تکاپوی انتخاباتی دولتی ها شدت گرفت؛

شهرستان گردی مجمع مشورتی خود ساخته نوبخت در آستانه انتخابات/ باز تولید ستادهای انتخاباتی روحانی در پوشش “حزب مخفی”

بصیر، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به ریاست نوبخت علی رغم وجود اسناد ملی توسعه و اشتغال، ماهها قبل اقدام به راه اندازی مجموعه ای به نام شورای مشورتی توسعه استانها کرده است که درواقع پوششی نه چندان غیر علنی برای تشکیل و بازتولید مجدد ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی و البته مصادره آن برای حزب اعتدال و توسعه است. مجمعی که از سوی دولت در آستانه انتخابات به شدت فعال شده و جلسات متراکم آنها در فرمانداری های شهرستانهای مختلف نمی تواند توجیه قانع کننده ای داشته باشد.

این سوال جدی وجود دارد که مجمع مشورتی خود ساخته نوبخت یا همان ستادهای انتخاباتی روحانی با عضویت مدیران دولتی از حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چه از استانداری ها و فرمانداری ها و چه از ادارات کل مختلف و همچنین عضویت افراد حقیقی که در ستادهای روحانی فعالیت داشته اند چه وجاهت قانونی دارند؟

این شورا تشکل است یا حزب است یا نهادی دولتی مانند یک اداره یا  سازمان؟؟ فرمانداری ها در شهرستاتهای مختلف با چه مجوز قانونی در آستانه انتخابات افراد و اعضای این گروه را در سالنهای جلسات دولتی می نشانند و جلسه برگزار می کنند؟؟

چرا باید در استانه انتخابات روسای یک حزب دولتی (اعتدال و توسعه) شهرستان گردی کنند و جلسه تشکیل دهند؟؟

تشکیل شورای مشورتی نوبخت در کرمانشاه با اختلاف و درگیری

روز چهارشنبه و پنجشنبه همزمان با ایام کودتای ۲۸ مرداد،  در تابستان گذشته، دکتر عبدالغفار شجاع رئیس شورای مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور و مشاور مدیریت سازمان برنامه در کرمانشاه اقدام به تشکیل جلسه ای برای معرفی اعضای این مجمع مشورتی در کرمانشاه کرد که البته با حواشی جالب توجهی همراه بود.

مسئولین و اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در شهرستان کرمانشاه از معترضین اصلی تشکیل این مجمع مشورتی بودند که اگر مداخله و میانجی گری برخی از حاضرین نبود درگیری فیزیکی در این مجمع هم دور از وقوع به نظر نمی رسید.

علاوه بر اینکه میکروفن رئیس ستاد روحانی در یکی از شهرستانهای شرقی استان کرمانشاه هنگام صحبت به خواست یکی از مدیران استانداری قطع می شود، رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهور فعلی در یکی از شهرستان های دیگر استان کرمانشاه نیز به شدت با مدیر مذکور در استانداری کرمانشاه درگیر شده و حتی قصد درگیری فیزیکی با وی را کرده که با میانجیگری ماجرا فروکش می کند.

شاید اصل ماجرا هنگام قرائت اسامی اعضای مجمع مشورتی باشد که یکی از حاضرین (برادر دبیر حزب اعتدال و توسعه در کرمانشاه) با صدایی رسا درخواست می کند که نام همه اعضا برده نشود. برخی اعضای جلسه معتقدند دلیل این خواسته چیزی جز تشکیل اعضای این مجمع از تعداد قابل توجهی از نزدیکان، فرزندان، برادران و اقوام نبوده است.

لیستی که آنروز حتی وبنوشت بدون مجوز نزدیک به دبیر اعتدال و توسعه از انتشار نام کامل اعضای آن شرم کرده و امتداد نام اعضای مجمع مشورتی خانوادگی را با نقطه چین نمایش داده است.

البته حضور برخی از مدیران و مجریان انتخابات استانداری کرمانشاه ازجمله مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه و مدیران کل استان و معاون سابق استاندار در مجمعی که شبهه انتخاباتی بودنش بر کسی پوشیده نیست هم از مباحثی است که البته چیزی تازه ای در کارنامه این مدیران نیست.

این فرآیندهای عجیب و غریب با اعتراض روزنامه سراسری نقدحال، مدیرمسئول روزنامه غرب و دبیر حزب توسعه کرمانشاه مواجه شده و بدون تردید به دامنه های آن افزوده خواهد شد.

گفتنی است، در ظاهر آئین‌نامه مجمع مشورتی توسعه استان‌های کشور (بخوانید مجمع خود ساخته نوبخت) بنابر شنیده‌ها با خواست محمدباقر نوبخت طراحی شده است. آئین نامه مجمع شورای توسعه استان‌های کشور مشتمل بر پنج ماده و دو تبصره در تاریخ شش آبان ۹۳ به تائید رئیس مجمع یعنی نوبخت رسیده است. اما بعد از فراموشی چندین ماهه از تشکیل شوراهای استانی آن در آستانه انتخابات با تعجیل زیادی در دست اجراست.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا