کارشناس طب سنتی در گفت‌وگو با بصیرنیوز:

کاهش وزن شدید در مدت کوتاه باعث کاهش حجم داخل عروقی می‌شود

بصیر، محمد احمدزاده کارشناس طب سنتی در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: کاهش وزن شدید در مدت کوتاه باعث کاهش حجم داخل عروقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رگها همان ظرفیت و قطر را دارند اما حجم مایع داخل آن کم شده مثل لوله آب گشادی که مقدار کمی آب در آن با فشار کم جریان دارد برای رساندن آب به مقصد لازم است یک پمپ قوی به آب این انرژی را بدهد.
این کارشناس طب سنتی اقزود: در بدن فردی که لاغری شدید داشته، برای جبران کاهش حجم داخل عروقی قلب مجبور است که پمپاژ خود را افزایش دهد و بدین ترتیب فرد بسته به بنیه و زمینه ای که از قبل داشته دچار تپش قلب، ضعف قلب و خستگی زودرس می‌شود و از طرفی لاغری شدید باعث ضعف جداره عروقی نیز شده که خود خالی از عارضه نیست.

احمدزاده تصریح کرد: کاهش وزن ایده آل و بی عارضه یعنی طی ۶ماه حدود ۲۰درصد وزن اولیه خود را کم کنید، یعنی فرد ۱۰۰کیلویی طی ۶ماه ۲۰کیلو کم کند حدودا ماهی۳ الی ۴ کیلو یعنی هفته ای یک کیلو و فرد ۸۰کیلویی طی ۶ماه ۱۶کیلو کم کند.
وی یادآور شد: البته قوت فرد هم ملاک است و در افراد با قوای ضعیف که در شرح حال و معاینه مشخص می‌شود قدم اول اصلاح مزاج و تقویت است نه کاهش وزن و پس از رسیدن به سطح مطلوب انرژی، رژیم غذایی لاغری داده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا