جانشین سازمان بسیج دانشجویی

هدف از دعوت هیأت انگلیسی به ایران چیست؟

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، داوود گودرزی جانشین سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه در رابطه با سفرهای اخیر صورت گرفته به کشور چند نکته قابل بحث وجود دارد، گفت: جریان دانشجویی عرف دیپلماتیک را می‌پذیرد و ضرورت ارتباطات بین‌المللی را نفی نمی‌کند ولی انچه قابل هضم نیست این است که سفرهای اخیر صورت گرفته به ایران با هدفی خاص انجام می‌شود.

وی افزود: سفر وزیر خارجه ایتالیا، هیأت پارلمانی اروپا و حالا سفر هیأت انگلیسی به ایران به رهبری جک استراو به ظاهر خوب است و مشخص می‌شود که ما در انزوا نیستیم و با کشورهای دیگر ارتباط داریم ولی سوال جریان دانشجویی از مجلس و دولت این است که  دستاورد این سفرها چیست؟

گودرزی ادامه داد: هر سفر دیپلماتیک یک خروجی دارد و باید مشخص شود که خروجی سفرهای اخیر صورت گرفته به ایران چیست به خصوص سفر هیأت انگلیسی که ما حساسیت ویژه‌ای بر روی آن داریم زیرا این کشور در پروسه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران و حتی شکل‌گیری فتنه ۸۸ نقش داشت و باید هدف از دعوت هیأت انگلیسی به ایران مشخص شود.

جانشین بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: آیا سفر هیأت انگلیسی به ایران جاده صاف‌کن ارتباط مجدد با کشور انگلیس است؟ ما چه نفعی از ارتباط با روباه پیر خواهیم داشت؟

وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی به دنبال تطهیر عوامل داخلی فتنه هستند و حالا مجلس، عوامل پشت پرده فتنه را نیز به کشور دعوت می‌کند، این افراد در شکل‌گیری فتنه ۸۸ دخالت مستقیم داشتند.

گودرزی با بیان اینکه قطع ارتباط با کشور انگلیس حتما برای ما نفع داشته است عنوان کرد: عده‌ای سعی دارند از فرصت استفاده کنند و فضای کشور را با شتاب به سمت ارتباط با انگلیس ببرند و به همین دلیل تحلیل‌های غلطی را ارائه می‌کنند به طوری که به دولت فشار آورده و اعلام می‌کنند که اگر با انگلیس ارتباط داشته باشیم برایمان نفع دارد.

جانشین بسیج دانشجویی گفت: سوال ما این است که دستاورد سفر هیأت انگلیسی به ایران چیست و از نمایندگان مجلس می‌پرسیم چرا با وجود اعلام مواضع مناسب علیه فتنه که در رای اعتماد به وزرای دولت نیز به خوبی این مواضع مطرح شد ولی در عملکردشان با دعوت از هیأت انگلیسی مسئله دیگری را نشان دادند.

وی ادامه داد: ما چه نفعی از ارتباط با انگلیس بدست می آوریم؟ کشوری که ۲۰۰ سال سابقه استعماری در ایران و جنایات علیه ایران دارد چه نفعی برای ما می‌تواند داشته باشد و چطور می توانیم به این کشور اعتماد کنیم؟

گودرزی افزود: درخواست جدی ما از نمایندگان مجلس این است که با تحلیل غلط برخی از افراد فریب نخورند، مواضع انقلابی ما باید در صدر موضع‌گیری‌هایمان باقی بماند نه اینکه عملکرد ما حرف‌هایمان را نفی کند.

جانشین بسیج دانشجویی اعلام کرد: دعوت از عوامل پشت پرده فتنه به کشور اصلا قابل هضم نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا