اعلام رسمی معاون وزیر صنعت از کلاه‎برداری بیمه‎ها از مردم

بصیر، سومین همایش استانی تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان مازندران با حاشیه‌هایی همراه بود.
دیرتر از موعد مقرر برگزار کردن برنامه در وقت تعیین‎شده، تبدیل به عادت کلی در جلسات مازندران شده و ظاهراً امری طبیعی تلقی می‌شود و اعتراض نسبت به این موضوع هم چندان اثرگذار نیست.

تعداد زیادی از مدیران استانی در این همایش حضور داشتند، برخی از فرمانداران شهرهای هم‎جوار ساری نیز خودشان را به این همایش رساندند.

استقبال مناسب رسانه‌ای نیز از برگزاری این همایش در مازندران شده بود، بیشتر رسانه‌های مازندران نمایندگان خودشان را فرستاده بودند؛ بخشی از صندلی‌های همایش در اختیار خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها بود.

به‌دلیل اشتغال محمد جعفری رئیس انجمن حقوق مصرف‌کنندگان کشور در شورای اسلامی شهر ساری، تعدادی از همکاران این عضو شورا نیز در این مراسم حضور داشتند ولی تا پایان همایش وی را همراهی نکردند.

مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، به‎دلیل حضور معاون وزیر در این همایش، حضور پررنگ داشتند.

به‌دلیل برگزار کردن نخستین همایش در ساختمان تازه‌تأسیس بانک صادرات، این همایش به‎نوعی رونمایی از سالن بانک نیز محسوب می‌شد.

* بیمه‌ها سر مردم کلاه می‌گذارند

سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم به انتقاد از عملکرد بیمه‌ها درباره رعایت نکردن حقوق مصرف‎کننده اشاره کرد و گفت: چهار ماه از سال حرام است ولی بیمه‌ها برای صدور بیمه‎نامه شخص ثالث، هزینه بیمه همه ماه‎های سال را دریافت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: هشت ماه از سال حرام نیست، در این هشت ماه باید هزینه‌ بیمه‌ای را پرداخت کنیم که دیه مضاعف به آن تعلق نمی‎گیرد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: بنده پرداخت این پول به بیمه را اجحاف در حق مصرف‌کننده می‎دانم و بیمه‌ها با این اقدام سر مردم کلاه می‌گذارند.

وی بیان کرد: دلیلی ندارد فقط برای چهار ماه حرام سال، مردم پول اضافه به بیمه پرداخت کنند و بیمه‌گذاران پول دیه سایر ماه‌هایی را که حرام هم نیست، به قیمت ماه حرام دریافت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بنده این موضوع را بارها مطرح کردم ولی مسئولان بیمه جواب قانع‌کننده‌ای ندادند و اگر صحبتی در این زمینه دارند، از طریق رسانه‌ها اعلام کنند.

این مسئول در ادامه به دیگر مشکلاتی که در حوزه بیمه اتومبیل وجود دارد نیز اشاره کرد و گفت: در تصادف خودروها بیمه‌ها فقط خسارت به ادوات و لوازم را پرداخت می‌کنند، در صورتی که وقتی خودرویی بیمه می‌شود، در اثر تصادف دچار افت قیمت شده که این رقم هم باید توسط بیمه پرداخت شود ولی این موضوع انجام نمی‌شود.

نوابی به دیگر مشکلاتی که در حوزه بیمه‌ای خودرو نیز وجود دارد، اشاره کرد و افزود: خودرو هنوز از انبار تولیدکننده خارج نشده و در معرض خطر قرار ندارد ولی هزینه بیمه از مصرف‌کننده دریافت می‌شود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بانک‌ها برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند، گفت: برای تمدید کارت عابربانک برخی از بانک‌ها مهلت سه تا چهار روزه تعیین می‌کنند، در این حوزه نیز برای رعایت حقوق مصرف‌کننده نیاز به بازنگری ویژه است.

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا