بصیر گزارش می دهد

برفی که نان را گران کرد /سایه سنگین سوء مدیریت برسر مردم

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، با ورود هوای سرد زمستانی در روزهای گذشته به مازندران، بارش برف و باران سراسر استان را فرا گرفت.

 

کمک رسانی ۳۰۰ نیروی ویژه امدادی بسیج به آسیب دیدگان برف/ بازگشایی بزرگراه تهران – شمال

فرمانده سپاه چالوس گفت: ۳۰۰ نیروی ویژه امدادی بسیج در دو روز گذشته در مناطق آسیب دیده به طور شبانه روزی مشغول کمک رسانی هستند.

وی با اشاره به حضور بسیجیان حوزه های شهری جهت پاکسازی معابر و بازگشایی مسیر های اصلی شهری در منطقه شهری چالوس بیان کرد: حضور یگان های ویژه امدادی بسیج در بخش مرکزی چالوس برای بازگشایی معابر و راه ها و کمک به بارگیری برف ها از منازل فرسوده و توزیع نان در مناطق آسیب دیده و کمک به بازگشایی بزرگراه تهران – شمال توسط نیرو های بسیج مرزن آباد از دیگر خدمات سپاه چالوس در این دو روز است.

۱۵ روستای جنت رودبار رامسر در محاصره برف / خبری از ساکنان روستا نیست

راه دهستان جنت رودبار با دارا بودن بالای ۱۵ روستا در شهرستان رامسر هنوز مسدود است و به علت قطعی تلفن، هیچ ارتباطی با این دهستان وجود ندارد.

با توجه به اینکه در اکثر مناطق شهری و روستایی رامسرر بعد از ۷۲ ساعت مشکل آب و برق برطرف شد اما راه های مواصلاتی به این روستاها بسته بوده و هنوز هم خبری از روستا و ساکنان در دست نیست.

حال روستاهای عباس آباد خراب است / سایه سنگین سوء مدیریت برسر مردم

۷۲ ساعت از قطعی آب و برق در روستاهای شهرستان عباس آباد گذشته هنوز راه های مواصلاتی بازگشایی نشده است .

مغازه ها و سوپر مارکت ها  تعطیل و در نانوایی ها به علت نبود برق نانی پخت نمی شود و مردم در تامین مواد غذایی با مشکل جدی مواجه شدند.

در سومین روز بحران غرب مازندران روستاهای منطقه عباس آباد همچنان در محاصره برف هستند.

مردم تنکابن نگرانند زیر برف دفن شوند

بعد از مدت ۳ روز از بارش برف در شهرستان تنکابن،هنوز برق و آب برخی از مناطق شهری و روستایی این شهرستان قطع می باشد.

راه های مواصلاتی به شهر تنکابن و روستا ها همچنان مسدود بوده و نانوایی ها به دلیل نداشتن برق تعطیل است .

مردم شهرهای تنکابن درپی تماس با دفتر خبری بلاغ، با انتقاد از فرماندار شهرستان و برخی از مسئولان، خواستار رسیدگی جدی مسئولان استانی به تنکابن شدند.

هم اکنون بارش مجدد برف در تنکابن آغاز شده و مردم نگران این هستند که مبادا در خانه هایشان دفن شوند.

مسدود شدن راه دسترسی ۱۸ هزار نفر نوشهری/ بارش مجدد برف

ساعاتی پیش با ورود سامانه بارشی جدید نوشهر بارش مجدد برف را تجربه کرد.

این در حالی است راه دسترسی  ۱۸ هزار نفر نوشهری در غالب ۵ هزار خانوار مسدود می باشد و کمک رسانی و امداد ادامه دارد.

بوی نان گرم در مناطق برفی عباس آباد پیچید

سرگرد تالشی فرمانده سپاه عباس آباد در گفتگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه هنوز راه های روستایی مسدود می باشد ، گفت: بسیج سازندگی شهرستان با یک دستگاه گریدر و بیل مکانیکی و ماشین های سنگین در تلاش برای بازگشایی راه های مواصلاتی است.

فرمانده سپاه عباس آباد به ارسال چند دستگاه موتور برق به نانوایی ها اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم ۲ نانوایی در سلمان شهر ۴  نانوایی در عباس آباد و ۲ نانوایی در کلارآباد به پخت نان مشغول شوند.

بازار داغ گرانی در مناطق یخ زده / تلفن همراه مسئول مورد نظر خاموش است

گرانی در شهرستان نور و رویان داد مردم یخ زده را در آورده تا جائیکه گوشت کیلویی ۵۰ هزار تومان به مردم فروخته می شود.

سقف برخی از خانه ها و مهدیه رویان  شهر رویان فرو ریخته و با توجه به مسدود بودن جاده ها مردم با مشکل جدی مواجه شدند و تنها نیروهای ویژه امدادی بسیج در قالب تیم های ۵ نفره توانستند مردم را از مرگ حتمی نجات دهند.

مسئولان با امکانات و تجهیزات وارد مناطق بحران زده شوند/ عدم امداد رسانی با بالگرد

رئیس شورای شهرستان تنکابن تاکید کرد: مسئولانی که برای بازدید به مناطق بحران زده غرب مازندران می آیند با تجهیزات و امکانات وارد مناطق شوند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی نیروی هوایی برای امداد رسانی بیان داشت: به علت وضعیت جوی هوا امکان امداد رسانی با بالگرد امکان پذیر نیست.

ورود اعضای کمیسیون عمران مجلس به مناطق بحران زده

دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت : یک تیم از اعضای کمسیون عمران مجلس جهت بررسی مشکلات آسیب دیدگان وارد منطقه غرب مازندران می شوند.

اداره راه مازندران کمکی برای بازگشایی راه ها نکرده است

بخشدار مرکزی رامسر با اعلام این خبر که بعد از مدت سه روز هنوز راه های روستایی و شهری رامسر مسدود می باشد گفت: اداره راه استان کمکی برای بازگشایی راه ها نکرده است.

وی از خرابی سقف برخی خانه ها و انبارهای مرکبات و محل نگهداری احشام خبر داد و عنوان کرد:بسیاری از احشام از بین رفته و تلف شدند.

قطعی ۳۵ ساعته آب و برق در نور و رویان

بعد از ۳۵ ساعت هنوز برخی از مناطق نور و رویان دچار قطعی برق و آب هستند.راه های موصلاتی به مرکز شهر مسدود است ومردم مقابل اداره برق رویان تجمع کردند.

 

امکانات برای رفع قطعی برق در تنکابن نیست

 

یکی از پیمانکاران برق در تنکابن در گفتگو با بلاغ اظهار داشت : در صورت وجود امکانات حاضر به برطرف نمودن قطعی برق هستیم .

خبرنگار بلاغ از گلایه مردم خرم آباد گزارش داد و گفته شهرداری خرم آباد برای پاکسازی معابر اقدامی انجام نداده است.

قطعی ۲۴ ساعته آب و برق در برخی از مناطق شهرستان نور

به گزارش خبرنگار بلاغ،آب و برق برخی از مناطق شهرستان نور بعداز ۲۴ ساعت هنوز قطع است و مسئولان پاسخگو نیستند.

کلیه ماشین آلات سنگین سپاه از صبح امروز در حال بازگشایی معابر و جاده های مواصلاتی هستند

سرهنگ رحمت الله صادقی جانشین فرمانده سپاه کربلا در گفتگو با خبرنگاربلاغ با اشاره به بسیج همگانی برای رفع مشکلات ناشی از بارش سنگین برف در غرب مازندران گفت:تمام توان نواحی مقاومت بسیج غرب استان چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ ابزار آلات بسیج کمک رسانی به مردم منطقه شده، مردمی که بعضا سقف خانه هایشان فرو ریخته است.

وی با اشاره به نیازمندی های اولیه مردم غرب مازندران گفت: در منطقه نوشهر، چالوس و تنکابن نان و آب مصرفی نیاز اولیه مردم است که با تدابیری که اندیشیده شده از قبیل استقرار نانوایی های سیار و ارسال محموله های آب شرب از شهرهای همجوار در حال رفع می باشد.

بارش برف در غرب مازندران در ۱۰ سال گذشته بي سابقه بود

بعد از ظهر امروز ستاد بحران در شهرستان چالوس با حضور استاندار مازندران و فرماندران غرب مازندران تشکیل شد.

استاندار مازندران با ابراز ناراحتی از مشکلات بوجود آمده در غرب مازندران اظهار داشت: بارش سنگین برف که گفته می شود طی ۱۰ سال اخیر بی سابقه بود را در غرب مازندران شاهد بودیم.

برق در عباس آباد همچنان قطع است

فرماندار عباس آباد در گفتگوی تلفنی با خبرنگار بلاغ از قطعی برق در اکثر مناطق این شهرستان خبر داد و گفت :رفع مشکل برق مهمترین خواسته مردم است.

وی به قطعی آب هم اشاره کرد و بیان داشت: ۳۰ درصد مناطق شهرستان با مشکل قطع آب نیز مواجه هستند.

وی یادآور شد:راه های شهرستان بازگشایی شده و تردد در آن انجام می شود.

نیروهای ویژه بسیج برای امداد رسانی به روستاهای نوشهر اعزام شدند

سرهنگ علی رسولی فرمانده سپاه ناحیه نوشهر در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اعزام ۱۰۰ نیروی ویژه بسیج برای امداد رسانی به روستاهای نوشهر خبر داد و بیان داشت: نیروهای امدادی بسیج در حال حاضر مشغول بازگشایی  راه های روستایی هستند.

اعزام گروه امدادی ذوالفقار بسیج به مناطق برف گیر تنکابن

سرهنگ حسین محمدرضایی فرمانده سپاه تنکابن از اعزام گروه امدادی ذوالفقار بسیج به مناطق برف گیر تنکابن خبر داد و اعلام کرد:  بسیج سازندگی تنکابن با تمامی تجهیزات برای امداد رسانی به روستا ها اعزام شد.

وی با بیان اینکه اکثر راه های روستایی مسدود است گفت: بسیج سازندگی با ارسال بیل مکانیکی درصدد بازکردن راه ها است اما نیاز به لودر و گریدر در منطقه احساس می شود.

غرب مازندران در خاموشی کامل به سر می برد

با توجه به گزارش‌های رسیده از غرب استان مازندران برق شهرهای محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، رامسر، کلاردشت و عباس‌آباد قطع شده است.

بارش برف در چالوس به ۶۰ سانتی متر رسید

بارش برف در شهرستان چالوس که ارتفاع آن به ۶۰ سانتی متر می رسد نیز باعث مسدود شدن راه های روستایی و شهری و قطع برق و آب منطقه شد و همچنین نانوایی های منطقه نیز پخت نان خود را تعطیل کرده اند.

مسدود شدن راه های شهری و روستایی عباس آباد

بارش برف بعد از سه روز همچنان در شهرستان عباس آباد نیز ادامه دارد، کلیه راه های شهری و روستایی به جز محور اصلی مسدود شده است، اعضای ستاد بحران شهرستان و همچنین راهداری در صدد بازگشایی راه های شهری و روستایی هستند.

فرماندار نوشهر :امکانات شهرستان جوابگوی این بحران نیست

هم اکنون بارش برف در نوشهر ادامه دارد و ارتفاع برف به  نیم متر رسیده است و برق و آب در برخی از مناطق به خاطر بارندگی قطع است.

بارش باران و برف و کاهش محسوس دمای هوا در استان مازندران تا جایی پیشرفت که مسئولان آموزش و پرورش مازندران وادار به تعطیلی مدارس این استان شدند.

فرماندار نوشهر با اعلام آماده باش کامل نیروهای امدادی گفت: امکانات شهرستان جوابگوی این بحران نیست و نیاز به دستگاههای فراشهرستانی است.

تمامی راه های روستای محموداباد مسدود شد

در شهرستان محمودآباد نیز گزارش رسیده که برق منطقه قطع شده و تردد در جاده ها به سختی انجام می گیرد.

اداره راهداری محموداباد در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اعلام اینکه تمامی راه های روستای محموداباد مسدود می باشد ، گفت در تلاش هستیم تا مسیرهای اصلی به شهر را باز کنیم.
رئيس ستاد بحران محمودآباد در گفتگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه بارش برف طي چند سال اخير در محمودآباد کم سابقه بوده است، گفت: در تلاش هستيم تا بارش برف که نعمتي خداوندی است باعث اختلال در زندگي شهروندان نشود.

این مسئول با اعلام اینکه براساس پیش‌بینی هاي هواشناسی احتمال ادامه وضعیت جوی ناپایداری تا سه‌شنبه وجود دارد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امدادی و هلال احمر، راهداران، نیروی بسیج سازندگی در صورت نیاز برای خدمات‌رسانی در آماده باش کامل به سر می‌برند.

فرماندار محمودآباد درباره مشکل تامین نان در برخی از شهرستان‌های غرب مازندران نیز اضافه کرد: در برخی از شهرستان‌های غرب استان كه مشکل تامین نان وجود داشت ما آمادگي كامل  خود را در جهت تامين مايحتاج شهرهاي همجوار نيز اعلام داشتيم.

درخواست فوری فرمانداری نور از مسئولان

 فرماندار نور در گفتگوی تلفنی با خبرنگاربلاغ از مسئولان مدیریت بحران خواست تا با ارسال تجهیزات راهداری و گریدر،بولدورز به غرب مازندران،در بازگشایی راه های روستایی کمک  کنند.

وی افزود: راهداری غرب مازندران ازت جهیزات کافی برای بازگشایی راه ا برخور دارد نیست و تنها با یک بولدروز می تواند مسییر اصلی شهر را باز کند

کمبود تجیهزات برای باز کردن راه های روستایی رامسر

خبرنگار بلاغ در رامسر هم گزارش داد به علت بارش شدید برف تردد در مسیر تنکابن به رامسر امکان پذیر نیست  و ماموران راهداری در تلاش برای بازگشایی راه های روستایی هستند آب و برق منطقه هم قطع می باشد .

با تماسی که با اداره راه و ترابرای شهرستان رامسر  برقرار کردیم ، به دلیل کمبود تجیهزات و گریدر و بولودزر باز کردن راه های روستایی و شریان های اصلی شهر با کندی مواجه است.

نظارت مستقیم استاندار مازندران در روند امداد رسانی

ربیع فلاح استاندار مازندران در پی بارش شدید برف برای نظارت مستقیم بر روند امداد رسانی و رفع مشکل مردم از صبح امروز در غرب استان مازندران حضور یافت.

گزارش میدانی بلاغ از غرب استان مازندران  حاکی از ان است اکثر راه های روستایی و شهری مسدود بوده و فرماندارن این شهرها درخواست کمک از استان های مجاور برای اعزام گریدر و بولدوزر کردند.

مسدود شدن ۵۰ راه روستایی در رامسر / نگرانی مردم از قطعی گاز

بخشدار مرکزی رامسر از مسدود شدن راه ۵۰ روستا خبر داد و گفت: تجهیزات راهداری برای بازگشایی راه ها کافی نیست

بخشدار مرکزی رامسر تاکید کرد:رامسر با قطعی آب و برق مواجه بوده و مردم نگران این هستند که گاز هم قطع شود.

۱۰ نوشهری گرفتار در برف منتظر امداد رسانی

در پی بارش شدید برف ۱۰ نوشهری در ۱۴ کیلومتری نجارده نوشهر گرفتار برف شده و منتظر امدادرسانی هستند.

راه  های روستایی نوشهر مسدود بوده و در مسیر نور – نوشهر ترافیک سنگین گزارش شده است.

ارتفاع برف در رویان به بیش از یک متر رسید

ارتفاع برف در شهر رویان از توابع شهرستان نور به بیش از یک متر و ۱۰ سانتی‌متر  رسیده است‌.

شهردار رویان در گفتگو با خبرنگار بلاغ در حالی که بهمراه تنها لودر منطقه در حال بازگشایی مسیرهای منتهی به رویان بود، بیان داشت : در حال حاضر راه ارتباطی روستاهای رویان مسدود است و تردد به سختی به صورت پیاده انجام می شود.

امکانات برای رفع قطعی برق در تنکابن نیست

یکی از پیمانکاران برق در تنکابن در گفتگو با بلاغ اظهار داشت : در صورت وجود امکانات حاضر به برطرف نمودن قطعی برق هستیم .

خبرنگار بلاغ از گلایه مردم خرم آباد گزارش داد و گفته شهرداری خرم آباد برای پاکسازی معابر اقدامی انجام نداده است.

بارش برف در غرب مازندران در ۱۰ سال گذشته بي سابقه بود

بعد از ظهر امروز ستاد بحران در شهرستان چالوس با حضور استاندار مازندران و فرماندران غرب مازندران تشکیل شد.

استاندار مازندران با ابراز ناراحتی از مشکلات بوجود آمده در غرب مازندران اظهار داشت: بارش سنگین برف که گفته می شود طی ۱۰ سال اخیر بی سابقه بود را در غرب مازندران شاهد بودیم.

برق در عباس آباد همچنان قطع است

فرماندار عباس آباد در گفتگوی تلفنی با خبرنگار بلاغ از قطعی برق در اکثر مناطق این شهرستان خبر داد و گفت :رفع مشکل برق مهمترین خواسته مردم است.

وی به قطعی آب هم اشاره کرد و بیان داشت: ۳۰ درصد مناطق شهرستان با مشکل قطع آب نیز مواجه هستند.

وی یادآور شد:راه های شهرستان بازگشایی شده و تردد در آن انجام می شود.

نیروهای ویژه بسیج برای امداد رسانی به روستاهای نوشهر اعزام شدند

سرهنگ علی رسولی فرمانده سپاه ناحیه نوشهر در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اعزام ۱۰۰ نیروی ویژه بسیج برای امداد رسانی به روستاهای نوشهر خبر داد و بیان داشت: نیروهای امدادی بسیج در حال حاضر مشغول بازگشایی  راه های روستایی هستند.

اعزام گروه امدادی ذوالفقار بسیج به مناطق برف گیر تنکابن

سرهنگ حسین محمدرضایی فرمانده سپاه تنکابن از اعزام گروه امدادی ذوالفقار بسیج به مناطق برف گیر تنکابن خبر داد و اعلام کرد:  بسیج سازندگی تنکابن با تمامی تجهیزات برای امداد رسانی به روستا ها اعزام شد.

وی با بیان اینکه اکثر راه های روستایی مسدود است گفت: بسیج سازندگی با ارسال بیل مکانیکی درصدد بازکردن راه ها است اما نیاز به لودر و گریدر در منطقه احساس می شود.

قطعی ۲۴ ساعته آب و برق در برخی از شهرستان نور

به گزارش خبرنگار بلاغ،آب و برق برخی از مناطق شهرستان نور بعداز ۲۴ ساعت هنوز قطع است و مسئولان پاسخگو نیستند.

کلیه ماشین آلات سنگین سپاه از صبح امروز در حال بازگشایی معابر و جاده های مواصلاتی هستند

سرهنگ رحمت الله صادقی جانشین فرمانده سپاه کربلا در گفتگو با خبرنگاربلاغ با اشاره به بسیج همگانی برای رفع مشکلات ناشی از بارش سنگین برف در غرب مازندران گفت:تمام توان نواحی مقاومت بسیج غرب استان چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ ابزار آلات بسیج کمک رسانی به مردم منطقه شده، مردمی که بعضا سقف خانه هایشان فرو ریخته است.

وی با اشاره به نیازمندی های اولیه مردم غرب مازندران گفت: در منطقه نوشهر، چالوس و تنکابن نان و آب مصرفی نیاز اولیه مردم است که با تدابیری که اندیشیده شده از قبیل استقرار نانوایی های سیار و ارسال محموله های آب شرب از شهرهای همجوار در حال رفع می باشد.

هنوز از خسارت های وارده به شهرها و روستاهای غرب مازندران خبری در دست نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا