تصاویر/ حضور داعش درحومه دمشق

بصیر،گروه تروریستی داعش برای رسیدن به شهر دمشق فعالیت خود را در برخی از مناطق پیرامون این شهر آغاز کرده است. مناطقی همچون «برزه» و «تشرین» که بین گروه‌های مسلح و ارتش سوریه صلح برقرار شده است، از مناطق فعالیت داعش در حومه دمشق می‌باشد. برخی از اعضای گروه‌های مسلح پس از برقراری صلح در این مناطق، با سردادن شعار خلافت اسلامی با گروه تروریستی داعش بیعت کردند.

گروه تروریستی داعش برای جذب نیروی بیشتر در این مناطق، وعده‌های مالی زیادی را به افراد می‌دهد و این گروه تروریستی با صرف هزینه بالا، سلاح و مهمات زیادی را از تاجران اسلحه خریداری کرده است. هم اکنون تعداد نیروهای داعش در این مناطق به بیش از سیصد نفر رسیده است که در مقرهای حفاظت شده‌ای زندگی می‌کنند. همچنین داعش در این مناطق اردوگاه‌های آموزش نظامی را ایجاد کرده است و برای فعالیت نظامی گسترده در دمشق آماده می‌شود.

بسیاری از افرادی که به گروه تروریستی داعش در این مناطق پیوستند، از سابقه بدی برخوردارند و سابقه جنایت و مصرف مشروب و مواد مخدر در کارنامه این افراد وجود دارد. آن‌ها به طمع رسیدن به پولی که داعش به آن‌ها وعده داده است، به این گروه تروریستی پیوسته‌اند.

با وجود اینکه گروه‌های مسلح تروریستی خود را دشمن داعش معرفی می‌کنند، اما داعش در مناطق «برزه» و «تشرین» به راحتی فعالیت می‌کند و این گروه تروریستی با گروه‌های مسلح دیگر فعال در این مناطق روابط خوبی برقرار کرده است.

داعش در ماه‌های اخیر تلاش کرده است تا در مناطق مختلف شهر دمشق و حومه آنجای پا باز کند تا بتواند هجومی همه جانبه را بر علیه شهر دمشق شروع کند. رهبران این گروه تروریستی اعتقاد دارند که پیشروی داعش در شهر دمشق می‌تواند سبب اوج گیری قدرت این گروه تروریستی در سوریه و جلوگیری از شکست همه جانبه آن شود./آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا