نشست اتحادیه عرب در خصوص عراق

به گزارش بصیر به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، اعضای دائم اتحادیه عرب امروز یکشنبه با برگزاری نشست اضطراری، ضمن بررسی بحران عراق و تأثیرات منفی آن بر امنیت منطقه، خواستار همگرایی بیشتر گروه های سیاسی برای حل بحران و مقابله نظامی با اعضای داعش شدند.

«احمد بن حلی» نائب رئیس اتحادیه عرب پس از این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: آنچه امروز در عراق می‌گذرد، نه تنها تهدیدی برای امنیت (کشورهای) عربی بلکه تهدید برای امنیت کل منطقه است. امنیت منطقه در معرض خطر است. ما تصمیم خود را گرفته‌ایم ولی باید توافق در عراق حاصل شود و در صورت تصمیم برای حمایت از عراق در این شرایط، باید تمامی جوانب مشکل موجود مورد مطالعه قرار گیرد.

«محمد العلمی» که ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت نیز پس از جلسه از ادامه مذاکرات میان اعضای اتحادیه عرب برای تصمیم گیری در خصوص نحوه حل بحران عراق خبر داد.

قیس العزاوی نماینده عراق در اتحادیه عرب هم طی سخنانی در نشست امروز این اتحادیه با اشاره به اینکه مشکلاتی برای اتخاذ موضعی محکم برای حمایت از عراق در شرایط دشوار کنونی وجود دارد افزود: عراقی درخواست کمک نظامی از کشورهای خارجی نداشته و عراق نیازی به کمک خارجی برای توقف تروریست‌ها ندارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا