گاف عجیب «ستاد استقبال مردمی» از روحانی در یزد!

بصیر،

چند روزی است که یزد درگیر سفر رئیس جمهور به این استان است. دولتی هایی که تا پیش از این، استقبال مردمی از مسئولین را سرزنش می کردند اکنون برای پر کردن میدان امیرچخماق خود را به هر دری می زنند. هر چند در شهر یزدی که مردمش به مهمان نوازی معروف هستند چنین کارهایی چندان ضروری به نظر نمی رسد اما شهر یزد اکنون در تسخیر بنرهای رنگارنگ است.

البته در این میان شیطنت هایی هم صورت می گیرد. عده ای با فضای ایجاد شده اقدام به انتشار عکس نصفه ای از رئیس دولت اصلاحات کرده اند و از مردم برای استقبال از روحانی دعوت کرده اند.

مشخص نیست حامیان وی با سوءاستفاده از فضای ایجاد شده قصد دارند تا رئیس دولت اصلاحات را دوباره احیا کنند یا اینکه دولتی ها برای کشاندن حامیان افراطی وی و پر کردن میدان امیرچخماق دست به دامان این ترفند شده اند اما دست اندر کاران این تبلیغات یک گاف بزرگ مرتکب شده اند.

بعد از اینکه موج اولیه بنرهای دعوت از مردم با تابلوی«ستاد استقبال مردمی» در بین افکار عمومی با برخورد منفی مواجه شد و این سوال برای شهروندان یزدی شکل گرفت که کدام ستاد مردمی؟ با کدام بودجه؟ در کدام مکان؟ و با ریاست چه فردی؟ اتاق فکرهای حامی دولت نقشه جدیدی طراحی کردند.

این بار بنرهایی با همان مضمون و حتی با متونی ناخوشایندتر استفاده شده و به جای «ستاد استقبال مردمی» این بار اسم اهالی محله های مختلف یزد قرار گرفت.

مشکل اینجاست که طراحان چنین نقشه مضحکی برای درک و فهم مردم اندکی ارزش قائل نیستند و نمی دانند مردم ممکن است بپرسند چطور یک شبه تمامی محله های یزد به صورت خودجوش اقدام به نصب بنر کردند؟ چطور تمام بنرها یک طرح مشترک دارد؟

در ثانی طراحان این نقشه اصلاً به این فکر نکرده اند که چنین حرکت هایی علی القاعده باید با هماهنگی هیات امنای هر محله صورت بگیرد، اما وقتی از اعضای برخی از این هیات امنا سوال پرسیده شد آن ها ضمن ابراز بی اطلاعی گفتند «می خواستیم برای شهدای محله مان بنر نصب کنیم اما بودجه نداشتیم. شب خوابیدیم صبح که بیدار شدیم از طرف ما بنر زده بودند!»

نصب بنرهای متعدد در جای جای شهر، دعوت به حضور در مراسم استقبال از رئیس جمهور در شهرستان های مختلف و شعار از جیب و جانب مردم شاید بتواند منافع طراحان اینگونه حرکات را برای مدتی تامین کند اما مسلماً با واکنش منفی مردم مواجه خواهد شد.

اگر استقبال از رئیس دولت تدبیر در یزد آنگونه که شایسته وی است صورت نگیرد مسلماً مسئولیت آن با افرادی است که استقبال از رئیس جمهور را به یک تفکر ورشکسته، آشوب طلب و افراطی گره زده اند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا