دقایقی با مسافران در روز طبیعت فریدونکنار؛

ساحل؛ مهم‌ترین جاذبه توریستی فریدونکنار/ از خونگرمی فریدونکناری‌ها متعجب شده‌ام/ مسئولان بر قیمت‌ها نظارت نداشتند

بصیر، با توجه به اینکه ۱۳ فروردین را بر حسب سنتی دیرینه روز طبیعت در فریدونکنار نامیدند مردم ایران زمین سعی می‌کنند این روز را در طبیعت و خارج از خانه و بعضا خارج از شهرو استان خود بگذرانند.

در این بین استان مازندران و به ویژه شهرستان فریدونکنار همواره مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است و این روز در این شهرستان حال و هوای خاصی دارد.

به پارک ساحلی لاله فریدونکنار رفته‌ایم، جمعیت در این مکان موج می‌زند، شاید مهم‌ترین خصیصه این پارک نزدیکی به ساحل دریای مازندران باشد، چرا که ساحل دریای مازندران و پارک لاله به یکدیگر متصل هستند و از این پارک به عنوان پارک ساحلی نام می‌برند.

خبرنگار پایگاه خبری بصیر، در این روز به میان مسافران و همشهریانی که به پارک ساحلی لاله آمدند رفته است و گزارشی خواندنی تهیه کرد که تقدیم به خوانندگان محترم می‌شود.

ساحل مهم‌ترین جاذبه توریستی فریدونکنار

مهدی حسینی یکی از مسافرانی است که از تهران، روز طبیعت را در پارک ساحلی فریدونکنار می‌گذراند، وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه مهم‌ترین دلیل حضور شما در روز طبیعت در فریدونکنار چیست، گفت: آب و هوای بسیار خوبی که از فریدونکنار انتظار داشتیم موجب شد تا به این شهرستان ساحلی بیائیم و از نعمت‌های خداوند استفاده کنیم.

وی افزود: البته هوای امسال کمی سردتر از سال گذشته است و این امر موجب می‌شود استقبال کمتری از مردم صورت بگیرد اما در مجموع می‌توان چنین گفت که ساحل مهم‌ترین جاذبه توریستی فریدونکنار است که مسافران را به این شهر می‌کشاند.

از خونگرمی فریدونکناری‌ها متعجب شده‌ام

کریم برزگر از خراسان شمالی به فریدونکنار آمده است، وی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ما، ساحل را مهم‌ترین جاذبه تفریحی فریدونکنار دانست و گفت: مردم فریدونکنار بسیار خونگرم هستند و من از مهمان‌نوازی آنها بسیار متعجب شده‌ام.

وی تصریح کرد: برای بار اول است که به این شهرستان به همراه یکی از دوستانم آمده‌ام و اگر مشکلی پیش نیاید تلاش می‌کنم در حد امکان سال‌های آینده نیز به فریدونکنار بیایم.

این مسافر خراسانی در ادامه با اشاره به اینکه فریدونکنار باید از ساحل خود برای جذب توریست بهترین استفاده را بکند، خاطرنشان کرد: برگزاری برخی برنامه‌های تفریحی در پارک لاله مانند بازی‌های بومی و محلی این شهرسان برای ما لذت بخش بود.

مسئولان بر قیمت‌ها نظارت نداشتند

حسن محمدی‌مجد که خود را کارمند یکی از ادارات نهاوند معرفی می‌کند نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار داشت: اوقات خوبی را در نوروز فریدونکنار سپری کردیم اما برخی مسائل آزار دهنده بود.

وی تصریح کرد: گرانی قیمت میوه در مهد تولیدات آن یعنی استان مازندران و در ادامه عملکرد کمرنگ مسئولان در برخورد با آنها و نداشتن نظارت بر قیمت اقلام و مواد غذایی یکی از مهم‌ترین نقاط ضعفی بود که در این شهرستان شاهد آن بودیم.

این مسافر نهاوندی در ادامه با اشاره به اینکه فریدونکنار جز ساحل، مکان توریستی دیگری ندارد، اذعان داشت: در این شرایط باید تمرکز بیشتری بر روی رونق توریستی شدن سواحل فریدونکنار صورت بگیرد تا شاهد ورود و حضور بیشتر مسافران به این شهرستان باشیم.

محمدی در پایان با بیان اینکه میزبانی مردم فریدونکنار در استان مازندران زبان‌زد است، خاطرنشان کرد: امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از مسافران در سال‌های آینده فراهم شود تا شاهد برخی نامهربانی‌ها نباشیم.

ترافیک سنگین و موادغذایی گران

سیدمحمد حسینی یکی از افراد بومی است که روز طبیعت را در شهرستان خود سپری می‌کند، وی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز گفت: از مسافران عزیز می‌خواهیم که طبیعت را همانند محیط خانه‌ها‌ی‌شان بدانند و در پاک‌نگه داشتن آن تلاش کنند.

وی همچنین اظهار داشت: چند نکته در فریدونکنار در روزهایی که مسافران در این شهرستان حضور داشتند کمی افراد بومی را مورد آزار قرار داد که ترافیک تقریبا سنگین در برخی اوقات روز و گرانی قیمت برخی اقلام به ویژه میوه از آن دسته بودند.

حسینی گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار برای فریدونکنار هستیم، باید به جنبه‌های متفاوت آن توجه کنیم و مهم‌ترین آن توجه به بهره‌گیری مناسب از توریست و مسافر است که با برخی حرکات خود دیگر اشتیاقی برای آنها باقی نمی‌گذاریم.

وی در خصوص مهم‌ترین راهکارهای دستیابی به این امر، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راهکاری که می‌توانیم جذب توریست را برای فریدونکنار برای ۴ فصل داشته باشیم، نظارت مسئولان بر تمامی امور است و این امر با مدیریت جهادی آنها امکان‌پذیر است.

به گزارش بصیر، فریدونکنار یکی از شهرستان‌هایی است که با توجه به قدمت زیاد آن و وجود مکان‌های تاریخی و تفریحی می‌تواند شاهد روزافزون ورود و حضور مسافر باشد اما آن چه که مهم‌تر به نظر می‌رسد عملکرد مسئولان در راه‌کارهایی برای شناساندن این مکان‌های تاریخی و تامین زیرساخت‌های مناسب برای میزبانی از گردشگران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا