این ۷ وسیله را قبل از سفر فراموش نکنید

بصیرنیوز، تعطیلات دارد از راه می‌رسد و شما بی‌صبرانه به فکر گذراندن دوران خوش در سفر هستید، اما نمی‌دانید که همه‌ی کارها را درست انجام داده اید یا نه؟ فکر می‌کنید چیزی را فراموش کرده‌اید؟ دیگر نگران نباشید، فقط کافی است این فهرست نهایی سفر را بخوانید و بعد می‌ببنید که همه نگرانی‌هایتان برطرف می‌شود! در ادامه این مطلب را به نقل از سایت الی گشت می‌خوانیم.

با این چک لیست سفر، خیالتان راحت می‌شود
هوشمندانه چمدانتان را ببندید
مثلا اگر می‌خواهید به ساحل بروید هیچ نیازی به بردن یک پالتوی پوست چند کیلویی ندارید، درست است؟ یا حتی کفش‌های رسمی، وقتی اصلا قرار نیست به یک مهمانی دعوت شوید! لطفا چمدانتان را سبک ببندید!
چندین کپی از مدارکتان بگیرید
خوشبختانه شما به آنها نیازی ندارید، اما متاسفانه ممکن است همه چیز ناگهان خراب شود! کپی مدارک وقتی که کیف پولتان را گم کنید، خیلی به کارتان می‌آید.
شماره‌های اضطراری
معمولا گرفتن شماره‌ی ۱۱۸، کارتان را راه می اندازد اما بد نیست که شماره‌های محلی را هم در گوشیتان ذخیره کنید.
برنامه‌های موبایلی
باید قبل از ترک خانه، چند برنامه‌ی بدرد بخور موبایلی را روی گوشیتان بریزید. برنامه‌هایی مثل تبدیل ارز، مترجم، دیکشنری، نقشه یاب، برنامه‌ی پرواز و برنامه‌های بانکی.
در جستجوی فرهنگ باشید
لطفا افراد محلی را با بی‌توجهیتان اذیت نکنید. آیا باید هنگام ورود به خانه‌ای کفش هایتان را دربیاورید؟ یا باید با دست راست‌تان غذا بخورید؟ این‌ها سوال‌هایی هستند که باید قبل از رفتن به طرف مقصد سفرتان از خودتان بپرسید.
آیا جای امنی است؟
یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که باید قبل از سفر از خودتان بپرسید این است. آیا آن کشور یا شهر جای امنی است؟ آیا در حال حاضر جنگی در داخل آن اتفاق می‌افتد؟ آیا اخیرا حمله‌ی تروریستی‌ای در آن رخ داده است؟
پاسپورت و کارت‌های بانکی معتبر داشته باشید
فکرش را بکنید به این دلیل که پاسپورت‌تان زمان اعتبارش گذشته است، نمی‌توانید سوار هواپیما شوید… حتما قبل از سفر، تاریخ اعتبار پاسپورتتان را چک کنید و حواستان باشد که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا