ترانسفر اجباری قرار دارند و سیاست “نقشه برداری و تقسیم اراضی” مراجع صهیونیستی، دریافت مجوزهای ساخت و ساز توسط فلسطینیان در سراسر منطقه “ج” را به مساله ای غیر ممکن تبدیل کرده است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، به گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، این اقدامات رژیم صهیونیستی مانع از توسعه بخش مسکن و زیرساخت ها و راهکارهای کسب درآمد در مناطق فلسطینی نشین شده است و بازتاب های بسیار خطرناکی بر روی تمامی ساکنان کرانه باختری دارد.

این گزارش حاوی اطلاعات جامعی درباره تمامی احکام تخریب صادر شده علیه ساختمان های مناطق فلسطینی نشین در سراسر منطقه (ج) در بازه زمانی سال های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۴ است و بر اساس آن، دایره مدنی رژیم صهیونیستی در این مدت ۱۴ هزار و ۸۷ حکم تخریب علیه ساختمان های فلسطینی واقع در منطقه (ج) صادر کرده است و در بسیاری از موارد یک حکم تخریب برای چندین ساختمان متعلق به یک خانواده صادر شده است.

بر اساس آمارهای دایره مدنی رژیم اشغالگر قدس، نزدیک به ۲۰ درصد (۲۸۰۲ مورد) از احکام تخریب صادر شده در بازه زمانی مذکور، تا اواخر دسامبر سال ۲۰۱۴ اجرا شده بود و تنها یک درصد (۱۵۱ مورد) از احکام صادر شده پس از دریافت مجوز از سوی مالکان این ساختمان ها ابطال شده است و بقیه احکام تخریب (۱۱ هزار و ۱۳۴ مورد) همچنان تا ماه ژانویه ۲۰۱۵ معلق مانده بودند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به یک سوم احکام تخریب برای ساختمان های استان الخلیل (۳۳ درصد) صادر شده است و پس از آن استان قدس با ۱۶ درصد، رام الله با ۱۱ و بیت لحم با ۱۰ درصد در مراتب بعدی قرار دارند.

سازمان مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که نزدیک به ۳۵۶ هزار صهیونیست در ۱۳۵ شهرک و نزدیک به ۱۰۰ منطقه صهیونیست نشین غیر قانونی که در منطقه (ج) واقع شده اند، زندگی می کنند و این در حالی است که بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی این مناطق صهیونیست نشین غیر قانونی به شمار می روند.

صراط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا