‘ارتش سرخ’ اسیر بی‌تدبیری وزارت دولت تدبیر

به گزارش بصیر به نقل از گروه ورزشی مشرق – پرسپولیس اوضاع عجیبی دارد. در حالی که این روزها باید خود را آماده دیدارهای پایانی کند، مدام درگیر حاشیه و اتفاقات عجیب است. به همین دلیل، امیدها به این تیم هر روز کمتر می شود. در نظر داشته باشید که فقط چهار هفته برای قهرمانی در لیگ برتر و کسب سهمیه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است.

ارتش سرخ اسیر بی‌تدبیری وزارت دولت تدبیر + آماده ارسال 24 ورزشی

در چنین اوضاع و احوالی است که وزارت ورزش دولت تدبیر نیز فقط نظاره گر اتفاقاتی است که بر این مجموعه می رود و نقش تماشاگری مشتاق را دارد. همین بی تدبیری و انفعال موجب شده تا وضعیت در این باشگاه در آستانه فروپاشی داخلی باشد. آیا پرسپولیس در چنین اوضاعی می تواند روی آرامش را به خود ببیند یا منتظر فروپاشی این تیم با هواداران میلیونی باشیم …

اعتصاب و اعتراض برای پول
وقتی مدعیان لیگ برتر در حال آماده سازی هستند، پرسپولیس دچار بحرانی شد که از ابتدا هم رنگ و بوی عجیبی داشت. بازیکنان به بهانه دریافت نکردن بخشی از قراردادشان، شروع به اعتراض و اعتصاب کردند؛ موضوعی که در فوتبال جهان نیز بی سابقه است. بازیکنانی که بخش قابل توجهی از قراردادشان را در مقایسه با سایر تیم ها دریافت کرده اند، به این بهانه روزهای متمادی تمرین نداشتند تا تیم با بحران مواجه شود. این اتفاق در حالی روی می داد که تیم در کورس قهرمانی قرار دارد!

ارتش سرخ اسیر بی‌تدبیری وزارت دولت تدبیر + آماده ارسال 24 ورزشی

در این بین، علی دایی نیز با بازیکنان همراهی کرد تا شائبه هایی ایجاد شود که این حرکت از قبل طراحی شده بوده است. برای بسیاری باورپذیر نبود بازیکنان بدون اجازه وی اقدام به چنین اعتصابی کنند. همین نیز انتقادها را به سوی مربی برد که تیم را در کوران رقابت ها برای قهرمانی در لیگ برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، دچار این شرایط کرده است. البته باید توجه داشت شرایطی به مراتب بدتر از سرخ ها را امیر قلعه نویی و شاگردانش دارند؛ اما وارد چنین فضایی نشده اند. آنها که با کمبود بازیکن نیز مواجه هستند، مدعی اصلی قهرمانی هستند که ناشی از مدیریت سرمربی آبی هاست.

این شرایط موجب اعتراض گسترده هواداران پرسپولیس نیز شده است. آنها تیم خود را با رقیب آبی پوش مقایسه می کنند که در شرایط اقتصادی به مراتب بدتری قرار دارد؛ اما اعتراضی در آنها وجود ندارد و خود را صدرنشین می بینند. همین نیز باعث اعتراضات گسترده ای شده که اوج آن در دیدار برگزار شده در شیراز بود که هواداران رفتار بازیکنان و کادر فنی را مورد انتقادات گسترده قرار دارند. این ماجرا تاثیری بسیار منفی بر مردم داشته که بازیکنانی با دریافت های چند صد میلیونی، چنین رفتارهایی را از خود نشان می دهند و در پایان نیز از عرق به این تیم می گویند!

همه چیز بر مسیر بی تدبیری
در سوی دیگر، از وقتی محمد رویانیان از این تیم جدا شده، هیچ تدبیری جهت رفع مشکلات صورت نگرفته است. وزیر ورزش که در ماه های اخیر نشان داده فاقد تصوری صحیح و تحلیلی از شرایط موجود ورزش و به خصوص فوتبال است، فقط نظاره گر رویدادها بوده است. وی ناتوان از اتخاد تصمیم است و حتی اقداماتی داشته که چندان قابل فهم نیست. این موضوع را به صورت عینی می توان در ماجرای باشگاه پرسپولیس دریافت داشت که تیم دچار خلا تصمیمی شده است.

ارتش سرخ اسیر بی‌تدبیری وزارت دولت تدبیر + آماده ارسال 24 ورزشی

به یک باره علی پروین به عنوان سرپرست پرسپولیس معرفی شد تا بتواند وضعیت را کمی آرام کند؛ اما گذشت چند ساعت نشان داد از او کاری برنمی آید. البته، بسیاری این انتصاب را بازگشتی عجیب به سال ها قبل می دانند که حتی خاطره ای نیز از آن در اذهان وجود ندارد. در واقع، پروین در همین سال ها نیز اقدامی در جهت اعتلای این تیم نداشته که اکنون بخواهند سکان هدایت را به او بسپارند. همین نیز بر وخامت اوضاع می افزاید و البته دلالتی بر عملکردی در دستگاه ورزش که در حال برنامه ریزی برای ساختار ورزش و فوتبال کشور است.

در این روزها، اخبار ضد و نقیضی از پرسپولیس به گوش می رسد. برخی از بدهی چند ده میلیاردی می گویند که هر مخاطبی را دچار شگفتی و تحیر می کند. رقم هایی که تا کنون برنامه ای برای رفع آنها اعلام نشده و هر چه می گذرد، بر حجم آن نیز افزوده می شود. در چنین فضایی، پرسپولیس وضعیت کشتی را دارد که گروهی در ساحل نشسته در حال تماشای غرق شدن آن هستند. هر چه می گذرد، تیم وضعیتی بحرانی تر را تجربه می کند و در مقابل، تصمیم گیران بر ساحل امن وزارت و ریاست دولت تدبیر نشسته و نظاره گرند که چه بر سر علاقه میلیون ها هموطن می آید …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا