افزایش ۲۵ هزار نفری دانش آموزان اول ابتدایی

بصیر ،محمد دیمه ور  افزود: براساس روند رشد جمعیت در سالهای آینده هر سال حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دانش آموز به دانش آموزان پایه اول ابتدایی اضافه خواهد شد.

وی گفت: دانش آموزان پایه اول ابتدایی سال تحصیلی جدید را از ۳۱ شهریور همزمان با جشن شکوفه ها در ۶۱ هزار مدرسه آغاز خواهند کرد.

دیمه ور تاکید کرد: امسال ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت نام شده‌اند و آموزش این دانش آموزان را ۳۸۰ هزار معلم برعهده خواهند گرفت.

وی به کلاس بندی مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: از مدیران مدارس خواسته ایم کلاس بندی ها را به گونه ای انجام دهند که در پایه های اول تا سوم حداکثر دانش آموز ۳۲  نفر و در پایه های چهارم تا ششم حداکثر ۳۵ دانش آموز باشند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین به مدیران مدارس ابتدایی ابلاغ شده است که در صورت داشتن بیش از ۵۰۰ دانش آموز، باید دانش آموزان اول تا سوم را از دانش آموزان چهارم تا ششم در دو مدرسه مجزا ثبت نام کنند و آموزش دهند.

دیمه ور تاکید کرد: جداسازی همه دانش آموزان اول تا سوم از چهارم تا ششم باید طبق سند تحول آموزش و پرورش انجام شود که نیاز به ۲۰ هزار مدرسه جدید داریم و هم اکنون این طرح را فقط در ۱۰ درصد مدارس ابتدایی اجرا کرده ایم.
خبرگزاری صدا وسیما

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا