زخم کامیون‌ها بر پیکر پل تاریخی بابل

بصیر،مهدی ایزدی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از این پل تاریخی اظهار کرد: در این بازدید اعتبار یک میلیارد ریالی برای مرمت این بنا در نظر گرفته شد که در صورت تخصیص اعتبار، مرمت و استحکام بخشی پل با توجه به توافق انجام شده با وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد. وی با اشاره به وجود ترک‌هایی در این پل تاریخی گفت: از سه سال قبل ترک‌ها و آسیب‌های جزئی در این پل دیده شده است که به نظر می‌رسد مربوط به تردد ماشین‌های سنگین از روی این پل باشد. ترک‌ها و آسیب‌ها ادامه پیدا نکرده و طی این چند سال تغییر چندانی نداشته است.

ایزدی تصریح کرد: از شهرداری و وزارت راه خواسته شده تردد کامیون‌ها از روی این پل ممنوع شود. وی با اشاره به اینکه پل محمد حسن خان متعلق به دوره محمد حسن خان قاجار است، توضیح داد: این پل در مسیر ارتباطی غرب و شرق مازندران قرار داشته و شهر بابل را به شهر آمل متصل می‌کرده است. مصالح ساختمانی این بنا شامل آجر، ساروج و ملات آهک و گل بوده و پایه اصلی پل از سنگ تشکیل شده و دارای موج‌شکن‌های سنگی است. این پل در دوره پهلوی اول به وسیله بتون مستحکم شده است.

بهار نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا