سردار نقدی در همایش سراسری مسئولان بسیج وزارت نفت؛

اگر در عرصه های نانو، هسته‌ای و دفاعی پیشرفت کرده‌ایم در صنعت نفت هم می توانیم/عده‌ای به دنبال اقتصاد شیخ‌نشینی هستند

بصیرنیوز، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در هفدهمین همایش سراسری مسئولین بسیج وزارت نفت که در باشگاه شماره یک صنعت نفت برگزار شد اظهار داشت: دستاوردهایی که امروز بعد از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده در اثر مقاومت ملت و نظام بوده است.

وی با بیان اینکه سرویس های اطلاعاتی گسترده دنیا مانند موساد و سیا در دوران جنگ مقابل ایران صف آرایی کردند گفت: منافقین و گروهک های ضد انقلاب آموزش دیده در همین مراکز جاسوسی بودند اما با همه این شرایط و با مقاومت توانستیم آنها را شکست بدهیم و به امنیت برسیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن بر شمردن دستاوردهای کشور در عرصه نفت خاطرنشان کرد: تولید، توزیع، فراوری و صادرات نفت در زیر بدترین بمباران در سال های جنگ، مرهون فداکاری ها در وزارت نفت و شرکت های تابعه آن بوده و دشمن هرگز تصور نمی کرد ایران بتواند به چنین مرحله ای دست پیدا کند.

نقدی با یادآوری این نکته که دشمن سعی داشت زیر شدید ترین آتش ها فعالیت های نفتی کشور را متوقف کنند بیان داشت: در تلمبه خانه ها در خارک یا در عرصه کشتی ها همه تلاش ها و مأموریت ها به خوبی صورت گرفت تا تمام سیستم های نفتی علی رغم بمباران شدید به فعالیت خود ادامه بدهند.

وی افزود: ما مدیون این ایثار و فداکاری ها هستیم و هیچ گاه از یاد نمی بریم که این مقاومت ها ما را به این مرحله رسانده است؛ خداوند هم پاداش این فداکاری ها را دادغ خود خداوند وعده داده است که ان تنصر الله ینصر کم؛ یعنی اگر زحمت کشیدید امروز نتیجه زحمت ها و خون هایی که در این مسیر داده شده است را می بینیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: روزی که تروریست ها از طرف دشمنان انقلاب مأمور خرابکاری در کشور شدند، ما دستگاه اطلاعاتی نداشتیم که در آن زمان من یک دانشجوی بیست ساله مسئولیت اطلاعات کل عملیات های غرب کشور را بر عهده داشتم که در مقابل آن سرویس اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، صدام، رژیم صهیونیستی و فرانسه برای عملیات علیه ایران برنامه ریزی می کردند.

نقدی با یادآوری فعالیت های گروه های تروریستی مخالف کشور مانند توده، منافقین و … بیان داشت: امروز امنیتی در کشور وجود دارد که دستگاه های امنیتی در کمترن زمان، جاسوس های آمریکا، اسرائیل و … در کشور را دستگیر و بسیاری از فعالیت های خرابکارانه آنها را کشف و شناسایی می کنند.

وی ضمن تأکید بر اینکه مقاومت رمز پیروزی کشور در همه دوران ها بوده است عنوان کرد: وقتی ملت ایران تصمیم به مقاومت گرفت، برخی می گفتند سازش راحت تر است و به دنبال سازش بودند اما حرف آنها هیچ گاه در کشور اجرا نشد و همین موضوع منجر شده است که به چنین اقتداری در دنیا دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: دستگاه اطلاعاتی کشور ما در کل منطقه رتبه اول را دارد و همچنین توانمندی های اطلاعاتی کشور به حدی است که آمریکا وقتی ریگی را از یک کشور به کشور دیگر می فرستد، نیروهای امنیتی او را روی آسمان دستگیر می کنند؛ در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی نمی افتد آن هم در کشوری که با هیچ کدام از کشورهای دنیا هم پیمان اطلاعاتی نیست و تبادل اطلاعاتی ندارد.

نقدی در ادامه گفت: در عرصه نظامی امروز بدون شک قوی ترین نیروی نظامی منطقه، نیروی نظامی ایران است و یکی از قوی ترین نیروهای مسلح در دنیا در ایران است که توانسته با ابر قدرت های مستکبر و شری مانند آمریکا توازن بر قرار کند و همه این ها از دل مقاومت و ایستادگی بیرون آمد.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه گفت: امروز استکبار به ویژه آمریکا خاک همه کشورهای منطقه را به توبره کشیده است اما حتی جرئت کوچکترین نگاه چپی به ایران را ندارند و از این به بعد هم نخواهند توانست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: روزگاری به شهرهای کشور موشک می خورد و یک تن مواد منفجره از فاصله ۹۰۰ کیلومتری در تهران منفجر می شد اما ایران توانایی پرتاب حتی یک کیلو موشک از مرز تا فاصله ۱۲۰ کیلومتر را هم نداشت که با مقاومت و تلاش نیروها امروز به یکی از قدرت های برتر موشکی در منطقه تبدیل شده ایم.

نقدی با بیان اینکه برخی به دنبال تسلیم شدن بودند اما مردم شعار جنگ جنگ تا پیروزی را سر دادند گفت: ما علم و فناوری این را داریم که موشک بسازیم و این توانایی و علم این را داریم که در سایر افق به پیشرفت‌های و دستاوردهای شگرفی برسیم و این دستاوردها از دل مقاومت بوجود آمده است؛ توانایی ساخت ماهواره نیز در کشور وجود دارد و کافی است مسئولین اراده کنند تا از این ماهواره ها استفاده شود.

سردار نقدی عنوان کرد: امروزه هزاران شبکه‌ ماهواره‌ای بر علیه کشور ما فعالیت می‌کنند ولی این انقلاب به سرعت در حال پیشرفت است. انقلاب اسلامی نه تنها در منطقه بلکه در سایر نقاط جهان نیز صادر شده است و تنها راه مقابله با دشمنان مقاومت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروزه مقامات آمریکایی التماس می‌کنند با مقامات ایرانی دست بدهند افزود: این واقعیت‌های امروز دنیا در نتیجه مقاومت است. اینها دستاوردهای بزرگی است که به راحتی به دست نیامده است پیشرفت‌هایی که امروز شاهد آن هستیم با عشق و محبت و بیان حقیقت و مبتنی بر فطرت به دست آمده است تمام بوق‌های تبلیغاتی در دنیا علیه ما تبلیغ می‌کنند ولی ما به لطف خداوند و مقاومت روز به روز پیشرفته‌تر و محبوب‌تر می‌َشویم.

نقدی در ادامه گفت: از این دست موارد زیاد است که چگونه از دل مقاومت به پیشرفت های زیادی رسیده ایم؛ بزرگترین استعدادهای نفتی کشور از دل جنگ و زیر بمباران ها بیرون آمد که چگونه با دست خالی مشکلات را یکی پس از دیگری حل می کردند.

وی افزود: اگر امروز رهبر انقلاب بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تأکید دارند برای این است که عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور در نهایت قدرت اقتصادی برتر و بلامنازع را برای کشور به دنبال خواهد داشت. و این تنها در صورتی محقق می شود که به حرف سازش کاران گوش ندهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: اگر با دشمنان خدا نسازیم و تسلیم نشویم، نتیجه مقاومت میوه شیرین پیشرفت و تعالی در همه عرصه ها حتی عرصه نفت و اقتصاد در کشور است؛ اکنون هزاران شبکه ماهواره ای بر ضد ایران فعالیت می کنند که بر اساس اعلام رئیس صدا و سیما ۲۰۰ ماهواره به زبان فارسی و گویشهای ایرانی است اما انقلاب اسلامی به سرعت با گفتمان عمیق در قلبهای انسانها در دورترین نقاط دنیا جای گرفته است.

سردار نقدی با بیان اینکه امروزه آزادی خواهان و انقلابیون یکی از گروه های جهانگردی مشتاق سفر به ایران هستند گفت: چندی پیش گروهی به ایران آمده بودند که حتی مسلمان هم نبودند اما با ورود ما به جلسه صلوات فرستادند و در ابتدای جلسه سوره توحید را خواندند.

وی در ادامه افزود: آنها به ایران می آیند تا ببینند که انقلاب اسلامی چیست و چگونه ایران توانسته است مقابل بزرگترین استکبار جهانی یعنی آمریکا ایستادگی کند؛ سال ها پیش هنگامی که برای کمک به بوسنی رفته بودیم، جوانان ترکیه ای که برای کمک به آنجا آمده بودند تمامی سرودهای انقلابی ایران را به زبان فارسی بلد بودند و آنها را با هم می خواندند اما نمی توانستند حتی یک کلمه فارسی هم صحبت کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن بیان این نکته که امروز ایستادگی ما در مقابل ابر قدرت ها برای دنیا مهم است تا جایی که مجذوب مقاومت ایران شده اند خاطر نشان کرد: امروز مستکبران برای نگه داشتن سهم نفت خود در نیجریه دست به کشتار هزاران نفر در نیجریه زده است. وقتی در یک مناظره مقامات آمریکایی ۶۰ بار نام ایران برده می شود نشان از عظمت ایران دارد.

وی ضمن بیان یکی از خاطرات مسئولین وزارت خارجه گفت: یکی از مسئولان وزارت خارجه که به کوه هایی در حوالی شیلی رفته بود، تعریف می کرد که با چوپانی در آن کوه ها آشنا شده است که این چوپان بعد از شنیدن نام ایران از زبان این مقام مسئول مشت خود را محکم بالا آورده و گفته است: آیت الله خمینی (ره).

سردار نقدی همچنین گفت: اگر ما فرمایشات مقام معظم رهبری را در حوزه اقتصاد مقاومتی عمل کنیم قطعا مشکل اقتصادی نداشته و اقتصاد برتر خواهیم شد. عده‌ای به دنبال دنبال کردن اقتصاد شیخ‌نشین هستند یعنی نفت را بدهند و به جای آن ماشین و هواپیمای لوکس بخرند.

وی با بیان اینکه عربستان چنین سیاستی را در پیش گرفته است گفت: اگرچه عربستان ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز صادر می کند اما ۴۰ درصد مردم آن زیر خط فقر هستند. برخی می خواهند ایران مانند آنها وابستگی داشته باشد ولی ما می‌توانیم با اتکا به فرمایشات مقام معظم رهبری و استفاده از نخبگان جوان ایرانی بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید میان اقتصاد شیخ نشینی و اقتصاد مقاومتی یکی را انتخاب کرد افزود: عده ای می خواهند نفت را به هر قیمتی بدهند برود؛ به صورتی که شرکت های خارجی خودشان بیایند نفت را استخراج کنند، بردارند و ببرند که در این صورت تنها افرادی که دو و بر این شرکت ها هستند منتفع می شوند و منافع کلی کشور نادیده می شود.

سردار نقدی با بیان اینکه رادارها و ماهواره های پیشرفته در کشور ساخته می شود گفت: آیا کشف نفت و گاز و پیشرفت در این عرصه ها از ساخت ماهواره برای کشور سخت تر است؟

وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد عربستان در سال های اخیر عنوان کرد: در عربستان فلان مسئول ماشین رولز رویس سوار می شود اما از فساد در ایران انتقاد می کند؛ اگر در ایران مبارزه با فساد صورت می گیرد؛ در عربستان، فساد، تبعیض و دزدی قانون است!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه افتخار ما مبارزه با فساد اقتصادی است گفت: چقدر ظالم است کسی که می گوید تنها افتخارات ما در آبگوشت بزباش است؛ این افراد راه بیفتند و دستاوردهای گسترده کشور در بخش های مختلف را ببینند.

سردار نقدی افزود: نقدینگی نیز در دولت قبل با فروش سکه و در دولت کنونی با فروش خودرو در زمان اندکی جمع آوری شده است و به راحتی می توان این نقدینگی را در مشارکت مردم برای تولید نفت جلب کرد.
وی با بیان اینکه نقدینگی و فناوری در کشور موجود است، گفت: در صورتی که نیاز به نقدینگی و یا فناوری داشته باشیم نیز باید شرایط قراردادها برای میادین نفتی مشترک و غیر مشترک یا میدانهای نفتی کم ریسک و پر خطر متفاوت باشد.
سردار نقدی با اشاره به درخواست وزیر نفت برای مقابله با فساد در این وزارتخانه افزود: شما وظیفه دارید که هر جا که فسادی مشاهده شد مقابله کنید و وزیر نفت به عنوان بالاترین مسئول این صنعت براساس این نظر از شما پشتیبانی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: البته باید برای مبارزه با فساد تلاش کرد و هزینه پرداخت همانگونه که امام حسین (ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر همه هستی خود را فدا کرد.ما باید در برابر خدا و خون شهدا پاسخگو باشیم و به این سبب باید در برابر فساد مقابله کنیم.
وی با اشاره به اینکه معاون اول رییس جمهور از ۱۵۰ مورد اصلاح درباره الگوهای قراردادهای نفتی خبر داده گفت: نباید صنعت نفت الگویی برای قراردادها ارائه کند که نیاز به ۱۵۰ اصلاح داشته باشد.

وی با اشاره به استفاده و بکارگیری نیروهای متخصص در حوزه نفتی کشور، گفت: باید نخبگان علمی کشور را بکار ببرید، برای آنان بجای اینکه از خارج از کشور بورسیه فرستاده شود شما مسئولان وزارت نفت برایشان بورسیه ارسال کنید، از رتبه های برتر کنکور در زمینه نفتی استفاده کنید.

سردار نقدی در ادامه اظهارات خود با اشاره به عدم بکارگیری مناسب نخبگان در حوزه نفتی کشور، بیان داشت: شنیدم که برخی از نخبگان علمی کشور را در جایی بکار بردند و مشغول کار شدند بعد از مدتی که با آن نهاد تماس گرفتم شنیدم که آنها از آنجا رفته اند.

رئیس سازمان بسیج با اشاره مقاومت و مقابله در تمام عرصه های کشور افزود: باید در تمام عرصه ها مقاومت و مقابله کنیم، نمی دانم این قراردادهای نفتی چیست اما اگر خدایی نکرده قراردادی بسته شود که مسئله شکایت در پیش داشته باشد معلوم نیست که اگر فردا دعوایی میان ایران کشور مقابل بود در کجا به این دعوا رسیدگی می شود، اگر چنین مسئله ای باشد شما مسئولید باید جواب شهدا را بدهید.

سردار نقدی ادامه داد: اگر قراردادی بسته شد که تحریم ها در نظر گرفته نشد و نفت در انحصار غرب ماند باید چه کار کنیم؟ مبادا نظارت بر قرارداد ده روز بعد از تنفیذ آن انجام شود این موقع دیگر کاری نمی توان کرد.

وی در ادامه با اشاره اتمام حجت وزیر نفت با مسئولان نفتی در خصوص برخورد با فساد در وزارت نفت، خاطر نشان کرد: وزیر نفت در جلسه گذشته با شما اتمام حجت کرد و گفت باید در برابر فساد ایستادگی کنید، حجت بر شما تمام است، روز قیامت جواب خدا را چه می خواهید دهید.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به وضعیت نامطلوب و ناخوشایند مردم اهواز و جنوب کشور گفت: روز گذشته در برنامه پایش محله های اهواز را نشان می داد بروید ببینید وضع مردم را، انصاف نیست با ثروت های زیادی که در حوزه نفت وجود دارد مردم ما در چنین وضعیتی زندگی کنند.

سردار نقدی با بیان اینکه برخی معتقدند در حوزه نفت پول و فناوری نداریم، عنوان کرد: برخی می گویند در حوزه نفتی پول و فناوری نداریم، سوال می کنم اگر بخواهیم امتیاز دهیم تا کشورها مشتاق شوند تا با ایران قرارداد نفتی ببندند، آیا باید قرارداد برای تمام این میادین یکسان باشد؟

نباید این قرارداد به این صورت باشد باید بصورت تفکیک میادین این قراردادها بسته شود و نباید قرارداد به همه میادین تعمیم داده شود، پس فردا باید جواب خدا را بدهیم.

وی در بخش پایانی اظهارات خود افزود: از شما میخواهم اتمام حجت وزیر نفت را جدی بگیرید و هزینه این را هم بپردازید. حضرت ابراهیم (ع) و امام حسین (ع) چه کردند برای اسلام، هزینه اش را پرداختند؛ حرف امروز من کمی تلخ شد ولی نتیجه این تلخی شیرینی بعداز آن است و به شما امید دارم، ان شاالله اقتصاد مقاومتی را در صنعت نفت بتوانیم پیاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا