ارتش لیبی به حال آماده‌باش درآمد

به گزارش بصیر به نقل از  مشرق، روزنامه القدس العربی نوشت: ارتش لیبی در بیانیه ای، خطاب به «سرلشکر خلیفه حفتر» از وی خواست تا خونی ریخته نشده، سریعا خود را تسلیم کند.

سرلشکر حفتر، یک نظامی پر سابقه و پر نفوذ لیبی است که دیروز طی بیانیه‌ای خواستار ابطال پارلمان، دولت و قانون اساسی شد و از شروع دوره انتقالی در لیبی سخن گفت. وی از نیروهای وفادار خود خواست، در سرتاسر «طرابلس»، پایتخت لیبی پراکنده شوند. بسیاری سخنان وی را مصداق کودتا دانسته‌‌اند، ولی شخص حفتر، شدیدا در بیانیه خود کودتا را رد  و آن را یک حرکت اصلاح خواهانه توصیف کرد.

سرلشکر خلیفه حفتر در حال حاضر در مکان نامعلومی به سر می برد.

سر لشکر «عبدالسلام العبیدی» فرمانده کل ارتش لیبی، در کنفرانس مطبوعاتی که پس از بیانیه «خلیفه حفتر» تشکیل داد، اعلام کرد که دستور بازداشت، « سرلشگرحفتر» را صادر کرده است. او همچنین تأکید کرد که ارتش لیبی بر همه امور مسلط است و همه ارگان ها در حالت آماده باش به سر می‌برند.

آماده باش نیروهای ارتش لیبی در حالی است که دیروز « علی زیدان» نخست وزیر لیبی، وقوع هرگونه کودتا را تکذیب کرد.

از زمان پیروزی نهایی انقلاب لیبی در ۲۸ مهر ۱۳۹۰ و با کشته شدن قذافی، این کشور دوران پر فراز و نشیبی را سپری کرده است. هنوز بسیاری از عوامل حکومت سابق در رأس برخی امور حاضر هستند از سوی دیگر لیبی از وجود شبه نظامیان در شهرها به شدت رنج می برد، شبه نظامیان عمدتا گروههای سلفی و وابسته به القاعده هستند که پس از معمر قذافی عملا برخی مناطق لیبی را در دست دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا