عدم ابلاغ «سند مهندسی فرهنگی» توسط رئیس جمهور را تکذیب می‌کنم

به گزارش بصیر:محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ضمن تکذیب  و اظهار ناراحتی از انتشار اخباری که با موضوع عدم ابلاغ «سند مهندسی فرهنگی» توسط رئیس جمهور منتشر شده است، توضیح داد: جناب آقای رئیس جمهور از مدتی قبل در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاحاتی را پیشنهاد کردند که به اجرایی شدن سند مهندسی فرهنگی کمک می‌کند و احتمال موفق شدن اجرای این سند و سرعت عملیاتی شدن آن را افزایش می‌دهد. ایشان سپس اعلام کردند که باید بحث اجرایی شدن این سند را همه با هم دنبال کنیم تا به نتیجه مطلوب برسد.

مخبر دزفولی ادامه داد: ایشان این پیشنهادهایشان را مطرح کردند و  فرمودند اگر دوستان محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی موافقند این اصلاحات انجام بگیرد! شورا هم با پیشنهاد جناب آقای رئیس جمهور موافقت کرد و قرار بر این شد که اولا ستاد راهبری مهندسی فرهنگی را تشکیل دهیم و در عین حال پیشنهادهای اصلاحی که جمعی از دوستان روی آن کار کردند را اعمال کنیم.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادهای ارائه شده، پیشنهادهایی هستند که قوت کار سند فرهنگی و قابلیتهای اجرایی آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، ضمن اینکه این پیشنهادها قرار است به زودی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود و بعد از بررسی، آن را با یک پشتوانه قوی‌تر یعنی با حمایت دولت محترم یازدهم به نتیجه برسانیم.

وی تصریح کرد: بنابراین این خبر که درباره ابلاغ نکردن «سند مهندسی فرهنگی» توسط رئیس جمهور منتشر شده، خبر نادرستی است و من نمی‌دانم که این اخبار نادرست و ناصحیح را از کجا می‌آورند.

مخبر دزفولی در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم که «آیا رئیس جمهور یا مشاور ایشان اشکالاتی بر سند مهندسی موجود گرفته‌اند؟» گفت: اصلا اینطور نبوده و ایرادی مطرح نشده است. ایشان اصلاحاتی را  برای موفقیت هر چه بیشتر این سند در مرحله اجرا پیشنهاد کردند، و نکته مهم‌تر اینکه دولت یازدهم هم بهتر و جدی‌تر آن را برای اجرایی شدن پیگیری کند. همانطور که گفتم شورای عالی انقلاب فرهنگی هم چندین ماه قبل با پیشنهاد ایشان که هم در دفتر رئیس جمهوری و هم در دبیرخانه شورا، توسط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی روی آنها کار شده، موافقت کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان اظهار امیدواری کرد که به زودی ستاد راهبری سند مهندسی فرهنگی تشکیل شود تا با حمایت دولت یازدهم به طور جدی به سمت اجرایی شدن این سند پیش برویم.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا