«اخراجی ها» خواندنی شدند

بصیر،

مؤسسه سرلشکر شهید احمد کاظمی در ماه پایانی سال دو کتاب را تجدید چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

کتاب نخست با عنوان «اخراجی‌ها» نامگذاری شده و برای دومین بار تجدید چاپ و روانه بازار نشر شده است.

کتاب اخراجی ها

این کتاب سال ۱۳۸۳ منتشر شد که به خاطر توجه به ویژگی های خاص از نظر شخصیت شهید و نوع نگارش از استقبال بسیار خوبی در میان مخاطبان برخوردار شد.

«اخراجی‌ها» پیشتر از آن فیلم مشهور متولد شد. سال ۸۳ و عمر کمی هم داشت. بی‌ آنکه این و آن به هم مرتبط باشند. به گونه‌ای که اخراجی‌ها روایت دگرگونه‌ای دارد. روایتی از حقایق ناگفته که به ندرت دیده یا شنیده‌ شده است. برای ما که عادت کرده‌ایم به روایت‌های «حاجی سیدت رو کشتن» یا بی‌تفاوتی‌های ناجوانمردانه به حادثه جنگ، اخراجی‌ها غنیمت است.

از ویژگی‌های کتاب«اخراجی‌ها»، می‌توان بیان خاطرات این شهید به صورت شیرین، بی پرده، صریح و بدون کم و کاستی ضمن پرداختن به جزئیات نام برد. شهید حاج احد محرمی علافی (دایی) در بیست و دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۲ در اثر جراحات سنگین  دفاع مقدس بر پیکرش به شهادت رسید.

این کتاب به نویسندگی «غلامرضا قلی‌زاده» و به کوشش بی‌دریغ «موسی غیور» منتشر شده است که در مقدمه آن می‌خوانیم: درخواستم را به آسانی نپذیرفت وقتی هم پذیرفت، بیشتر از دو نوار یک ساعته پای ضبط صوت کوچکم ننشست.

برای پر شدن نوار سوم، چهار سال صبر کردم. عصرهای گرم تابستان ۱۳۷۶، با نوارهای خالی زنگ در خانه‌اش را می‌زدم. اغلب خودش عصا به بغل به پیشوازم می‌آمد. ضبط را روشن می‌کردم و تا دوباره آن را خاموش کنم، بارها از ته دل خندیده بودم و بارها اشک‌هایم را پاک کرده بودم.

 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا