کره شمالی دو موشک بالستیک آزمایش کرد

بصیر،منابع وابسته به ارتش کره جنوبی از آزمایش موشکی جدید کره شمالی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: کره شمالی صبح پنجشنبه و ساعت ۵:۲۰ صبح به وقت محلی از اقلیم هوانگ هی به سوی آبهای شمال شرقی بندر وانسان در ساحل شرقی کره شمالی دو موشک کوتاه برد شلیک کرده است.

منابع مذکور افزودند: موشک های شلیک شده مسافتی در حدود ۵۰۰ کیلومتر را طی کرده اند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی بیان کرد: ارتش کره جنوبی به دقت اوضاع را زیر نظر دارد و آماده هر اقدام تحریک آمیز نظامی احتمالی از سوی کره شمالی است.

از سوی دیگر یوشیدا سوگا دبیر ارشد کابینه ژاپن از کره شمالی خواست که از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند.وی اعلام کرد: توکیو به همکاری با آمریکا و کره جنوبی ادامه خواهد داد.

سوگا تاکید کرد: دولت بیدار و آماده رویارویی با همه شرایط است.

در همین حال یک مسئول وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: شلیک دو موشک کوتاه برد کره شمالی ناقض مصوبات شورای امنیت محسوب می شود.

وی که نامش را فاش نکرد افزود: سازمان ملل نشست خاصی برگزار نمی کند و تحریم های جدیدی در صورت شلیک موشک کوتاه برد اعمال نمی کند

از سوی دیگر خبرگزاری کره جنوبی گزارش داد: کره شمالی به دنبال توقیف همه دارایی های کره جنوبی در این کشور در واکنش به تحریم های جداگانه ای که دولت کره جنوبی علیه آن اعمال کرده است.

این در حالی است که سخنگوی کمیته رسمی کره شمالی که مسئول تعامل با کره جنوبی است اعلام کرد: ما ابطال همه توافقات مربوط به همککاری اقتصادی و تبادلات امضا شده میان دو کره را اعلام می داریم.همه دارایی های شرکت های کره جنوبی و دستگاه مربوط آن در نزد ما را مصادره خواهیم کرد زیرا کره جنوبی اقدام به توقف برنامه گردشگری به کوه کومکانگ و توقف فعالیت منطقه صنعتی کیسونگ کرده است.

شایان ذکر است که سئول یک ماه قبل اقدام به توقف فعالیت منطقه صنعتی کیسونگ که طرحی مشترک میان دو کره بود به طور کامل گرفت.در دوم مارس گذشته شورای امنیت تصمیم به اعمال تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ گرفت.

حزب الله

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا