آستارا نقطه ورودی ارتباط بین‌المللی دیتا با اروپا و آسیا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود خسروی عصر امروز در جمع مدیران گیلان با اشاره به توسعه شبکه ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: در راستای خدمات‌رسانی بهتر به اپراتورهای مختلف در حوزه‌های دیتا و اینترنت و تلفن‌های ثابت و همراه، شرکت ارتباطات زیرساخت در دوره یک ساله دولت یازدهم اقدام به اجرا و راه‌اندازی پروژه‌های خود در سطح ملی و استانی کرده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه کانال‌سازی فیبر نوری در گیلان تصریح کرد: اجرای پروژه کانال‌سازی  فیبر نوری در مسیرهای زیرساختی استان به طول ۲۸۸ کیلومتر در مسیرهای رشت، انزلی، تالش، آستارا، لاهیجان، چابکسر به جمهوری آذربایجان انجام شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری، نصب سامانه‌های پایش ترافیک استان را از دیگر پروژه‌های افتتاحیه ذکر کرد و گفت: نصب سامانه‌های پایش ترافیک شبکه استان به ظرفیت ۲۳ گیگابایت و توسعه تجهیزات تکمیلی کانال‌های بین‌المللی استان به ظرفیت ۱۸۰ کانال بین‌الملل در مرکز PC رشت از دیگر پروژه‌های افتتاحیه است.

وی توسعه شبکه انتقال و توسعه و تجهیز سیستم‌های شبکه انتقال ارتباطات راه دور استان در شهرهای رشت، انزلی، آستارا و تالش را از پروژه‌های قابل افتتاح شرکت ارتباطات زیرساخت در هفته دولت برشمرد. 

خسروی با بیان اینکه توسعه و تکمیل زیرساخت‌های تغذیه نیرو مراکز از دیگر برنامه‌های ما در هفته دولت در سال جاری است، گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های تغذیه نیرو مراکز گیلان در شهرهای رشت، بندر انزلی، آستارا، لوشان و مرکز مایکروویو عطاکوه لاهیجان از برنامه‌های این هفته است.

وی یادآور شد: آماده‌سازی فضا و ساختمان برای ایجاد ارتباط بین‌المللی دیتا با اروپا و آسیا، شهر آستارا به عنوان نقطه ورودی این پروژه انتخاب شده و اکنون در حال فعالیت است.

*۳۰ درصد از پهنای باند ارتباطی کشور در آستارا تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از پهنای باند ارتباطی کشور از طریق درگاه ارتباطی آستارا در گیلان تامین می‌شود، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی شبکه‌های ملی اطلاعات مانند یک چرخ دنده  اصلی عمل می‌کند و بقیه اپراتورها، سرویس‌های خود را از طریق این شرکت در یافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های خصوصی در زمینه زیر ساخت سرمایه‌گذاری نمی‌کنند تصریح کرد: اصولاً بخش‌های خصوصی به خاطر هزینه‌های سنگین در بخش زیر ساخت‌ها تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند و به همین دلیل دولت برای خدمات‌رسانی به مردم در این بخش ورود کرده است.

خسروی با بیان اینکه حدود ۵۶ هزار کیلومتر در کشور فیبر نوری وجود دارد، متذکر شد: برای ایجاد ارتباطات بین‌الملل علاوه بر نیاز به درگاه‌های بین‌المللی به شبکه‌های ماهواره‌ای نیز نیاز داریم.

وی با اشاره به حفظ امنیت شبکه‌های اطلاعاتی خاطرنشان کرد: برای حفظ امنیت شبکه‌های اطلاعاتی و محافظت از اطلاعات مردم به شرکت‌های IP نیاز داریم.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، موقعیت گیلان را استثنایی خواند و گفت: گیلان به دلیل وجود درگاه ارتباطی در آستارا و به خاطر توسعه یافتگی مورد توجه ویژه وزارت ارتباطات قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای پروژه «ایپک» یادآور شد: این مهم‌ترین پروژه ارتباطی است که از مسیر آستارا به اروپا ترانزیت می‌شود.

خسروی، درگاه ارتباطی آستارا را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین قطعی ارتباط در این درگاه موجب بروز مشکل در ارتباطات بین‌المللی می‌شود.

وی درباره شبکه‌های ارتباطی گیلان متذکر شد: با افتتاح پروژه‌های فعلی، شبکه‌های داخلی ارتباطی گیلان را ۳۲ گیگ افزایش دادیم و اکنون ۱۸۰ کانال بین‌الملل در استان ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، درباره شبکه‌های انتقال در گیلان متذکر شد: بحث شبکه‌های انتقال در رشت، انزلی، آستارا و تالش انجام شده است و توسعه شبکه‌های انتقال در دیگر شهرها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت شبکه‌های اینترنت در گیلان گفت: اینترنت در گیلان دارای ظرفیت ۲٫۵ گیگ بود که با افتتاح پروژه‌های مذکور به ۷۰ گیگ افزایش می‌یابد.

خسروی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در سال ۹۴ شهر رشت  را به عنوان دروازه بین‌الملل اینترنت انتخاب کنیم و این موضوع با بهینه‌سازی و استفاده مناسب از منابع و افزایش کیفیت امکانپذیر می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا