اسرائیل و تکفیریها دو خطر بزرگ برای منطقه هستند/ مقاومت در آمادگی کامل به سر می برد

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری مهر ، سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید مقاومت از جمله شهید عماد مغنیه، ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای مقاومت و جانبازان گفت: محور سخنان من درباره دشمن صهیونیستی و مقاومت، موضوعات لبنان،سوریه و منطقه و سوم درباره دولت جدید خواهد بود.

اسرائیل همه ملت های منطقه را تهدید می کند

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: اسرائیل خطری برای همه کشورهای منطقه و مردم آن است و دشمن اصلی محسوب می شود.

سید حسن نصرالله بیان کرد: ما درمرحله ای به سر می بریم که احدی نمی خواهد درباره اسرائیل سخنی گفته شود و این همان چیزی است که آمریکا و اسرائیل می خواهند.

وی افزود: خواسته آنها حذف فلسطین و نزاع اعراب با اسرائیل از دایره اولویت هاست، توجه ویژه آمریکا به حل مناقشه اعراب و اسرائیل سئوال برانگیز و شگفت آور است.

سیدحسن نصرالله بیان کرد: دولت آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی به دنبال مشغول نگه داشتن اعراب به مسائل داخلی خود برای حذف مسئله فلسطین هستند.

وی افزود: اسرائیل همواره خطر است اسرائیل با جنگ روانی ضد مقاومت به دنبال به دست آوردن فرصت لازم است.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل خطری برای لبنان است و جوانان باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.اگر مقاومت نبود اسرائیل در لبنان باقی می ماند و همه لبنانی ها فارغ از وابستگی ها باید مراقب اسرائیل باشند.

تسلط تکفیریها بر سوریه شرایطی بدتر از افغانستان را رقم می زند

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن هشدار درباره تسلط گروههای تروریستی تکفیری بر سوریه ولبنان آن را به منزله ایجاد شرایطی به مراتب بدتر از افغانستان برای این کشور توصیف کرد.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل دشمن  و خطر دائمی برای لبنان،امنیت، حاکمیت،نفت و آبهای لبنان است. بسیاری معتقد هستند که اشغال لبنان از سوی اسرائیل به خاطر مسئله فلسطین بود و ربطی به لبنان نداشت، بلکه بلکه به فلسطینی ها و مقاومت فلسطین ربط دارد.

وی گفت: اگر مقاومت و درگیری خونین رزمندگان مقاومت لبنان با اشغالگران نبود اسرائیل از نوار مرزی خارج نمی شد و در لبنان باقی می ماند..

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: اگر مقاومت نبود اسرائیل در لبنان باقی می ماند.آنها خواستار هیمنه و سیطره  بر مقدرات ملت لبنان هستند و خیر هیچ یک از طوایف لبنان را نمی خواهند.اسرائیل فرصت را برای هجمه به مقاومت در لبنان و فشار بر آن مناسب می داند و به دنبال فرصت ها ی دیگر است.

هیچ ترسی از اسرائیل نداریم

نصرالله بیان کرد: امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای مقاومت می گویم که رژیم صهیونیستی می داند که ما از آن ترس نداریم و این رژیم نمی تواند خللی در عزم ما وارد کند و می داند که مقاومت در آمادگی کامل به سر می برد.رژیم صهیونیستی باید نگران باشد و حساب ویژه ای نسبت به مقاومت باز کند.باید میلیون ها حساب باز کند و باید در همین وضع بماند و دچار اشتباه محاسباتی نشود.

وی افزود: اسرائیل باید بداند که مقاومت بر آمادگی خود باقی می ماند با وجود همه تحولات در لبنان و سوریه آمادگی خود را حفظ می کند. امیدواریم که روزی بیاید که ارتش لبنان به تنهایی بتواند از لبنان حفاظت کند..

نصرالله بیان کرد: از سال۱۹۸۲ تا۲۰۰۰ و۲۰۰۶ دائما در لبنان مقاومت را سبب اقدامات تهاجمی اسرائیل می دانستند.حامیان مقاومت و بسیاری دیگر به مقاومت ادامه دادند و به دستاورد هایی که همه لبنانی ها از آن بهره می برند دست یافتند.

خطر تروریسم تکفیری برای ملتهای منطقه

وی تروریسم تکفیری را دیگر خطر بزرگ برای ملتهای منطقه دانست و افزود: مشکل گروه های تکفیری این است که هیچ فکر و عقیده ای را غیر از خود قبول ندارند و هر دیدگاه مخالف با خود از نظر سیاسی و تکفری را نمی پذیرند.این تروریسم تکفیری در کل منطقه وجود دارد و از گروه های مسلح در همه کشورهای منطقه تشکیل می شود و این گروهها منطق کنار زدن  وحذف دیگران را دنبال می کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: آنچه در سوریه میان داعش و جبهه النصره می گذرد موضوعی قابل تامل است. اخباری از وجود هزاران کشته و دهها عملیات انتحاری علیه یکدیگر و خودروهای بمبگذاری شده وجود دارد.آنها به احدی رحم نمی کنند.

وی افزود: گروههای افغانی با قوی ترین ارتش یعنی اتحاد جماهیر شوروی سابق جنگیده اند.پس از خروج ارتش شوروی سابق برخی گروهها که دارای تفکرات تکفیری بودند وارد جنگ با دیگر گروهها شدند و کشتاری علیه یکدیگر به راه انداختند که ارتش شوروی به راه نینداخته بود.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: در الجزایر گروههای مسلح با مردم چه کردند؟ تروریستهای تکفیری با به راه انداختن انفجارها و عملیاتهای انتحاری در لبنان به طور علنی جنگ را آغاز کردند. اسرائیلی ها این گروههای مسلح را وارد  و آمریکایی ها از آن استفاده کردند.

پاسخ به تردیدافکنی برخی طرفها درباره حضور حزب الله در سوریه

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: لبنان بخشی از اهداف تکفیری ها قبل از حضور حزب الله در سوریه بود.برخی بر این باورند که اگر حضور حزب الله در سوریه نبود این اقدامات تروریستی رخ نمی داد سئوالی که مطرح است آیا قبل از حضور حزب الله در سوریه در لبنان، جنگ نبود؟ مناطق مسیحی نشین و ارتش با خودروهای بمب گذاری شده هدف قرار نمی گرفت.

وی در ادامه به نگرانی شدید کشورهای غربی از بازگشت تروریستهای مورد حمایت خود به اروپا اشاره کرد و گفت بیشتر کشورهایی که از گروههای مسلح حمایت کردند نگران تبعات بازگشت این گروههای مسلح به کشورهایشان هستند.

نصرالله بیان کرد: تعدادی از کشورها مانند تونس قوانینی وضع کرده اند که سفر فرزندان خود برای جنگ در سوریه را منع کرده است.

تحلیل مواضع سعودیها در خصوص سوریه

وی افزود: سعودی ها تحرکاتی را علیه شیوخی که جوانان را برای رفتن به سوریه تشویق می کنند آغاز کرده اند.سعودی ها در همه جبهه ها در سوریه می جنگند، ولی امروز به این نتیجه رسیدند که بایدمانع رفتن جوانان خود به سوریه شوند.سعودی ها درک کردند که بازگشت جوانان مسلح از سوریه مشکلات زیادی برای عربستان سعودی به بار می آورد.چرا سعودی ها و دیگران حق دارند در هراس باشند اما لبنانی ها حق دفاع از خود را ندارند به ویژه که ما در همسایگی سوریه قرار داریم.

نصرالله تاکید کرد: گروههای مسلح استراتژی سیطره بر مناطق مرزی با لبنان را دنبال می کنند و آنها می آیند و موضوع به زمان و مکان خاصی محدود نمی شود.لبنان هدف گروههای تکفیری و بخشی از طرحهای آنهاست.

هشدار درباره سیطره تکفیریها بر سوریه

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: اگر خدای ناکرده آنها  در اهداف خود موفق شوند سوریه از افغانستان بدتر خواهد شد.

وی بیان کرد: آنچه در الرقه رخ داد نمونه و گواهی کامل از تحولات در سوریه در صورت سیطره گروههای مسلح بر آن است.

نصرالله به نگرانی غربی ها از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه با حضور بشار اسد اشاره کرد و گفت انتخابات باید در سوریه برگزار شود و دلیل این همه نگرانی چیست؟ زیرا می دانند که رای مردم به کدام سوی می رود.

انتقاد از سکوت غربی ها در قبال هتاکی تکفیریها به مقدسات مسیحیان

دبیرکل حزب الله با انتقاد از سکوت مدعیان و کشورهایی که مدعی تبعیت از مسیحیت هستند، در قبال هتاکی گروههای تکفیری به مقدسات مسیحیان در سوریه گفت مقدسات مسیحیان در سوریه از سوی گروههای تروریستی مورد تعدی قرار گرفت واکنش جهان در قبال آن چه بود؟

نصرالله هشدار داد اگر گروههای مسلح بر سوریه مسلط شوند اوضاع چگونه خواهد بود شورای ملی یا رئیس ائتلاف مخالفان آن را کنترل خواهد کرد؟اگر گروههای مسلح مسلط شوند آیا آینده برای جریان المسقبل در لبنان خواهد بود؟ آیا آینده ای برای گرایشهایی غیر از این وجود خواهد داشت؟

حزب الله به خاطر دفاع از مردم در سوریه دخالت کرد.

وی خاطر نشان کرد: سی هزار لبنانی در القصیر مورد حمله قرار گرفتند و برخی از آنها ربوده شدند و زنان لبنانی مورد هتک حرمت قرار گرفتند دولت لبنان چه کار کرد؟تنها از خود بی  طرفی و خویشتنداری نشان داد آیا ما نباید از آنها دفاع می کردیم؟

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: آیا فراموش کرده اید هنگامی که ساکنان البقاع تهدید شدند و قرار بود گروه های تروریستی تنها در فاصله نیم ساعت بر بقاع مسلط شوند؟ آیا باید اجازه می دادیم که این اتفاق در بقاع رخ دهد؟

حزب الله همواره طرفدار گفتگو است.

رهبر مقاومت لبنان در ادامه، گفتگو را منطق دائمی حزب الله توصیف کرد و دولت تازه شکل گرفته لبنان را نجات دهنده کشور دانست.

سید حسن نصرالله گفت: قبل از مسلمانان از مسیحیان می پرسم آیا سرنوشت کلیساهای و راهبه ها و اسقف های خود را در سوریه مشاهده نکردید؟ اگر این گروهها مسلط شوند سرنوشتی روشن برای دیگران باقی نخواهد ماند.

وی افزود: ما از صبر خانواده های شهیدان و زخمی شدگان تمجید می کنیم.از خویشتن داری و صبر مردم و خودداری از عکس العمل های احساسی قدردانی می کنیم و این موضوع بزرگی و خوی متمدنانه است.در این مبارزه باید صبر پیشه کرد. افرادی که در انفجارها شهید شدند همانند کسانی هستند که در سوریه شهید شده اند. ما در این نبرد پیروز خواهیم شد و این نیازمند وقت است و ما نیاز به عقل و امکانات و آمادگی داریم.

نصرالله بیان کرد: آنها می خواهند که شیعیان را با این انفجارها به عکس العمل وادار کنند و این رخ نداده و نخواهد داد.از دیگر اهداف آنها ایجاد فتنه میان اردوگاهها و اطراف آنها است.چه اصراری وجود دارد که رهبر برخی گروهها فلسطینی باشند و اصرار می کنند که برخی خودروها از اردوگاهها خارج شده اند؟

مسئولیت برقراری امنیت با ارتش و دولت است

وی افزود: مسئولیت برقراری امنیت با ارتش و دولت است هنگامی که اطلاعاتی به دست می آوریم آن را به دولت تحویل می دهیم.دستاوردهای ارتش و اطلاعات آن به ویژه دستاوردهای اخیر آنها قابل تقدیر است و از همه می خواهیم در این زمینه همکاری کنند.

نصرالله بیان کرد: ما هیچگاه به مشارکت جریان المستقبل یا حزب دیگری در دولت اعتراض نکرده ایم. ما هیچگاه وتویی برای مشارکت هیچ طرف سیاسی دیگر قرار نداده ایم.دولتی که متولد شد لبنان را از مخاطرات تشکیل دولت بی طرف نجات داد.

وی افزود: ما با دولت و مشارکت ملی هستیم.ما هرگز نگفته ایم که با جریان چهارده مارس دور میز گفتگو نمی نشینیم و در دولت با آنها مشارکت نمی کنیم.

حزب الله و جنبش امل زمینه تشکیل دولت جدید را فراهم کردند

نصرالله تصریح کرد آنکه باب این دستاورد ملی و تشکیل دولت را باز کردند جنبش امل و حزب الله بودند.ما این باب را گشودیم و اگر بر موضع خود می ماندیم معلوم نبود کشور به کدام سوی کشیده می شد ما کوتاه آمدیم.ما به دنبال هدف خاصی نبودیم و به دنبال پست نبودیم.

نصرالله بیان کرد: دولت تمام سلام، دولت فراگیر وحدت ملی نیست اما دولت مصلحت ملی است.ما با روح مثبت در راستای مصلحت ملی حرکت می کنیم و در راستای مصون ماندن جبهه داخلی از موج فتنه تلاش می کنیم.ما امیدواریم که دولت به قانون اساسی توجه کند و به مقابله با تروریسم و حل مشکلات اقتصادی بپردازد.در شرایط کنونی باید همه تلاشها در راستای منافع کشور باشد.

حمایت مجدد از انقلاب مردمی بحرین

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به راهپیمایی گسترده بحرینی ها گفت: به همه ملت مظوم بحرین و انقلاب مسالمت آمیز آنها پس از سه سال و ادامه تحرکات مسالمت آمیز آنها با وجود اقدامات سرکوبگرانه رژیمی که به زور بر آنها تحمیل شده، تهنیت و تبریک می گویم.

وی در پایان اظهار داشت: به خاطر گرفتن فرصت از اسرائیل جنگ در سوریه را متوقف کنید.صدور بیانیه های صرف کافی نیست زیرا برخی به دنبال بهره برداری از فلسطین هستند.ما با شهدا عهد و میثاق می بندیم که راه آنها را ادامه دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا