شمال شهرنشينان پايتخت هدف قاچاقچيان شكلات و قهوه

بصیرنیوز،بهروز جنت مدير كل اداره نظارت بر فرآورده هاى غذايى، آرايشى و بهداشتى سازمان غذا و دارو؛ با توجه به ورود شكلات و قهوه هاى قاچاق به بازار کشور و نیز استقبال مردم به خصوص جوانان از این محصولات اظهار داشت: خوشبختانه در غذا مقدار قاچاق به طور متوسط زياد نيست ولى در برخى محصولات و مناطق كشور موادغذايى قاچاق بيشتر به چشم می‌خورد.

وى ادامه داد: در برخى شهرها يا بعضى مناطق مانند شمال شهر تهران و در سوپرماركت هايى كه برندهاى خاص مى فروشند محصولات غذايى قاچاق مثل شكلات و قهوه كه طرفداران زيادى دارد، بيشتر ديده مى شود.

جنت بیان کرد: در بسيارى محصولات مانند قهوه و شكلات در گذشته بيش از حال قاچاق وجود داشت و اكنون در نمونه هاى داخلى از نظر كيفى شاهد رشد زيادى هستيم.

مدير كل اداره نظارت بر فرآورده هاى غذايى و آرايشى و بهداشتى سازمان غذا و دارو با بيان اينكه كارخانه هاي زيادى داريم كه شكلات و قهوه با كيفيت توليد مى كنند، گفت: افزون بر بهبود افزايش كيفيت در شكلات و قهوه هاى توليد داخل، واردات برندهاى معتبر را ساماندهى كرده ايم.

وى درباره يكى از راه هاى ديگر جلوگيرى از قاچاق یادآور شد: برخى برندهاى مشهور در كشور نمايندگى رسمى دارند و مردم مى توانند از آن ها خريد كنند و به طور کلی این محصولات مورد تاييد سازمان غذا و دارو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا