انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام

بصیر، اکنون که ۳۵ سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و از رحلت بنیانگذار آن هم ۲۵ سال، شاید برخی با خود بگویند، انقلابی که امام خمینی(ره) بنیانگذار آن بود، چه دستاوردهایی برای کشور و چه دستاوردهایی در حوزه خارج کشور داشت؟ بدون شک هستند افراد و هموطنانی در کشورمان که چنین پرسش هایی در ذهنشان نقش بسته است و شاید پاسخی هم برای آن نیافته باشند. یا جست وجو و پی گیری نکردند تا به پاسخ برسند، یا از سوی رسانه ها، شخصیت ها و انقلابیون کم کاری شده است که آنها همچنان در چنین شرایطی به سر می برند.

انقلابی که امام خمینی(ره) با حمایت مردم ایران اسلامی به راه انداخت، انقلابی به تمام معنا، الهی و معنوی بود. نمی توان در سطح دنیا مشابه چنین انقلابی را پیدا کرد. همه روزهای این انقلاب از زمان پیروزی تا رحلت امام(ره) و از زمان زعامت رهبری معظم انقلاب تاکنون، بدون نظر و لطف الهی ممکن نبود.

هر آنچه در این سرزمین مقدس اتفاق افتاده است، همگی با انگشت اشاره الهی، به هدایت و لطف او، سرانجامی چنین داشته است. نمی گوییم دشواری و سختی و فشار نبوده، اما به این نکته باید توجه داشت که این فشارها، تهدیدات و توطئه ها از برای چه بوده است؟

انقلاب اسلامی ایران از همان زمان پیروزی تاکنون، ابرقدرتی را به چالش جدی و مهلک کشانده که نمونه آن تاکنون در دنیا دیده نشده است.

حمله نظامی آمریکا به طبس و شکست مفتضانه نیروهای ویژه ارتش آمریکا، تحمیل جنگ ۸ ساله و پیروزی بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس، ایستادگی مقابل تحریم ها و جنگ اقتصادی، تهاجم گسترده فرهنگی برای استحاله جوانان کشور، از آن دست توطئه ها و حملاتی است که هر کشوری تاب تحمل آنها را نخواهد داشت و در کوتاه ترین زمان، یا تن به خواسته های دشمن خواهد داد و یا سقوط خواهد کرد.

اما در عین ناباوری برای آنهایی که نسبت به نظر و عنایت الهی به این انقلاب شک دارند، ایران اسلامی در مسیر خود همچنان استوار گام برمی دارد و با پیشرفت هایی که در زمینه های گوناگون از انرژی صلح آمیز هسته ای گرفته تا، پیشرفت های پزشکی، علمی ،دفاعی و نظامی، ثابت کرده است که می توان در مقابل ابرقدرت هایی مانند آمریکا ایستاد و سرخم نکرد.

و اکنون می بینیم که انقلاب اسلامی ایران، با توجه به آرمان های امام خمینی(ره) آنچنان تاثیری بر دنیای اسلام گذاشته است که به خاطر آن، وحشتی عمیق در دل و جان همه مستکبران عالم انداخته است. نشانه های این وحشت مرگ آور، در نوع رفتارهایی که غرب و آمریکا با اسلام و مسلمانان انجام می دهند، به خوبی دیده می شود.

سیاست های اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی به همین خاطر از سوی سردمداران کاخ سفید و نوچه های آن پیاده می شود. همه این دستاوردها به واسطه انقلابی است که روح الله آن را پایه ریزی کرده بود. اندیشه و تفکر تشیع براساس ولایت و امامت است.

امام خمینی(ره) نیز بر همین اساس انقلابی را برپا کرد تا، پلی محکم و رابطه ای مطمئن برقرار کند با صاحب اصلی آن. حضرت امام(ره) در همین زمینه فرموده اند؛ «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولین را از وظیفه ای که برعهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنمایند، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.»

و اکنون به خاطر همین اندیشه و راهبرد اصلی است که دشمنان، برای مقابله با واقعیت و حقیقت انقلاب اسلامی، هر آنچه در توان خود دارند، به کار گرفته اند تا از آن حادثه عظیم از آن اتفاق مهلک برای مستکبران جلوگیری کنند. این مقابله ها و توطئه ها نشان دهنده حقانیت انقلاب در اتصال به حکومت جهانی اسلام با امامت و ولایت مهدی موعود(عج) است.

 

صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا