مسئول بررسی تحلیل ناحیه دانشجویی استان در گفتگو با بصیر

لزوم بر حفظ روحیه دشمن ستیزی در مذاکرات تعاملی /حماسه اقتصادی مد نظر رهبری صورت نپذیرفت

 

به گزارش بصیر،سید امیر ساداتی کرمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: به دولتمردان خودی اعتماد داریم و بر اساس این پیش نویس که وزارت امور خارجه منتشر کرده نکات مثبتی را می توان شاهد بود.

وی تصریح کرد: سالهاست که به خاطر ملعبه قرار دادن عدم به رسمیت شمردن غنی سازی کشورمان متحمل تحریم های زیادی در کشور شدیم و دولت توانست مرحله خوبی را پشت سر بگذارد.

کرمی با بیان اینکه تیم دولت توانست حق غنی سازی را بر زبان اشخاصی بیاورد که بر طبل تحریم ها می کوبند، خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران از محسنات این مذاکره بود.

وی یادآور شد: ما در دوره قبلی نیز حاضر بودیم ۲۰ درصد غنی سازی را به آنها واگذار کنیم و آنها سوخت ما را تامین کنند و ما در همان ۵ درصد فعالیتمان را ادامه دهیم و تحریم ها از بین رود اما غرب با آن موافقت نکرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرموده های رهبری مبنی براینکه تنها راه مقابله با استکبار ایستادگی و مقاومت است، اذعان داشت: نقش شهدای هسته ای، مقاومت کشور اسلامی و نقش مردم در تحمل تحریم ها را باید پررنگ نشان دهیم.

وی با بیان اینکه قدرت چانه زنی یک دولت را پشتوانه مردمی و اعتقادی آن بالا می برد، عنوان داشت: در زمان اصلاحات آمریکا به دنبال تعلیق فعالیت های هسته ای ما بود و امروز به کشور ما امتیاز می دهد و این موجب افتخار ما است که با مقاومت در زمانهای سخت گذشته امروز به این دستاورد ها رسیدیم.

کرمی تصریح کرد: برخلاف نظر اجماع جهانی اگر بر عزت خود پافشاری نمی کردیم امروز قدرت چانه زنی نداشتیم.

وی به آسیب های کلیت مسائل هسته ای و این تفاهم نامه اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه تمام توان دیپلماسی وزارت خارجه کشور ما درگیر بحث هسته ای شده است، یعنی زمینی که دشمن آنرا طراحی کرده است و ما ناچاریم در آن زمین بازی کنیم و این در موقعیت پیچ تاریخی که رهبری فرمودند اصلا مناسب نیست.

کرمی افزود: ما باید مبحث اصلی دیپلماسی خود را درگیر ترویج ارزش های این انقلاب و یارگیری در کل جهان کنیم و همانند دولت گذشته به حیات خلوت آمریکا نفوذ نمائیم اما همانطور که می بینیم تمام توان خود را به دیپلماسی هسته ای گذاشته ایم.

مسئول بررسی تحلیل ناحیه دانشجویی استان با اشاره به اینکه همت دولت باید بر اساس حماسه اقتصادی گماشته شود، اظهار داشت: بر اساس فرموده رهبری بعد از حماسه سیاسی توقع ملت از دولت بهبود و خلق حماسه اقتصادی است اما متاسفانه تا به این لحظه این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه اعتماد دولت به بحث سیاست خارجی نابجاست، گفت: دولت فکر میکند با پیروزی در مذاکرات و شکستن تحریم ها می تواند با کاهش تورم ها و سرمایه بلوکه شده شرایط اقتصاد را بهبود بخشند.

ساداتی کرمی با تاکید بر اینکه استکبار هیچگاه بر موضع خود نایستاده است، تصریح کرد: آنها از چند حوزه همچون جمهوری خواهان، اسرائیل و مشکلات آنها در سیاست خارجه افغانستان، عراق و پاکستان تحت فشار هستند و در خصوص موضوع مقابله با ایران از خزانه خود هزینه می کند دولت فعلی آمریکا به یک برون رفتی نیاز داردتا برای انتخابات آتی کشور آمریکا برگ سبزی را برای مردم خود رو کنند.

وی ادامه داد: همه این موضوع ها به این دلیل است که آمریکا که خواهد ایران را بر روی میز مذاکره حفط کند و این زمان را بهترین فرصت می داند.

ساداتی کرمی با اشاره به آرمانها و اعتقادات اسرائیل در بعضی از مسائل با آمریکا متفاوت است، اذعان داشت: در سال گذشته اتفاقاتی زیادی در اخراج و یا استعفا بسیاری از مسئولین بلند مرتبه نظام در مفاسد اخلاقی اتفاق افتاد، سیاست رژیم صهیونیستی ایجاد فساد با خراب نمودن مسئولین در آمریکا است تا قبح این قضیه در این کشور برداشته شود و به دنبال فراگیری آن هستند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خود جواز قانونی به انحرافات اخلاقی می دهد، اظهار داشت: تفکری در آمریکا حاکم است که منافع آن در عدم منافع آمریکا است و آن تفکر، تفکر رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اینکه هدف دیپلماسی ایران کاهش تحریم ها است، گفت: نباید برای کاهش تحریم ها تن به انجام هرکاری دهیم و نگاه تقابلی ما به تعاملی تبدیل گردد.

کرمی با اشاره به فرموده های رهبری قبل از آغاز مذاکرات ژنو ۳، خاطرنشان کرد: فرموده های رهبری نشان از آن دارد که در اوج تبادلات سیاسی نباید خوی وحشی نگری و شیطان صفتی این کشور را فراموش کنیم.

مسئول بررسی تحلیل ناحیه دانشجویی استان با بیان اینکه تنها قسمتی از نرمش قهرمانانه امام در این مذاکره رعایت شده است، اذعان داشت: می توانستیم با سیاه نمایی نکردن وضعیت داخلی کشور قدرت چانه زنی خود را بالا ببریم و با پا فشاری بر حقوق خود و حمله به نقاط ضعف حریف امتیاز بیشتری از آنها بگیریم.

وی ادامه داد: غرب برای دیپلماسی هسته ای ایران مراحلی را مطرح کرده است که یکی از آنها میزان غنی سازی ۲۰ درصدی بود که ایران این حق را ندارد، اگر می بینیم که رهبری وارد میدان نشده اند این بدان معناست که تا این لحظه تیم مذاکره کننده ایران خطوط قرمز را رعایت کرده است و معتقدیم که اگر این اتفاق بیافتد رهبر ورود خواهد کرد.

کرمی با اشاره به اینکه تفکرات آمریکا تفکرات شیطانی است، گفت: با توجه به فرموده های رهبری که رابطه ما با آمریکا همیشه گرگ و میش بوده است و اینجاست که ما باید شیطان را به طور کامل بشناسیم.

وی تاکید کرد: اگر هم یک روزی برفرض محال آمریکا را به عنوان کدخدای جهان معرفی کردیم حتما آن گروهی که مقاومت بیشتری داشته باشد سهم بیشتری از کدخدا خواهد گرفت هرچند که ما اصلا این تناسبات را قبول نداریم.

ساداتی کرمی با بیان اینکه معتقدیم که آمریکا روز به روز به فروپاشی نزدیکتر می شود، عنوان داشت: تمامی معادلات آمریکایی ها در حال بهم خوردن است و به فرموده رهبری صدای شکستن استخوان های آمریکا را می شنویم اما اگر حتی هم به دنبال سهم خواهی در این جهان باشیم باید در مقابل کدخدا مقاومت کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در گذشته از موضع ضعف وارد مذاکرات هسته ای شدیم، افزود: این مذاکرات یک پیروزی محسوب می شود اما معتقدم می توانستیم بیشتر امتیاز بگیریم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم بعد از ۶ ماه حقوق بیشتری را برای فعالیت های هسته ای مان کسب کنیم قطعا حقوق شهدا رعایت شده اما اگر این روند به گونه ای باشد که ما برای احقاق حقوق خود مرحله به مرحله وارد شویم و آنها برای تحمیل اراده خود مرحله به مرحله وارد شدند قطعا حقوق شهدای هسته ای ما پایمال خواهد شد.

کرمی تصریح کرد: از دولت و دیپلماسی هسته ای خود توقع داریم که مطابق با قوانین انقلاب اسلامی، منویات رهبری و خواست مردم که سالها پشت این بحث هسته ای ایستاده اند گام بردارند و تسلیم اراده منفی استکبار نشوند.

مسئول بررسی تحلیل ناحیه دانشجویی استان در پایان اظهار داشت: توصیه ما به آقای طریف به صورت برادرانه این است که عقیده ما بسیجی ها این است که با شیطان نمی شود دست داد و روحیه دشمن ستیزی خود را حتی در مذاکرات تعاملی حفظ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا