مدیرمسئول بصیرنیوز مطرح کرد:

بحران اعتیاد به فضای مجازی در ایران/ فضای مجازی به حال خود رها شده است/ نقش مهم روحانیت در انتشار ارزش‌های اسلامی در فضای مجازی

بصیر، سیداحمد حسینی در جلسه کارگروه فضای مجازی اداره تبلیغات فریدونکنار در سالن اجتماعات این اداره، اظهار کرد: ضریب نفوذ اینترنت در کور ایران نسبت به سایر نقاط جهان بسیار بالا است و حدود ۶۰ درصد کاربران نرم‌افزار تلگرام ایرانی‌ها هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان ایرانی حدود ۱۷ تا ۲۰ ساعت از زمان روزانه خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند، تصریح کرد: اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی در حال تبدیل شدن به یک بحران در جامعه ایران است.
مدیرمسئول بصیرنیوز با اشاره به اینکه در فضای مجازی گرایش به کانال‌های غیردینی و ترس از فعالیت‌های مذهبی به فراوانی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: همواره عادت کرده‌ایم پس از بیماری به سراغ درمان آن برویم و هیچگاه برنامه‌ای برای پیشگیری نداشتیم.
حسینی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه «اگر رهبر نمی‌شدم، رئیس فضای مجازی می‌شدم»، اظهار کرد: امروز دشمن با در اختیار قرار دادن این نرم‌افزارهای اینترنتی به دنبال تغییر هویت واستحاله از درون جوانان آینده‌ساز این سرزمین است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مهد شهادت است و دشمن به خوبی می‌داند که در جنگ سخت نمی‌تواند موفق شود، گفت: امروز دشمن در جنگ نرم و در مباحث فرهنگی حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد اما کمترین فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته است.
مدیرمسئول بصیرنیوز با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای جهان بخش فرهنگی سهم قابل توجهی در بودجه آن کشور دارد، خاطرنشان کرد: بسیج یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای رونق امور فرهنگی است اما مسئولان اجرایی کشور بودجه این نهاد مقدس را نسبت به سال‌ها گذشته کمتر کرده‌اند.
حسینی افزود: نه تنها در فضای مجازی نظارتی صورت نمی‌گیرد و به حال خود رها شده است بلکه برنامه‌ای ارزشی برای خوراک‌دهی به جوانان کشور نداریم و مسئولان خود را جدای از این فضا می‌دانند.
وی با بیان اینکه مسئولان باید برای حضور در فضای مجازی و تاثیرگذاری مثبت در آن برنامه‌ریزی دقیق‌تری بکنند، افزود: عدم حمایت مسئولان دولتی از نیروهای ارزشی و انقلابی موجب شده تا این افراد در حال قرار گرفتن در انزوا باشند.
مدیرمسئول بصیرنیوز در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار تشکیل کارگروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره در فضای مجازی شد و گفت: اگر نگاه عملکردی و همایشی به فضای مجازی داشته باشیم موفق نمی‌شویم.
حسینی در پایان نقش روحانیت در انتشار ارزش‌های نظام و انقلاب را در فضای مجازی بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: در فضای شهرستانی موسسات مختلف تبلیغی و قرآنی نیز می‌توانند در انتشار ارزش‌های اسلامی در فضای مجازی موثر و تاثیرگذار باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا