بشار اسد با کسب ۸۸.۷ درصد از آراء پیروز انتخابات سوریه شد

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز، بشار اسد با کسب اکثریت آراء در انتخابات سوریه به پیروزی رسید و برای بار سوم به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد. «جهاد الحام»، رئیس مجلس سوریه با اعلام این خبر گفت بشار اسد، ۸۸٫۷ درصد آراء را به دست آورده است.
دادگاه عالی سوریه پیش از این میزان مشارکت در انتخابات سوریه را  ۷۳٫۴۲ درصد اعلام کرده بود. تعداد کل واجدین شرایط در انتخابات سوریه ۱۵۸۴۰۵۷۵ نفر بوده که از این تعداد، ۱۱۶۳۴۴۱۲ نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند.
از میان آرای اخذ شده ۴۴۲۱۰۸ رأی باطل بوده است.
بیش از ۹۶۰۰ حوزه رای‌گیری ساعت ۷:۰۰ صبح سه شنبه (۳ ژوئن، ۱۳ خرداد) به وقت محلی (۰۴۰۰ به وقت گرینویچ) در بخش‌های تحت کنترل دولت در سوریه گشایش یافت.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، که برای سومین دوره ریاست جمهوری خود نامزد شده بود با «ماهر عبدالحافظ حجار»، نماینده حلب در پارلمان، و نیز «حسن عبدالله النوری»، قانون گذار پارلمان از دمشق، رقابت کرد.
دمشق با وجود ادامه خشونت و ناآرامی‌های ناشی از تعرض شبه نظامیان مورد حمایت خارج، بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پافشاری کرده است.
دولت سوریه ضمن رد اتهام‌های مخالفان و کشورهای غربی درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تصریح کرده است قصد دارد انتخاباتی شفاف و آزاد برگزار کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در بحران سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر کشته شده‌اند.
شبه نظامیان مورد حمایت خارج تهدید کرده بودند برای اختلال در رای‌گیری تلاش خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا