مرغ طلایی یک غذای سالم بدون نیاز به روغن

بصیرنیوز،طرز تهیه مرغ طلایی را به نقل از آشپزباشی بخوانید. این مرغ ‌های آبدار در کنار سبزیجات تازه و سیب زمینی‌های خامه‌ای را از دست ندهید.

نکاتی در رابطه با تهیه‌ی مرغ طلایی:
۱. سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و نازک ورقه ورقه کنید. سیب‌زمینی‌ها را در ظرفی ریخته، روی آن‌ها آب‌جوش بریزید و درب ظرف را ببندید.
۲. پیازها را پوست گرفته و نازک ورقه ورقه کنید.
۳. از ۴ عدد فیله‌ی سینه مرغ هر کدام به وزن تقریبا ۱۲۰ گرم استفاده کنید.
۴. تره فرنگی‌ها را به صورت طولی از وسط نصف کنید. آن‌ها را بشویید و بعد ریز خرد کنید.
۵. بیکن‌های گوشت را خرد کنید.
۶. نخود فرنگی‌ها را آب پز کنید.
مواد لازم:
سیب‌زمینی ۸۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد
روغن زیتون به میزان لازم
عصاره مرغ ۱ عدد
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
مریم گلی ۱/۲ دسته
فیله مرغ ۴ عدد
رزماری ۵ شاخه
خامه ۱۰۰ میلی لیتر
پنیر پارمزان ۳۰ گرم
تره‌فرنگی ۲۰۰ گرم
بیکن گوشت ۲ ورق
اسفناج ۲۰۰ گرم
نخودفرنگی ۲۰۰گرم
گریل فر را روشن کنید. بعد از این که سیب زمینی‌ها را در آب جوش خیس کردید، حلقه‌های پیاز را در سینی فر ریخته، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون روی آن‌ها بپاشید، عصاره مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به آن‌ها بزنید. برگ‌های مریم گلی را با دست نصف کرده و روی آن‌ها قرار دهید.
سینه‌های مرغ را روی کاغذ روغنی قرار دهید و به آن‌ها نمک و فلفل بزنید و برگ‌های رزماری را روی آن‌ها بگذارید. سپس بخشی از کاغذ را روی آن‌ها بکشید و با وردنه آن ها را بکوبید تا به پهنای یک و نیم سانتی متر درآیند.۱ قاشق غذاخوری روغن در ماهیتابه‌ای روی حرارت متوسط رو به بالا بریزید و تکه‌های مرغ را برای حدود ۴ دقیقه از هر طرف تا زمانی که مغزپخت و طلایی رنگ شوند، بپزید.
سیب زمینی‌ها را آبکشی کنید، آن‌ها را در سینی فر ریخته و با پیازها ترکیب کنید. خامه را روی آن‌ها بریزید و پنیر را روی آن‌ها رنده کنید و آن‌ها را زیر گریل قرار دهید، تا طلایی و مغز پخت شوند. تره‌فرنگی‌ها را به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن به مرغ‌ها اضافه کنید، حرارت را زیاد کرده و آن‌ها را تفت دهید. سپس بیکن گوشت خرد شده را اضافه کنید. در پایان اسفناج و نخود فرنگی را اضافه کنید. وقتی اسفناج و نخود فرنگی‌ها نرم شدند، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.مرغ را در کنار سبزیجات و سیب‌زمینی خامه‌ای میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا