نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی

گزارش ۱۰۰ روزه رئیس‌جمهور برخی از واقعیت‌های میدانی را در برنداشت

به گزارش بصیر به نقل از فارس، اسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش ۱۰۰ روزه رئیس‌جمهور به مردم، فضای گزارش‌دهی حسن روحانی را غیرمثبت دانست و این سؤال را مطرح کرد که اگر بخش مربوط به اقتصاد آن هم مرتبط با دولت قبل را از گزارش حذف کنیم، دیگر چه مطلبی در آن گزارش باقی می‌ماند.

وی اضافه کرد: در گزارش رئیس‌جمهور هیچ مطلب ایجابی ذکر نشد و اغلب مسائل حول مسائل اقتصادی مرتبط با دولت قبل می‌گشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به استفاده از عبارت «خزانه‌ خالی» از سوی رئیس‌جمهور،‌ از بیا این عبارت انتقاد کرد.

جعفری با بیان اینکه بهتر بود در گزارش ۱۰۰ روزه به فضای ایجابی و مثبت هم پرداخته می‌شد، خاطرنشان کرد: در گزارش آقای رئیس‌جمهور کاهش تورم بشارتی بود که مطرح شد که البته امیدواریم این موضوع ادامه یابد.

وی ادامه داد: اگر رئیس کل بانک مرکزی با آن مصاحبه و اظهارنظر جلوی ارزانی ارز را نمی‌گرفت، تورم بیشتر پایین می‌آمد و ارزش پول ملی بالاتر می‌رفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت با اشاره به سخن رئیس‌جمهور درباره حماسه اقتصادی گفت: باید حماسه اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد تا شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم؛ البته بیان این سخن که گشایش اقتصادی با مذاکرات حل می‌شود درست نیست و برای حماسه اقتصادی باید به داخل توجه کرد.

جعفری ادامه داد: گزارش ۱۰۰ روزه آقای روحانی به صورتی تنظیم شده بود که افکار عمومی را جلب کند وگرنه برخی از واقعیت‌های میدانی را در بر نداشت.

وی با بیان اینکه اعتقاداتی ندارم که ۱۰۰ روز فرصت خوبی برای سامان دادن به تمامی امور است، خاطرنشان کرد: گزارش ۱۰۰ روزه وعده رئیس‌جمهور بود اما وی می‌توانست به جای اعلام زمان ۱۰۰ روزه، فرصت بیشتری مثلا ۶ ماه را برای ارائه گزارش انتخاب کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاسخگو بودن رئیس‌جمهور اقدامی مثبت است، اظهار داشت: اینکه رئیس‌جمهور بخواهد گزارش دهد اقدام مثبتی است.

جعفری همچنین به عملکرد ۳ مجری برنامه دیشب اشاره کرد و گفت: این مجری‌ها نمی‌خواستند چالش کنند اما زمانی ارائه گزارش مطلوب است که با کمی چالش همراه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا