یک حاشیه از مراسم‌های ارتحال حضرت امام(ره)

پیامی که از جایگاه سخنرانی رهبر انقلاب به دنیا مخابره می‌شود+تصاویر

به گزارش بصیر، «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»؛ این شعاری است که طی سالهای اخیر پای ثابت جایگاه اصلی مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بوده.

چالش میان ایران و آمریکا شاید مهمترین موضوع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ازهمان ابتدای پیروزی انقلاب باشد که در سال ۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی (سفارت) این کشور در تهران توسط دانشجویان خط امام به اوج رسید و همان زمان علی رغم مخالفت برخی مسئولان وقت، امام خمینی(ره) این اقدام را «انقلاب دوم» نامید.

در طول ۳۵ سال پس از پیروزی انقلاب هم کم نبودند مسئولانی که سعی داشتند به نوعی این ارتباط قطع شده را وصل کنند و قدری از چالش میان دو کشور بکاهند اما نتیجه نداد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سالهای دوران زعامت خود، در مقاطع مختلفی با سخنرانی های مهم، استراتژی جمهوری اسلامی ایران را ترسیم می کنند که یکی از این مقاطع که معظم له در آن به طور مفصل به بررسی موضوعات داخلی وخارجی می پردازند، ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

یکی از نکاتی که در این مراسم(۱۴ خرداد) و البته در بسیاری سخنرانی‌های دیگر به چشم می خورد شعاریست که در جلوی جایگاه اصلی این مراسم (جایی که رهبر معظم انقلاب در آن سخنرانی می فرمایند) نصب می شود.

نگاهی به این شعار در سالهای اخیر خصوصا نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران همچنان دشمن اصلی خود را آمریکا می داند و علاوه بر آن معتقد است این دشمن درجه اول (علی رغم تهدیدات گاه و بیگاه خود)  توانی در برابر اراده انقلاب اسلامی ندارد.

۱۴ خرداد سال ۸۹ (همزمان با نمازجمعه)

۱۴ خرداد سال ۹۰

۱۴ خرداد سال ۹۱

۱۴ خرداد سال ۹۲

۱۴ خرداد سال ۹۳

البته در سالهای قبل و بنا به مناسباتی خاص برخی عبارات دیگر نیز در جایگاه اصلی این مراسم نقش بسته بود.

۱۴ خرداد سال ۸۸

۱۴ خرداد سال ۸۷

۱۴ خرداد سال ۸۶

اما در ۵ سال اخیر شعار «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» به صورت دائم پای ثابت این مراسم بوده است

امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، این عبارت را که بی شک یکی از شناخته شده ترین سخنان ایشان است، در پاییز ۵۸ و در رابطه با اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا فرمودند که این سخن تا امروز به عنوان یکی از اعتقادات لایتغیر جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.

 

 

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا