افزایش ۴ میلیون تنی محصولات کشاورزی خوزستان

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیخسرو چنگلوایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: ۷۰ هزار هکتار از اراضی طرح سفر مقام معظم رهبری در خوزستان با حضور مسئولان به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از ۷۰ هزار هکتار از اراضی طرح مقام معظم رهبری در خوزستان در هفته جهاد کشاورزی انجام می شود بیان کرد: برای اجرای کامل این طرح یک‌ونیم میلیارد دلار از سوی دولت تصویب شد که با موافقت رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: تاکنون ۲۵۰ میلیون دلار از اعتبار در نظر گرفته شده برای این این طرح به استان ما تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه طرح مقام معظم رهبری بزرگترین طرح زیر بنایی از خلقت آدم تا کنون در بخش کشاورزی است، افزود: هم‌اکنون اجرای این طرح در یکصد هزار هکتار از اراضی خوزستان در حال انجام است.

چنگلوایی در ادامه با بیان اینکه طرح مقام معظم رهبری در ۱۹ شهرستان خوزستان در حال اجرا است اضافه کرد: بخشی از اراضی این طرح در ۱۳ شهرستان آماده بهره برداری است.

وی در ادامه به معرفی شهرهایی که قرار است اراضی آماده شده از طرح مقام معظم رهبری در آنها به بهره برداری برسد، پرداخت و گفت: اندیمشک، شوش، دزفول، شوشتر و باوی از جمله این شهرها هستند.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان، حمیدیه، هویزه، شادگان و دشت آزادگان را از دیگر شهرستان هایی معرفی کرد که اجرای طرح مقام معظم رهبری در بخشی از اراضی آنها به پایان رسیده است.

به گفته وی، همچنین اجرای طرح مقام معظم رهبری در بعضی از زمین های کشاورزی رامهرمز، رامشیر، امیدیه و بهبهان به پایان رسیده و همزمان با هفته جهادکشاورزی به بهره برداری می‌رسند.

چنگلوایی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اجرای هرچه سریعتر این طرح تاکید کرد و افزود: ساخت کانال‌های اصلی انتقال آب به زمین های کشاورزی از سوی سازمان آب و برق خوزستان انجام شده است.

وی مجری طرح مقام معظم رهبری را موسسه جهاد نصر معرفی کرد و یادآور شد: هم‌اکنون این موسسه در شهرهای گوناگون خوزستان در حال انجام فعالیت است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه به تاثیر اجرای طرح مقام معظم رهبری در اراضی کشاورزی خوزستان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح تولیدات محصولات کشاورزی خوزستان بین ۳ و نیم تا ۴ میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: البته امکان اینکه با اجرای طرح مقام معظم رهبری در استان خوزستان ۸ میلیون تن به تولیدات کشاورزی ما اضافه شود نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا