یادنامه شانزدهم:: ساماندهی رودخانه‌های مازندران منتظر ردیف اعتبار

بصیر، این گزارش در ۲۳ آذرماه ۹۳ در رسانه‌های مجازی مازندران منتشر شد: بروز سیل و ساماندهی رودخانه‌های استان مازندران یکی از معضلات جدی است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

برداشت‌های غیرمجاز در سطح رودخانه‌های استان که از مدت‌ها قبل شروع شده بود در برخی از نقاط موجب بروز سیل در شهرهای مرکزی و غرب استان می‌شود.

تداوم بروز سیل در مازندران که با کوچک‌ترین بارش شروع می‌شود در سال گذشته بیشتر خودنمایی می‌کرد.

در سال‌جاری (۹۳) هنوز باران چندان جدی در استان نباریده است که اگر روند بارش‌های سال گذشته تکرار می‌شد،شاید در سال‌جاری مشکلات بروز سیل در مازندران همچنان گریبانگیر مسئولان و مردم می‌شود.

مشکلات سیل غرب و شرق مازندران هنوز پابرجا است که در روزهای گذشته استاندار مازندران در بازدید از مناطق سیل‌زده در گزارش مسئولان به خسارت ۸۰ میلیارد ریالی سیل در این منطقه اشاره کرد.

یکی از علل اصلی وقوع سیل‌های ویرانگر در سال‌های ۹۱ و ۹۲ در بهشهر، طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق بالادست و ادامه این جریان در مناطق پایین دست و شهری بوده است.

در همین ارتباط مدیرعامل آب‌منطقه‌ای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از رودخانه‌های مازندران اظهار داشت: برای مدیریت رودخانه و سیلاب طرحی جامع تهیه شده است و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

محمد‌ابراهیم یخکشی با تاکید بر اینکه این طرح برای دریافت ردیف اجرایی در اختیار دولت قرار گرفت، درباره جزئیات این طرح گفت: این طرح شامل مشخص کردن حریم، لایروبی رودخانه‌ها،ایجاد دیواره‌سازی و نیز تهیه سیستم هشدار سیل و نیز آموزش امور عمومی است.

این مسئول اضافه کرد: این طرح تهیه شده و قرار است در بودجه ۹۴ ردیف اعتباری برای آنها تهیه شود و قبل از آن نیز اعتباراتی از محل حوادث تهیه شد که برای ساماندهی رودخانه‌ها اختصاص می‌یابد.

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا